سردار تنگسیری: قایق‌های تندرو سپاه را رادارگریز کرده‌ایم

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران درباره رادارگریز شدن قایق های تندرو جدید بیان داشت: ما بدنه های قایق‌هایمان را رادار گریز کردیم و سعی این است که از بدنه‌های ساخت داخل استفاده کنیم.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره مالک اشتر گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نصب العین قرار دادن اشراف فرماندهی کل و اهداف جشنواره مالک اشتر توسط فرماندهان و در معرض داشتن وضعیت و عملکرد یگان ها و نیرو ها مانند یک مانیتور برابر خود ، دوازده سال است که شاهد برگزاری این جشنواره هستیم.

وی درباره الحاق های صورت گرفته در این نیرو اظهار داشت : طی حدود  ۳ سال گذشته ۸ الحاق داشته ایم که عموما از تجهیزات داخلی بوده است و در اختیار رزمندگان قرار گرفته است و به فضل الهی بازهم در آینده شاهد چنین اتفاقات مبارک خواهیم بود.

دریادار تنگسیری یکی از افتخارات نیروی دریایی و مجموعه سپاه را استفاده از دانش و تولیدات ساخت درون کشور و دانشمندان ایرانی دانست و ادامه داد: همان طور که می دانید نیروی دریایی ما یک نیروی راهبردی کاملی است و هر آنچه که در دیگر نیرو ها وجود دارد را در اختیار داریم، از تانک و تانک های آبی تا هواپیماهای بال ثابت، پهبادها؛ لذا  همواره تلاش داشته تا با دیگر نیرو ها و سازمان‌های نظامی و نیز وزارت دفاع در ارتباط،  تعامل و همکاری‌های مستمر در تولید سامانه‌ها و تجهیزات مورد نیاز باشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه آن دانش بنیادی هم که حضرت آقا تاکید بر آن دارند در واقع راهبرد و راهنمای ما در این عرصه بوده و ما همواره تلاش کرده ایم تا از تجهیزات دانش بنیادی استفاده کنیم.

سردار تنگسیری پیرامون استفاده از تجهیزات داخلی و بهره گیری و تقویت شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: ما در نیروی دریایی افتخار آن را داریم که تجهیزاتمان توسط شرکت‌های دانش بنیان ساخته شود ، برخی پهباد ها و کواد هایی که استفاده می کنیم در واقع از شرکت های دانش بنیانمان است و این فرمان حضرت آقا که فرمودند شرکت های دانش بنیان را فعال تر کنید را سر لوحه قرار دادیم و افتخار آن را داریم که در نیروی دریایی از  سال‌های گذشته همواره چنین اقدامی داشته است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران درباره رادارگریز شدن قایق های تندرو جدید بیان داشت: ما بدنه های قایق‌هایمان  را رادار گریز کردیم و سعی این است که از بدنه‌های ساخت داخل استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حجم و کیفیت حضور ما در منطقه باعث شده تا دشمن از خلیج فارس متواری شود، گفت: در عین حال  ما همواره به کشور های منطقه گفته ایم که خودمان می توانیم امنیت را برقرار کنیم و الحمد الله  با رفتن آمریکایی ها امنیت بیشتری در این منطقه حساس و راهبردی برقرار شده است.

آمریکایی‌ها در سال‌های گذشته باعث تصادم‌هایی در منطقه شده‌اند

وی خاطرنشان کرد:آمریکایی ها با حضورشان در منطقه برای مردم در سال های گذشته مشکلاتی درست کرده اند و چند بار شاهد تصادم هایی هم بودیم  از جمله برخورد یک زیر دریایی آمریکایی با یک کشتی ژاپنی و یا مورد هدف قرار گرفتن یک کشتی تفریحی اماراتی پروستات ناو امریکایی که متاسفانه یک هندی کشته شد.

دریادار تنگسیری تاکید کرد:  آمریکایی‌ها قوانین دریایی و ناوبری را رعایت نمی کنند و از آبراهی که به طور مثال برای خروجی است وارد می شوند و به طور کلی حضور آنها در منطقه همراه با ضرر و مخل ثبات و امنیت است.

جزییاتی از شناور شهید سلیمانی که بزودی به ندسا ملحق می‌شود

وی در خصوص الحاق ناو شهید سلیمانی به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان داشت: به امید خدا در آینده این خبر را اعلام می کنیم، شناور شهید سلیمانی یک شناور منحصر به فردی است با بدنه اینکت نه کاتاماران  ما بدنه های منوآل ، تری مارال و کاتاران را در اختیار داریم ولی این شناور با بدنه اینکت است ، بدنه ای که کاملا جدید است.

سردار تنگسیری در پایان گفت: شناور شهید سلیمانی که بعد از شهادت شهید والا مقام شهید حاج قاسم سلیمانی وارد سازمان می‌شود نشان از حضور این شهید در اقیانوس‌ها و حضور همیشگی او در بین دریادلان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارد.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.