صابر محمدی

آمریکا برای تضعیف ایران بدنبال یار کشی درداخل است/ راهبرد آمریکا در تضیف کشورهای مستقل چیست؟

ایران قوی و امن بهترین مکان برای پیشرفت همه مردم با قومبت های مختلف، همه ورزشکاران و سیاست مداران با نگاه های مختلف سیاس و ... می باشد.

رویکرد استکباری غرب از جمله خصوصیاتی است که همیشه در پس نام آمریکا به ذهن خطور می کند. ایالات متحده آمریکا در طول چند دهه گذشته با غارت  کشورهای مختلف توانسته است ثروت ملت های مختلف را چپاول و امنیت آنها را سلب کند. غرب با توطئه چینی، بسترهای لازم را در راستای بر هم زدن امنیت، اقتصاد، فرهنگ و آینده کشورهای مستقل بکار می برد.  با مطرح کردن دروغ وجود سلاح های کشتار جمعی به عراق لشکر کشی کرد و این کشور را از جهات مختلف به یغما برد. افغانستان، لیبی، یمن و ... با چنین تاکتیکی تضعیف شدند.

رویکرد دوم غرب و بخصوص آمریکا در پیشبردراهبرد عقب ماندگی کشورهای مستقل تلاش برای دو قطبی سازی در داخل آن کشور و در نتیجه نابودی فرهنگ، اقتصاد و امنیت می باشد. غرب با این رویکرد، به طور غیر مستقیم نابودی و عقب ماندگی کشورها را جشن می گیرد.

در سال 2011 دو قطبی سازی در سوریه استارت زده شد و تا به امروز (2022) هنوز این کشور درگیر بحران طراحی شده محور عبری- غربی است. نتیجه آن شد که کسانی که در سال 2011 با تصور ساقط کردن دولت بشار اسد و روی کار آمدن مطلوب و همفکر غرب به توسعه و آرامش خواهند رسید، یا در توسط گروهای ترویستی کشته شدند و یا در اردوگاه های مختلف در خارج از کشورشان آواره شدند، یا اینکه در شرایط بسیار بدی در داخل کشورشان هستند. ازطرفی غرب یک کشور اسلامی را در مقابل صهیونیست ها تضعیف کرد.

سیاست سوم آمریکا در تداوم بخشی به رویکرد استکباری خود در تضعیف دولت ها، پیاده سازی سیاست های خود از طریق سازمان های مختلف بین المللی است. ماهیت نهادهای غربی همچون آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کنترل کشورهای دنیا در راستای اهداف آمریکاست. در این راستا در کشورهای مستقل کسی نباید وجود داشته باشدکه بتواند فناوری به ارمغان بیاورد.

طبق گزارش‌ها و مجموع اخباری که تاکنون منتشر شده است، تنها در عراق 500 تا 600 دانشمند هسته‌ای، نظامی و شخصیت‌های برجسته علمی ترور شده‌اند. در همین زمینه الجزیره در گزارش سال 1385 خود فاش کرد، آمریکا با همکاری موساد 530 دانشمند و استاد دانشگاه‌ عراقی را ترور کرده است. طبق این گزارش، عوامل موساد با همکاری نیروهای آمریکایی از سال 1382 کار شناسایی و ترور دانشمندان هسته‌ای و چهره‌های علمی مرتبط با برنامه نظامی این کشور را آغاز کردند.
این گزارش که آن زمان برای جورج بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا تهیه شده بود، از عملیاتی پرده برداشت که در آن 350 دانشمند و 200 استاد دانشگاه‌های عراق کشته شدند. هدف از اجرای ترورها، تهی‌ساختن عراق از دانشمندان هسته‌ای و بیولوژی و اساتید مجرب دانشگاه‌ها بود.
علاوه بر عراق،  علی مصطفی مشرفة یکی از نخستین موارد ترور دانشمندان هسته‌ای است. این دانشمند مصری که از برجسته‌ترین شاگردان آلبرت اینشتین بود، اوایل سال 1950 میلادی به دست مأموران موساد ترور شد. افتخارات مشرفة باعث شد ملک فاروق لقب «پاشا» به وی بدهد، اما وی با حکومت مصر چندان ارتباط خوبی نداشت. تحلیلگران معتقدند دولت وابسته ملک فاروق با همراهی صهیونیست‌ها در مرگ مشرفه نقش داشت.

با توجه به نقش و جایگاه محوری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای و هدایت همکاری‌های جهانی در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، طبعاً رخدادهایی همچون خرابکاری سرویس‌های جاسوسی در کشورهای عضو آژانس و ترور دانشمندان این نمی‌تواند و نباید از دایره حساسیت‌های این نهاد بین‌المللی خارج باشد. در حالی که واقعیت یک چیز دیگر است.
در همین راستا، آمریکا و غرب از سازمان ملل متحد نیز برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند که نمونه های فراوانی به ذهن خطور می کند. آمریکا از طریق سازمان ملل توانست حمله به افغانستان  و عراق را در آن زمان مشروعیت سیاسی بخشد. یا چندین اقدام به حمایت از جنایت های رژیم صهیونیستی از طریق وتو کردن قطعنامه های ضد صهیونیستی کرده است و نمونه های مختلف که مجال طرح آن در این نوشتار نیست.

رویکرد چهارم آمریکا علیه کشورهای مخالف رفتار استکباری،  از طریق وادار سازی کشور ثالث علیه مخالفین خود صورت می گیرد. اوکراین را به مرحله ای رساند که این کشور پیش مرگ اجرای سیاست های آمریکا علیه روسیه شد. عربستان را با سیاست نانوشته و با استفاده از ناپختگی ولیعهد وارد باتلاق یمن کرد. در جنوب شرق آسیا کشورهای همسایه را مقابل هم قرار داده است و امنیت این منطقه را سلب کرد تا خود بتواند همچنان هژمون برتر بماند و ده ها رفتار مشابه در جاهای مختلف دنیا.

حال این سوال مطرح می شود که آمریکا کدام یک از سیاست های مطرح شده را علیه جمهوری اسلامی ایران بکار برده است؟

رصد دشمنی آمریکا با ایران در طول 43 سال گذشته نشان می دهد که ایالات متحده آمریکا در کنار محور عبری- عربی- انگلیسی تمام توان خود را در راستای غلبه به ایران بکار گرفته است. جنگ نظامی را برای از بین بردن و یا تضعیف کشورمان پیاده سازی کرد و در این 43 سال هشت سال کشورمان را درگیر جنگ کرد. از طریق نهاد های بین المللی نهایت دشمنی را با ما کرده است. تحریم ایران از طریق سازمان ملل به بهانه دروغین وجود سلاح هسته ای در کشورمان را به تصویب رساند.  تلاش برای انزوا سازی ایران در سازمان ملل، تلاش برای جلوگیری از توسعه برنامه های صلح آمیز هسته ای از طریق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و در نتیجه لو رفتن لیست دانشمندان هسته ای که باعث شهادتشان شد.
وادار سازی برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس جهت مقابله با ایران که این موضوع می تواند از طریق تطمیع، تهدید، ناامن نشان دادن ایران برای منطقه و ... باشد.
نکته مهم آن است که علی رغم همه دشمنی هایی که  آمریکا علیه ایران انجام داد، ولی به نتیجه دلخواه خود  نرسید. یعنی ایران تا به امروز بعنوان یک کشور قوی در مقابل رویکرد استکباری امریکا ایستادگی کرده است.
از این رو استکبار برای غلبه بر جمهوری اسلامی ایران، سیاست ایجاد دو قطبی در داخل کشورمان را در پیش گرفته است. این راهبرد با فوت مهسا امینی از حالت برنامه ریزی به مرحله اجرایی شیفت داد. انتخاب مهسا امینی بعنوان یک رمز نشان می دهد که سازمان تروریستی سیا دقیقا بسمت دو قطبی سازی برای عقب ماندگی و تضعیف جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کرده بود. بنابراین انتظار می رود در این شرایط مردم و بخصوص افراد خاص در حوزه های مختلف هنری،سیاسی، ورزشی پیاده نظام اجرای سیاست های آمریکا علیه کشورمان نباشد و اقدام ضد امنیت ملی از خود بروز ندهند. ایران قوی و امن بهترین موقعیت برای پیشرفت همه مردم با قومبت های مختلف، همه ورزشکاران و سیاست مداران با نگاه های مختلف می باشد. از این رو واکاوی دقیق راهبرد آمریکا در قبال کشورمان نشان می دهد که این کشور برای تضعیف، سوری سازی ایران بدنبال دوقطبی سازی در داخل کشورمان از طریق یار کشی افرادی برای اجرای اهداف خود است. نخبگان در حوزه های مختلف در تاکتیک یارکشی در اولویت این کشور است تا با واسطه آنها مردم را همراه خود و علیه ایران عزیر مدیریت کند. 
 

منبع: سایت بصیرت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.