دستاوردی دیگر از مدیریت شهری؛ خروج "دارآباد" از" بن بست" پس از 8 سال

8 سال پیش کلنگ احداث پروژه ۳۵ متری افتخاری به زمین زده شد. پروژه بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که مدیریت شهری تغییر کرد. اصلاح طلبان نتواستند ظرف 4 سال پروژه را آماده بهره برداری کنند در این دوره مدیریت شهری با رایزنی ها صورت گرفته پروژه بازگشایی شد.

هادی نیوز: پروژه 35 متری افتخاری در منطقه یک شهرداری تهران واقع شده است. این پروژه اتصالی انتهای آجودانیه را به بزرگراه امام علی(ع) شمال و بلوار اوشان ایجاد می‌کند که باعث تسهیل دسترسی مردم شده و ترافیک را در این محدوده روان‌تر می‌کند. 

ساخت پروژه35 متری افتخاری از سال 1393 آغاز شد/حدود8 سال این پروژه با پیشرفت فیزیکی  بالای 95 درصد متوقف ماند/شهرداری وقت راه را به روی مردم بست

پروژه35 متری افتخاری از سال 1393 کلید خورده است و تقریباً در مرز 95 درصد قرار داشت که دوران مدیریت محمد باقر قالیباف در شهرداری به اتمام رسید. بسیاری از معارضین این پروژه برطرف شده بود و بسیاری از اقدامات عمرانی آن در دوره قالیباف انجام شده بود.  حدود8 سال این پروژه با پیشرفت فیزیکی  بالای 95 درصد متوقف ماند و محلی ها از این موضوع گلایه داشتند.



محلی ها خودشان مسیر را باز کرده بودند و تردد صورت می گرفت اما شهرداری همین راه را هم به روی مردم بست.

پروژه معارض دارد/شهردار وقت منطقه:  جلساتی با شورایاری‌ها محل داشته‌ایم و دبیر شورایاری‌ها گفت مالک را برای توافق می‌آورد

برخی از مدیران شهری می گفتند که پروژه از خیابان 35 متری افتخاری تا عرشه یعنی قبل از اتصال به بزرگراه امام علی(ع) جنوب یک معارض دارد و رفع این معارضین مشکل است.

سید حمید موسوی شهردار وقت منطقه یک شهرداری تهران دراین‌باره  گفته بود که جلساتی با شورایاری‌ها محل داشته‌ایم و دبیر شورایاری‌ها گفت مالک را برای توافق می‌آورد.

 پروژه را ماده 9 کردیم/ بخش حقوقی این موضوع را دنبال کند که پول را به حساب صندوق دولت واریز کنیم

به گفته شهردار منطقه یک این پروژه چند معارض دارد که در مسیر غرب به شرق و اتصالش به امام علی(ع) جنوب، در محل اتصال یک قطعه زمین است که بنده با مالکش 2 جلسه داشتم و اعلام کردم که براساس قیمت کارشناسی روز ملک را می‌خریم، اما نتیجه‌ای نداد تا اینکه ما پروژه ماده 9 کردیم و قرار شد بخش حقوقی این موضوع را دنبال کند که پول را به حساب صندوق دولت واریز کنیم. 

به گفته موسوی، این معارض واقعی است و صاحب سند است و حتی پیمانکاران ما که به محل رفتند، اجازه کار به آنها ندادند. 

بعد از افتتاح پروژه 35 متری افتخاری توسط حناچی بلافاصله پروژه با چند کامیون نخاله مسدود شد

بعد از مدتی اعلام شد که معارض برطرف شده و قرار است پیروز حناچی شهردار وقت تهران 35 متری افتخاری را افتتاح و دارآباد از بن بست خارج شود.

حناچی: بازگشایی این بزرگراه یک شبه اتفاق نمی‌افتد بلکه توافقات مقدماتی دارد/ساکنان دارآباد و اتوبان ارتش به جهت شبکه‌های ارتباطی گرفتار هستند/ اگر نخاله‌ای در مسیر بزرگراه ریخته شده، دوباره جمع آوری خواهد شد

حناچی پروژه را افتتاح کرد ولی بلافاصله پروژه توسط معارض با چندین کامیون نخاله مسدود شد. 

پیروز حناچی شهردار تهران وقت  درباره علت مسدود شدن بزرگراه ۳۵ متری شهید مسعود افتخاری، توضیح داد: بازگشایی این بزرگراه یک شبه اتفاق نمی‌افتد بلکه توافقات مقدماتی دارد. زمانی که یک بزرگراه آماده بهره برداری است و ساکنان دارآباد و اتوبان ارتش به جهت شبکه‌های ارتباطی گرفتار هستند، شهرداری باید تلاش کند تا هرچه سریع‌تر پروژه را بهره برداری برساند.

شهردار تهران ادامه داد: مدیریت شهری به بخش‌هایی که تعهد دارد، پایبند خواهد بود. اگر نخاله‌ای در مسیر بزرگراه ریخته شده، دوباره جمع آوری خواهد شد. کسی که این کار را کرده، اقدام تک سلیقه‌ای را انجام داده چرا که هیچ چیزی مانع خدمت مردم و بهره برداری مناسب از فضاهای طراحی شده را نمی شود.

 مدیریت جدید شهری روی کار آمد و در فاصله کوتاهی با رایزنی ها صورت گرفته مشکل حل و پروژه بازگشایی شد.

خیابان ۳۵ متری شهید افتخاری بر روی شهروندان باز و تردد در آن برقرار شد/معارض ها برطرف شد/ تعامل با ارتش جمهوری اسلامی ایران برای آزادسازی مسیر

حمیدرضا حاجوی شهردار  منطقه یک در این باره گفت: پس از ۸ سال با تعامل قطعی و تایید نهایی مسئولین ارتش جمهوری اسلامی ایران، خیابان ۳۵ متری شهید افتخاری بر روی شهروندان باز و تردد در آن برقرار و دارآباد به بزرگراه امام علی (ع) متصل شد.

وی ادامه داد: اجرای این مسیراز خیابان شهید پورابتهاج تا پل ارتش به طول ۳ کیلومتر و عرض ۳۵ متر و بخش‌هایی از آن به متراژ حدود ۲۷ هزار متر مربع معارض ملکی بوده است که با تعاملات صورت گرفته با ارتش جمهوری اسلامی ایران آزادسازی و امروز بازگشایی نهایی شد.

 پروژه ۳۵ متری افتخاری سال ها به حال خود رها شده بود/ساعت های طولانی در ترافیک گرفتار بودیم

یکی از محلی ها به خبرنگار فارس گفت:سال‌ها بود که پروژه ۳۵ متری افتخاری به حال خود رها شده بود و داراباد در بن بست بود و ما مجبور بودیم برای تردد مسیر زیادی را در ترافیک بمانیم اما با بازگشایی این پروژه بسیاری از مشکلات در این محدوده برطرف خواهد شد.

خدا را شکر مسیر باز شده و دیگر می توانیم به راحتی تردد کنیم

یکی دیگر از محلی ها می گویند: این پروژه نصفه و نیمه رها شده بود خودمان مسیری را باز کرده بودیم و تردد صورت می گرفت اما شهرداری سابق جلوی این کار را هم گرفت و سال ها اجازه تردد در این مسیر داده نمی‌شد این در حالی است که بسیاری از مسیر آسفالت شده بود اما خدا را شکر مسیر باز شده و دیگر می توانیم به راحتی تردد کنیم و ساعتهای طولانی در ترافیک نخواهیم ماند و به راحتی خود را به بزرگراه امام علی می رسانیم.

بر اساس این گزارش، حدود 8 سال پیش کلنگ احداث پروژه 35 متری افتخاری در شمال تهران زده شده است و در مدیریت اسبق شهری بیش از 90 درصد پروژه انجام شده و به گفته مدیران بخشی از معارضین برطرف شده است. بخش های از مسیر آسفالت شده و  آماده بهره‌برداری بود اما مدیران اصلاح طلب در دوره قبل  فقط یک روزمسیر را باز کردند و دوباره مسیر مسدود شد و تاکید داشتند که این پروژه معارض دارد. در دوره فعلی مدیریت شهری با رایزنی ها صورت گرفته مشکل برطرف و پروژه 35 متری افتخاری بعد از سال ها توقف به روی شهروندان باز شد.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.