معاون سیاسی سپاه پاسداران:

«جهاد تبیین» عرصه مقابله با تحریف دستاوردهای انقلاب اسلامی است

سردار «جوانی» گفت: جهاد تبیین یعنی مقابله با تحریف و همچنین حیله و نیرنگ نظام سلطه که اقشار مختلف مردم باید در این جهاد حضور پیدا کنند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «یدالله جوانی» معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست بصیرتی ویژه کارکنان سپاه امام رضا (ع) اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در مصاف کلان با نظام سلطه از بسیاری از مخاطرات عبور کرده و به‌خصوص در چهار سال اخیر که مجموعه پیچیده‌ای از توطئه‌های جریان‌های مختلف که در یک جبهه منسجم شدند و جنگی علیه ایران راه‌اندازی کردند در بخش‌هایی مخاطره‌ها به اتمام رسیده و این بدان خاطر است که آنها به این نتیجه رسیدند که تیغ و شمشیر آنها کارآمد نیست و شکسته شده است.

وی افزود: پس از جنگ دریا و سایبری، وقتی سپاه مقر موساد را در اربیل موشک باران می‌کند و نیروی زمینی مقر تروریست‌ها را بمباران می‌کند رسماً رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند، این همان موقعیت برتر جمهوری اسلامی در سالیان اخیر است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی امروز در نقطه‌ای است که قدرت انباشت شده‌ای در منطقه غرب آسیا دارد و اتفاقاتی که در حال وقوع است حکایت از آن دارد که ایران قدرت تثبیت شده راهبردی در غرب آسیا است.

جوانی تصریح کرد: آمریکایی‌ها دیگر به‌هیچ عنوان قادر نیستند رهبری خود را تثبیت کنند و امروز در حال شکل‌گیری نظم نوین جدید جهانی هستیم و این در حالی است که در ۴۰ سال قبل ایران در سلطه شرق بود و امروز جنگ اوکراین معادلات را بر هم زده است.

وی گفت: با توجه به آرمان تمدن‌سازی باید بتوانیم از فرصت به‌وجود آمده جامعه جهانی بهره لازم را ببریم تا در هندسه جدید و نظم نوین جهانی جایگاه آینده را داشته باشیم، بنابراین با توجه به اینکه نظم جدید چند قطبی خواهد بود باید تلاش شود ایران قطب موثر باشد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در داخل کشور مخاطرات و مشکلاتی داریم که نیروهای انقلاب باید با چشمانی باز وضعیت داخل را تحلیل و ارزیابی کنند که چه باید بکنیم که در این خصوص بایستی هوشمندانه و با درایت عمل شود.

جوانی بیان داشت: آنچه که در ۲۲ بهمن و روز قدس گذشت نشان می‌دهد جمهوری اسلامی از تکیه بر مردم همچنان برخوردار است اما دشمن تلاش می‌کند با مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را به نظام و انقلاب بدبین کند.

وی افزود: امروز عمده نسل جوان در بدنه انقلاب و نظام حضور دارند و دشمن جنگ ترکیبی همه جانبه با تمرکز بر جنگ شناختی را راه‌اندازی کرده تا با تصویرسازی مردم را نسبت به اصل انقلاب و نظام و رهبری و آرمان‌ها بدبین و بی‌اعتماد کنند تا انقلاب را عامل اصلی مشکلات معرفی کند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: نخستین اقدام، اصلاحات واقعی ساختارهاست.

جوان ابراز داشت: دومین گام، مقابله با جنگ شناختی است و باید در ۲ حوزه جهاد جدی انجام شود، یکی جنگ شناختی با محوریت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است که راهبرد مقابله آن جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب اسلامی این جهاد را فریضه قطعی و فوری دانستند و این بدان معناست که وقتی دشمن روی یک موضوع متمرکز می‌شودد باید با فریضه جهاد همه وارد عمل شوند.

وی یادآور شد: دشمن وارد صحنه مبارزه با انقلاب شده و همه عوامل و تجهیزات را بسیج کرده که با فریب، حیله و برجسته‌سازی مشکلات و ارائه تحلیل‌های غلط ذهن جامعه را علیه انقلاب و نظام و ولایت جهت‌دهی کند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: شهادت امام حسین (ع) محصول جنگ شناختی و ترکیبی و تحریف است و امروز هم دشمنان انقلاب و نظام با همین روش دستاوردها را تحریف می‌کنند.

جوانی گفت: دشمن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ذهن جوان را منحرف می‌کند تا انقلاب فاقد ارزش معرفی شود.

وی اضافه کرد: جهاد تبیین یعنی مقابله با تحریف و همچنین حیله و نیرنگ نظام سلطه که اقشار مختلف مردم باید در این جهاد حضور پیدا کنند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تشریح ۲ رسالت مهم نیروهای انقلاب بیان داشت: دشمن در جنگ شناختی با ابزار رسانه تمرکز بر تحریف حقایق و واقعیت‌ها دارد، لذا در جهاد تبیین برای مقابله با دشمن آحاد جامعه وظیفه دارند هر کجا حقایق و وقایع وارونه جلوه داده شد باید جهادگونه وارد عمل شوند.

معاون سیاسی سپاه گفت: امروز با حذف ارز ترجیحی منافع باندهای مافیایی به خطر افتاده و جریان ضدانقلاب و سلطنت‌طلب‌ها که می‌دانند کار اصولی و مبنایی در حال وقوع است تلاش می‌کنند این اتفاق رخ ندهد.

جوانی افزود: با نگاهی به گذشته متوجه خواهیم شد زمانی که ما به‌دنبال موشک و انرژی هسته‌ای بودیم منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و عده‌ای در داخل با دشمن همراهی کردند که موشک و انرژی هسته‌ای برای چه می‌خواهیم و این در حالی است که این عوامل از شاخصه‌های بازدارندگی و قدرت بلامنازع کشور است.

وی گفت: امروز دولت سیزدهم به‌دنبال عبور از باندهای فساد و و رانت‌خوارهاست و قراردادن هزینه‌ها به مردم است؛ بر همین اساس اصلاحات نیازمند مجموعه‌ای از اقدامات است تا موانع سخت از سر راه برداشته شود و همه باید کمک کنند.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.