قدردانی نماینده ولی فقیه در سپاه از فرماندهی معظم کل قوا

سپاه تجلی با حسین(ع) بودن است/ سپاه امتداد انقلاب اسلامی است

تا این سپاه هست، دشمن نمی‌تواند مظلومیتی بیافریند چراکه سپاه بزرگ‌ شدن جبهه 72 نفری است و تجلی با حسین بودن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی درهمایش بزرگداشت روز پاسدار ضمن تبریک فراوان و فرارسیدن ماه شعبان ماه پیامبر گرامی اسلام و اعیاد بزرگ این ماه به ویژه ولادت امام حسین(ع) و همچنین روز پاسدار و روز ولادت حضرت ابالفضل(ع) و روز ولادت حضرت سجاد(ع) و همچنین ولادت حضرت صاحب‌الزمان(عج)، در خصوص نام‌گذاری روز سوم شعبان به عنوان روز پاسدار؛ گفت: در سوم شعبان سال چهارم هجری روز پنج‌شنبه‌ای بود برای دومین بار خانه‌ امیرالمؤمنین علی(ع) و فاطمه‌زهرا(س) با یک ستاره نورانی روشن شد... امامی متولد شد که 57 سال بعد نهضتی بر پای کرد عالم‌گیر، طلوعی داشت بی‌غروب، آغاز بی‌پایان، تمام سرزمین‌ها و تمام زمان‌ها را درنوردید. همه انسان‌ها را به دو گروه تقسیم کرد. جبهه‌بندی‌ها را شفاف کرد و وسیله‌ای شد برای جدا کردن بهشتیان از دوزخیان و این نهضت او اسلام را از مرگ حتمی نجات داد. شهادت‌نامه او نوشته شد اما فاتحه اسلام خوانده نشد و این را نه امام حسین(ع) فقط در سال 61 هجری‌قمری بلکه هر سال انجام می‌دهد.

حجه الاسلام حاجی صادقی در ادامه با بیان این موضوع که هر سال عاشورا، عاشورایی جدید، نهضتی تازه و احیاگری به روز و نوین است، تصریح کرد: بعد از 1400 سال وقتی انقلاب اسلامی با همان فرهنگ عاشورایی شکل گرفت و هم بعثت را و هم غدیر را احیا کرد. امام خمینی(ره) برای اینکه این انقلاب مانند اسلام، صدر اسلام آغاز، گرفتار آسیب‌ها و خطرها و در برابر لغزش‌ها از مسیر صراط مستقیم خارج نشود، راهبردهایی داشت یکی از آنها ایجاد سپاه پاسداران بود، یعنی کسانی که در زمره یاران حسینی باشند جبهه امام حسین(ع) باید قوی باشد تا انقلاب بماند. وی افزود: روز این پاسداری را هم روز تولد این امام گذاشت، ‌و چه زیبا نامی از بین همه این مناسبت‌ها روز ولادت امام حسین(ع) به عنوان روز پاسدار و این یعنی هویت و حقیقت روز پاسداری ریشه در فرهنگ حسینی و عاشورایی دارد.

امنیت و آرامش امروز نتیجه مجاهدت‌های مرزداران است - خبرگزاری حوزه

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این موضوع که سپاه روز به روز به لحاظ اقتدار سازمان‌دهی، نیروی انسانی، توانمندتر می‌شود، بیان کرد: سپاه روز به روز به لحاظ اقتدار سازمان‌دهی، نیروی انسانی، توانمندتر می‌شود و باید هم بشود. اما هویت سپاه به هیچ‌ کدام از اینها نیست این را با قاطعیت می‌گویم. همه اینها را براساس آیه: «وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّة» باید کسب کند، هر روز باید قوی‌تر باشد، هر روز باید با استحکام بیشتری باشد. اما هویت سپاه نه به قدرت موشکی و نظامی است و... هویت سپاه به فرهنگ عاشورایی است.

حجت الاسلام حاجی صادقی با عنوان این که عاشورا حافظ و امتداد دهنده اسلام ناب بود، گفت: سپاه امتداد انقلاب اسلامی است از همین رو همانطور که اسلام بدون حسین(ه) زنده نمی‌ماند، انقلاب اسلامی نیز بدون سپاه و پاسداری حیاتش امکان پذیر نبود و ماندگاری آن تضمین نمیشد. وی در ادامه افزود: افتخار سپاه این است سنگرنشین خط مقدم انقلاب باشد چراکه سپاه تجلی با حسین(ع) بودن است از همین نظر به ما سفارش می شود کنار ذکر مقدس یا حسین(ع)؛ با حسین(ع) باشید چرا که با حسین بودن مهم است.

متن کامل زیارت عاشورا همراه با ترجمه و صوت

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ضمن بیان این موضوع که زیارت عاشورا، منشور قدسی الهی برای تکیه ما بدان است، تصریح کرد: ما در زیارت عاشورا گاهی خودمان را معرفی می‌کنیم که ما کدام طرفی هستیم. در جبهه همیشگی امام حسین(ع) و غیره حسینیان (غیر حسینیان چند گروه هستند...) اعلام می‌کنیم که امام حسین(ع) ما با شما هستیم «اِنی سِلْمٌ ِلِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَربٌ لِمَنْ حارَبَکُم»

گاهی با زیارت عاشورا با تبری مانند تولی به خدا تقرب می‌جوییم، عرضه می‌داریم: «فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِی أَكْرَمَنِی بِمَعْرِفَتِكُمْ» مرا خدا تکریم کرده گرامی داشته است خدا به من منت گذاشته معرفت شما را نصیبم کرده وَ «مَعْرِفَةِ أَوْلِیائِكُمْ وَ رَزَقَنِی الْبَرَاءَةَ مِنْ أَعْدَائِكُمْ» خدا به من این رزق را داده است. که از دشمنان شما براعت بجویم این رزق خداست.

«أَنْ یجْعَلَنِی مَعَكُمْ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ» درخواستم این است که مرا در دنیا و آخرت با شما قرار بده «وَ أَنْ یثَبِّتَ لِی عِنْدَكُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ» ثبات قدم با امام حسین(ع) بودن و در نهایت زیارت عاشورا هم اونجایی که سر به سجده میگذاریم «وَثَبِّتْ لِی قَدَمَ صِدْق عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَأَصْحابِ الْحُسَیْنِ».

حجت الاسلام حاجی صادقی با طرح این که فرهنگ عاشورا زنده است، اما نمی‌گذاریم دشمن عاشورا را تکرار کند و امام و ولی خدا را مظلومانه به شهادت برساند، عنوان کرد:  سپاه پاسداران حسینی است و اگر دستان ما به امام حسین(ع) نمی‌رسد ولی کسانی را داریم که حسینی و عاشورایی هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در خصوص پیام نهفته در روز پاسدار، بیان کرد: "برای با حسین بودن شاخص‌هایی لازم است" و این شاخص ها عبارتند از: اولین شاخص جبهه امام حسین(ع) و جبهه مقابل امام حسین(ع) این است،‌ جبهه امام حسین جبهه عبادالله است.

 

در برابر جبهه مقابل، جبهه مقابل امام حسین خود امام چگونه معرفی کردند. در سخنرانی دوم محرم وقتی وارد بیابان کربلا شد مخالفین خود را عبید دنیا معرفی کرد (کسی که اسیر دنیا باشد...)کسی که اسیر ظواهر دنیا باشد نمی‌تواند با حسین(ع) باشد، با حسین(ع) بودن یعنی دنیا را به استخدام درآوردن،‌ نه به استخدام دنیا درآمدن!

دومین ویژگی تعبد نسبت به ولایت، ولایت مداری به صورت مطلق، ولایت شخص نیست جرا که  ولایت تجلی توحید و ولایت زمینی‌کننده اراده الهی است و نه اراده یک انسان؛ هر چند انسانی بزرگ باشد. ولایت از خود سخن نمی‌گوید، همانطور که پیغمبر فرمود: ولی خدا هم آنچه حکم می‌کند حکم‌الله است.

و بی شک یکی از زیبایی‌های جلوه‌‌های عاشورا ولایت‌مداری است و شاید در بین همه ویژگی‌های بی‌نظیر ابالفضل، این اولین حسینی کربلا در بین شجاعت، عاطفه، صراحت، ادب و همه ویژگی‌های او اما شاید برجسته‌ترینش این تعبد او نسبت به ولایت و امام خود بود.

ما در سپاه نسبت به ولایت و نسبت به رهبری وظیفه داریم و این باید روز به روز تقویت شود. این تعبد به ولایت مبتنی بر قوی‌ترین تعقل‌ها است، قوی‌ترین برهان‌های عقلی به ما می‌گوید در برابر ولایت متعبد باش. این عاملانه‌ترین براهین را پشت سر دارد.

تبریک روز پاسدار + عکس نوشته پروفایل و متن تبریک روز پاسدار و پاسداری

سومین شاخص جبهه پاسدار بودن، روحیه و فرهنگ جهاد مستمر و مبارزه مستدام در راه خدا است.اصلا حسینی یعنی هر روز در جهاد بودن، چون جهاد از زندگی انسان مؤمن پاک نمی‌شود. نمی‌شود روزی بیاید در زندگی انسان مؤمن جهاد نباشد، آن روز مؤمن نیست عرصه‌های جهاد فرق میکنه مصادیق جهاد فرق میکنه، اساس جهاد همیشگی است، فرهنگ جهاد و فرهنگ دفاع از دین خدا.

اینکه در برابر دین خدا همه چیز را دادن . واقعا گاهی جان دادن آسان‌تر از آن است که جلوی چشم انسان بچه شیرخواره‌اش را بدهد و زن و بچه‌اش را به اسارت ببرند. فرمود برای دین خداست.

یک شاخص دیگر در جبهه پاسداری و در جبهه امام حسین(ع) تکلیف‌گرایی است، اینکه بدانیم امام حسین(ع) و یارانش نه برای شهادت جنگیدن و نه برای حکومت. برای تکلیف جنگیدن. وی در ادامه افزود: و چه زیبا مقام معظم رهبری فرمودند: «نه هدف امام حسین(ع) پیروزی و تشکیل حکومت بود و نه شهادت،‌ هدف اصلی انجام وظیفه بود. نتیجه حاکمیت باشد یا شهادت نتیجه را به خدا واگذار کردن»

حجت الاسلام حاجی صادقی در ادامه با بیان این  که در جبهه امام حسین(ع) پاسدار به معنای انسان بصیر و اقدام‌کننده به هنگام و کسی که هم خوب می‌فهمد و هم به موقع اقدام می‌کند است، گفت: امام حسین(ع) به ما یاد داد چگونه باید نگاه کنیم. وی همچنین افزود: وظیفه‌شناسی و وظیفه‌گرایی که همه اینها مبتنی بر واقعیت‌شناسی یعنی تکلیف‌گرایی مبتنی بر تکلیف‌شناسی است و تکلیف‌شناسی خود نیز متبنی بر وضعیت‌شناسی می باشد و اقدام به موقع، فهم درست است. اینها شاخص‌هایی است که باید ما از مکتب امام حسین(ع) در این روز یاد بگیریم و بدانیم روز پاسدار تنها روز ولادت امام حسین(ع) و فقط تجلیل و تکریم پاسداری نیست و جهت‌دهنده پاسداری هدایت‌کننده پاسداری است و هر کس در هر موقعیتی که هست، همواره خود را باید مورد ارزیابی قراردهد تا روشن شود چند درصد از ما پاسدار هستیم.

دولت رئیسی، الهی، اسلامی و انقلابی است | دشمن فهمیده باید جان انقلاب را بگیرد - پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا

نماینده ولی فقیه با تصریح این موضوع که سپاه آخرین مسئولیتش این است که عالم را آماده نهضت ظهور کند و خوشا به حال آن کسی در این فراهم کردن زمینه‌های ظهور نقش و تأثیرگذاری بیشتری دارد، عنوان کرد: به همه همکاران و کسانی که حق به گردان ما دارند در سراسر کشور توصیه میکنم تا عملکرد خود را محاسبه کنند تا آشکار شود که آیا ما فقط پوسته پاسداری را داریم؟ رنگ پاسداری را داریم؟ بدانیم اگر پوسته و رنگ شد تا کجا می‌مامند؟ تا شب عاشورا! صبح عاشورا دیگر نمی‌ماند! از همین رو از خداوند مصونیت در برابر هر انحرافی را تا زمان فرارسیدن مرگمان بخواهیم و خدا به ما یک ایمان،  قدرت معرفت و بصیرت و استقامتی بدهد که در بزنگاه ها دچار لغزش نشویم  و بدانید که ان‌شاءالله اگر ما این جبهه حسینیان را کمن و کیفن گسترش دهیم زمینه‌های ظهور حضرت حجت فراهم می شود.

حاجی صادقی در ادامه، تصریح کرد: آخرین توصیه من در  ماه شعبان این است که دل‌هایمان  را نسبت به همه صاف کرده و با همه مهربان باشیم و همگی برای هم دعا کرده و خیرخواه یکدیگر باشیم. وی افزود: تمام تلاشمان بر این است که هم خودمان و هم دیگران را از غرق شدن، گرفتار شدن  و بیمار شدن به گناه نجات دهیم  تا فضای نمایندگی را به فضایی تقواپیشه، دلسوز، اعتماد و عبودیت، خدمت و ولایت مدار، تبدیل کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پایان، تصریح کرد: در شرف یابی خدمت رهبری حامل سلام ایشان هستم و این پیام که فرمودند:" شما در نمایندگی می‌خواهید دیگران را هدایت کنید و اصلاح کنید، این کار سختی است، ‌این توانمندی‌هایی دارد و اقتضائاتی دارد. اول باید خودمان را بسازیم" از همین رو شما را به امام حسین(ع) قسم میدهم همانقدر که در جهاد اکبر با نفس خودتان مبارزه می‌کنید ما را هم در این سنگر کمک و یاور باشید تا بتوانیم تکلیف خودمان را به خوبی انجام دهیم.

بصیرت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.