هشدار: امیکرون پنهان‌کار جدی‌تر از تصورات شماست/ بارزترین عارضه این گونه

محققان نسبت به سویه امیکرون و عوارض ناشی از آن هشدار می‌دهند و تاکید می‌کنند این جهش جدی‌تر از تصورات مردم است.

هادی نیوز: نتایج یک بررسی که در ژاپن صورت گرفته نشان می‌دهد، سویه امیکرون پنهان‌کار ممکن است باعث بیماری شدیدتر شود و از درمان آنتی بادی مونوکلونال فرار کند.

زیرسویه BA.۲ که به عنوان امیکرون پنهان‌کار معروف شده، در هفته‌های گذشته بسیار گسترش پیدا کرده است و باعث نگرانی‌هایی در سطح جهان شده است.

 سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده که گونه امیکرون ویروس کرونا دارای سه زیر سویه BA.۲، BA.۱ و BA.۳ است، حدود ۹۹ درصد از موارد توالی‌یابی شده حاوی زیر سویه BA.۱ هستند. زیرسویه BA.۲ در کشورهای انگلیس، دانمارک، نروژ و سوئد تشخیص داده شده و محققان در فرانسه و هند نیز در مورد شیوع سریع این زیرسویه هشدار داده‌ و اعلام کرده‌اند که این زیرسویه به زودی از دیگر سویه‌های امیکرون پیشی می‌گیرد.

در حال حاضر پژوهشگران تاکید می‌کنند، امیکرون پنهان‌کار ممکن است باعث عفونت شدیدتری نسبت به نسخه BA.۱ شود؛ تیم تحقیقاتی دانشگاه توکیو در  ژاپن دریافتند که در همسترها، زیرسویه BA.۲ می‌تواند آسیب بیشتری به ریه فرد مبتلا وارد کند.

در حال حاضر ۵ درصد موارد مثبت امیکرون در ایالات متحده مربوط به امیکرون پنهان‌کار می‌شود؛ این نوع می‌تواند باعث عفونت شدیدتری نسبت به نسخه اصلی سویه شود و ممکن است بتواند از برخی درمان‌ها فرار کند.  امیکرون پنهان‌کار دارای خواصی شبیه به نوع دلتا در نحوه تأثیرگذاری بر ریه‌های فرد است و این موضوع آن را نسبت به نوع شناخته شده امیکرون که در حال حاضر در جهان فراگیر شده، خطرناک می‌کند. 

 

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.