نماینده مجلس: در برخورد با جرائم خشن ضعف قانونی نداریم

نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به نحوه مواجه قانون با مجرمان جرائم خشن گفت: قوانین مشکلی ندارند، قانون اختیارات لازم را جهت شناسایی و کنترل اراذل و اوباش به دستگاه قضائی و پلیس داده است.

هادی نیوز: محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در مورد میزان بازدارندگی مجازاتِ جرائم خشن گفت: قوانین مشکلی ندارند، قانون اختیارات لازم را جهت شناسایی و کنترل اراذل و اوباش به دستگاه قضائی و پلیس داده است حتی تعریف شده است اراذل و اوباش چه کسانی هستند.

وی افزود: کلانتری منطقه هر چند ماه یک بار باید بررسی کند اراذل و اوباش به کدام منطقه رفته‌اند و اطلاعاتی از آنها به دست بیاورد.

آصفری تشریح کرد: این مسائل وظیفه پلیس است؛ متاسفانه شاهد هستیم مسئولانی که باید پی‌گیر این امور باشد اقدامی نمی‌کنند. 

نماینده مردم اراک در واکنش به سخنان یکی از مسئولین نیروی انتظامی مبنی بر اینکه زورگیر اتوبان نیایش باید در همان محل اعدام شود، گفت: صحبت‌های برخی از مسئولین در مجلس به گونه دیگری است، اگر پلیس و دستگاه قضائی مشکلی در قوانین دارند می‌توانند در قالب اصلاح  قانون، پیشنهاد قانون جدید و یا حذف برخی از قوانین در مجلس پی‌گیر باشند.

وی با بیان اینکه ضعف قانونی در این حوزه نداریم، تصریح کرد: اراده برخورد با مجرمین ضعیف است کسی که در فضای مجازی به همه نشان می‌دهد که جزو اوباش است و کلیپ از خودشان منتشر می‌کنند و... این مسائل چیزی نیست که کسی نخواهد با‌ آنها برخورد کند.

آصفری در مورد مخالفت برخی سلبریتی‌ها از برخورد با اراذل و اوباش افزود: اگر اراذل و اوباش برخوردی با این دسته از سلبریتی‌ها داشته باشند متوجه می‌شوند که دیگر نباید از آنها حمایت کنند.

نماینده مردم اراک خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس همواره در تذکرات خود خواستار برخورد با اراذل و اوباش هستند و اعتقاد دارند نباید در برخورد با آنها تعارف شود.

به گزارش فارس، اخیرا مردی در ترافیک بزرگراه نیایش و مقابل چشم مردم، به سراغ یک خودروی ٢٠٦ که راننده‌اش دختری جوان است رفت با تهدید قمه قصد سرقت از راننده را داشت و درنهایت موفق شد بعد از سرقت گوشی به سوی دیگر اتوبان فرار می‌کند. فیلم این سرقت واکنش های بسیاری را در فضای مجازی داشت و برخی معتقد بودند قانون در مقابل چنین حوادثی بازدارند نیست.

گفتنی است پلیس توانست به سرعت این سارق سابقه دار را دستگیر کند.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.