۵۸۰۰ استاد دانشگاه خطاب به سران قوا: با برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه و دانشگاه برخورد جدی شود

5 هزار و 800 تن از اساتید دانشگاه در نامه‌ای به سران قوا تأکید کردند: تأمین امنیت و آرامش، شرط لازم برای پویایی و رشد بوده و از این رو خواستار برخورد جدی و قانونی با برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه و دانشگاه هستیم.

هادی نیوز: 5 هزار و 800 نفر از اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور به نیابت از نخبگان و همه دلسوزان جامعه اسلامی در راستای رسالت تاریخی و اجتماعی خویش در  نامه‌ای  سرگشاده از روسای قوای سه گانه خواستند از حریم فرهنگی حاکم بر فضای سالم علمی و پژوهشی دانشگاه صیانت نمایند.

در متن این نامه آمده است:

سلام علیکم

با احترام، ضمن عرض تسلیت شهادت جمعی از هموطنان عزیز کشورمان در حادثه تروریستی شیراز، و همچنین شهادت مدافعان امنیت، در خصوص وقایع هفته‌های اخیر در کشور بویژه دانشگاه‌ها معروض می دارد:

به فرموده امام راحل و عظیم الشان(ره) اصلاح یا افساد یک جامعه از دانشگاه نشأت می‌گیرد. دانشگاه محلی است که دانشمندان و عقلای دیروز، امروز و فردای جامعه گرد هم آیند تا در کنار علم‌آموزی، رسالت اجتماعی و اعتقادی خود را درک نموده و نسبت به ایفای آن نقش‌آفرینی نمایند. مطالبه‌گری و اعتراض به ناهنجاری‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و رهنمون شدن جامعه به سمت تعالی جزو کارکردهای اصیل یک دانشگاه و دانشجوی سرزنده است. لکن آنچه در هفته‌های گذشته شاهد بودیم، بروز نوعی ارتجاع و عقب‌گرد در مسیر خواسته‌ها و مطالبات جنبشی بود که دهه‌های اخیر منشاء تحولات اجتماعی و سیاسی بزرگی در جهان و منطقه به حساب می‌آید.

بی اعتنایی و عدم تمرکز بر درمان دردهای اصیل امروز جامعه ایرانی در عرصه داخلی و بین‌المللی و تنزل مطالبات برخی از جریان‌های دانشجویی به سطحی سبک و در تعارض با فرهنگ اصیل و غنی ایرانی و اسلامی و ارتباطات از هم‌گسیخته و آزادی‌های جنسی  مایه نگرانی جدی اساتید دانشگاه و جامعه نخبگی گردیده است.

اینجانبان اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور به نیابت از نخبگان و همه دلسوزان جامعه اسلامی در راستای رسالت تاریخی و  اجتماعی خویش مشفقانه و خیرخواهانه از شما عالیجنابان که مسئولیتی بزرگ  نسبت به دین، کشور و جوانان عزیزمان دارید، درخواست می‌کنیم:

مطالبات منطقی و به حق دانشجویان را شنیده و به منظور ایجاد بستر مناسب برای رشد وپیشرفت کشور و نیز کاهش بی‌عدالتی وناکارآمدی دستگاه‌های اجرایی و تقنینی و قضایی  تمام تلاش خود را مبذول داشته و در این راستا از ظرفیت عظیم جامعه دانشگاهی و نخبگانی بهره برداری لازم را بنمایید.

رفع نگرانی جامعه استادی، مردم متدین و صبور ایران از شرایط پیش آمده و  امیدوار ساختن دانشجویان وتداوم فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی وحرکت رو به رشد و شتابنده و فزاینده پیشرفت‌های علمی کشور و نا امید ساختن دشمنان ایران عزیز از توقف چرخ علمی کشور از درخواست‌های جدی جامعه دانشگاهی می‌باشد.

 تامین امنیت وآرامش، شرط لازم برای پویایی و رشد بوده و از این رو خواستار برخورد جدی و قانونی  با برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه و دانشگاه می‌باشیم.

رشد و ارتقای سطح  فرهنگی-اجتماعی  دانشجویان عزیزمان و تربیت نسلی وفادار به ایران عزیز وآرمان‌های انقلاب اسلامی نیازمند تفکر، برنامه‌ریزی واعتبارات لازم و بدور از اقدامات نمایشی است که امیدواریم توجه لازم مبذول گردد.

درک درست از عصر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی پیش نیاز لازم برای برنامه‌ریزی و بهره‌مندی از فضای مجازی بوده ودر این راستا باید از شعارزدگی  به شدت پرهیز کرده و با بهره مندی از اندیشمندان علوم شناختی و علوم ارتباطات نسبت به اصلاح راهبردهای گرفته شده اقدام گردد.

 درخواست داریم با صدور دستورات لازم به مسئولان آموزش عالی کشور از حریم فرهنگی حاکم بر یک فضای سالم علمی و پژوهشی صیانت کرده و با اساتیدی که بیانیه صادر وتشکل‌های صنفی دانشگاهی را تشویق به اعتصاب و اعتراض می‌نمایند و با کسانی که حرمت دانشگاه را حفظ نکرده و به دنبال به حاشیه کشاندن دانشگاه و به تعطیل کشاندن کلاس‌های درس می‌باشند طبق ضوابط و موازین قانونی حاکم بر دانشگاه قاطعانه عمل شود.

در پایان از دانشجویان به عنوان فرزندان عزیز این آب و خاک که راهگشای مسیر توسعه کشور به سمت آینده و افقی روشن هستند، انتظارداریم ظرفیت و توان و انگیزه و شور و هیجان و نشاط خود را در مسیر اصیل خواسته‌های تاریخی‌ جنبش دانشجویی ایران اسلامی، مانند عدالت‌خواهی، آزادی‌خواهی مبتنی بر چارچوب‌های عقلانی، نفی سلطه و استکبار، مبارزه با فساد و تبعیض و ناکارآمدی قرار دهند و تأثیر پذیری از لجن‌پراکنی‌های دشمنان ملت ایران که امروز از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دسترسی بیشتر به جهت‌دهی و کانالیزه کردن فکر و ذهن جوانان ما را دارند بر حذر بوده و از افرادی که شأن و جایگاه دانشجو را با عبارات سخیف، توهین و هتاکی خدشه‌دار می‌کنند، تبری بجویند تا إن شاء الله ساحت علم و دانشگاه به فضای هتاکی و لجن‌پراکنی‌ تبدیل نگردد.

1401/8/16

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

جمعی از اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.