رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

بسیج مظهر مردم‌سالاری اسلامی است

سردار سلیمانی بسیج را مظهر مردم‌سالاری اسلامی دانست و گفت: این تشکیلات نظام اسلامی باید آن‌چنان جامع، گسترده، هوشمندانه و هدفمند شکل بگیرد که هر کسی بتواند به راحتی، جایگاه خود را برای نقش‌آفرینی پیدا کند.

سردار سرتیپ «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اولین اجلاس مجمع بسیجیان تهران بزرگ، اظهار داشت: بسیج به‌عنوان تشکیلات انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب نسبت به گام اول در مرحله بسیار خطیر و راهبردی‌تری قرار دارد.

سردار سلیمانی افزود: بر اساس تدبیری که رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم فرمودند تکامل و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی در این مرحله باید تحقق یابد، تحقق همه اهداف عالیه ملت بزرگ ایران در گام دوم منوط به این اصل مهم یعنی حضور مردم در صحنه‌های نقش‌آفرینی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مقام معظم رهبری، مردم‌سالاری اسلامی را به‌عنوان الگوی ناب و برآمده از اندیشه امام راحل و مکتب اسلام، منوط به حضور مردم در عرصه‌های نقش‌آفرینی می‌دانند؛ لذا همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند مردم باید در همه ابعاد سالار خود در بعد فرهنگ، دفاع، سیاست خارجی، اقتصاد و... باشند؛ یعنی اگر مردم را در اقتصاد وارد کنید، می‌شود اقتصاد مقاومتی مردم‌سالار.

وی ادامه داد: بسیج در این رابطه مظهر مردم‌سالاری اسلامی است؛ یعنی این تشکیلات نظام اسلامی باید آن‌چنان جامع، گسترده، هوشمندانه و هدفمند شکل بگیرد که هر کسی از زنان و مردان در هر مقطع سنی بخواهد جای خود را در آن‌ پیدا کند، بتواند به راحتی، جایگاه خود را برای نقش‌آفرینی پیدا کند.

سردار سلیمانی اضافه کرد: بنابر این، تشکیل مجامع بسیج از این منظر قائل تجزیه و تحلیل است و بر این اساس، ما در رابطه با انقلاب اسلامی، نیازمند پیاده‌سازی نرم‌افزار‌های مردم‌سالاری اسلامی هستیم؛ این موضوعی است که رسالت بسیج هم بر اساس آن تعریف شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: ما به لحاظ راهبردی و اندیشه‌ای به واسطه تکیه بر منظومه‌های فکری امامین انقلاب اسلامی دست پر را داریم؛ اما در خصوص پیاده کردن نرم‌افزار‌های اسلامی باید نظریه‌پردازی کنیم.

وی تصریح کرد: تشکیل مجامع بسیج گامی جدی است، برای اینکه از قدرت اندیشه‌ورزی و نظریه‌پردازی نخبگان، دلسوزان و اندیشمندان در حوزه‌های مختلف به‌صورت تشکیلاتی استفاده کنیم؛ زیرا مجامع بسیج قدرت عاقله بسیج محسوب می‌شوند.

سردار سلیمانی گفت: آثار اقدامات مجمع بسیجیان تهران در سراسر کشور نمایان خواهد شد؛ لذا تمام توانمندی‌های خود را برای رفع مشکلات مردم بسیج می‌کنیم؛ در همین راستا ظرفیت‌های زیادی در دستگاه‌های مختلف وجود دارد که این امتیازی برای سپاه تهران بزرگ برای استفاده از آن‌ها در زمینه رفع نیازمندی‌های مردم است.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.