گزارش روزنامه «یدیعوت آحارونت»؛

نگرانی در سرزمین های اشغالی از قدرت سایبری ایران

ارتش اسرائیل فاش کرد تلاش های ایران برای حمله (سایبری) به اسرائیل از سال گذشته تاکنون حدود 70 درصد افزایش یافته است.

ارتش رژیم صهیونیستی متوجه افزایش حجم عملیات‌های سایبری ایران در هدف قرار دادن مؤسسات داخلی خود شده است و تخمین می‌زند نیمی از نیروهای سایبری ایران در عملیات علیه این رژیم مشغول فعالیت هستند. آنها با نگرانی از خدشه وارد شدن به امنیت بانک‌ها، ایستگاه‌های قطار و شرکت برق سخن می‌گویند و حتی نگران حمله هکری به تلفن‌های همراه شهرک‌نشینان صهیونیست و افشای اطلاعات حساس آنها هستند

 ارتش اسرائیل فاش کرد تلاش های ایران برای حمله (سایبری) به اسرائیل از سال گذشته تاکنون حدود 70 درصد افزایش یافته است.  هرچند ایران ده ها حمله مهم در سال گذشته انجام داده است، اما ارتش اسرائیل ادعا می کند بیشتر آنها شناسایی و خنثی شده اند.

با وجود این، یکی از حملات به مرکز Hillel Yaffe باعث اختلال در عملکرد عادی مرکز شد، بنابراین ارتش اسرائیل مجبور شد نیروهای فناوری اطلاعات و ارتباطات را برای کمک به بهبود شرایط کاری مرکز و بازگشت اوضاع به حالت عادی به آنجا بفرستد، در حالی که این نیروها موظف به انجام این کار نیستید.

ارتش اسرائیل توضیح داد، طبق قانون، مرکز امور سایبری به همراه شین بت مکف به انجام چنین اموری هستند و باید به نهادهایی مانند بانک ها، شرکت برق و شرکت های تلفن همراه شیوه دفاع از خود در برابر حملات سایبری را اطلاع دهند. حملات سایبری ایران می‌تواند اطلاعات تلفن‌های همراه و برنامه‌های کاربردی صدها هزار شهرک‌نشین را در معرض ربایش قرار دهد و باعث شود هکرها اطلاعات حساس و بعضاً شرم‌آوری از اسرائیل دراختیار بگیرند و منتشر کنند. علاوه بر این، احتمال انواع دیگری از حملات سایبری مانند بلوکه شدن حساب های بانکی خصوصی، ایجاد اختلال در حرکت قطارها و چراغ های راهنمایی، استخراج و انتشار اطلاعات پزشکی شخصی و ... وجود دارد.

از امروز حفاظت از شهرک نشینان در برابر تهدیدات مذکور میان چند ارگان تقسیم شده است و وظیفه اصلی ارتش اسرائیل حفاظت از داده های الکترونیک، سامانه های عملیاتی خود و شبکه عملیات داخلی نیروهاست.

یک نهاد امنیتی در پاسخ به سؤال یدیعوت آحارونت درباره اینکه کدام نهاد مسئول حفاظت از اطلاعات شهروندانی است که امکان دارد اطلاعاتشان در زمان جنگ (سایبری) افشا شود، گفت، همه مؤسسات و نهادها در شرایط عادی و اضطراری در برابر حملات سایبری دشمن با یکدیگر همکاری می کنند.
 
ارتش ایران در حال حاضر بیش از 20 یگان سایبری در اختیار دارد که دست کم 10 یگان از آنها علیه اسرائیل اقدام می کنند. بیشتر حملات شناسایی شده در دستگاه های امنیتی عمدتاً در تعطیلات آخر هفته انجام می شود. با وجود تهدیدات مبنی بر گسترش استفاده از سلاح های سایبری در جنگ، مقام های ارشد نظامی اسرائیل همچنان تخمین می زنند در سال های آینده تهدید اصلی برای این رژیم حملات موشکی خواهد بود، آنها همچنین هشدار می دهند اینترنت می تواند اقدامات ارتش و دولت را مختل کند و به فرآیند زندگی عادی مردم آسیب برساند.

منبع: سایت بصیرت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.