سردار عراقی:

انتشار ۳ عنوان کتاب درباره نهضت خاطره‌گویی/ دفاع مقدس را باید به‌صورت کلِ به‌هم پیوسته ببینیم

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با اشاره به عدم‌الفتح عملیات کربلای چهار و انهدام ماشین جنگی رژیم بعثی عراق در عملیات کربلای پنج گفت: باید دفاع مقدس را به‌صورت کلِ به‌هم پیوسته ببینیم؛ نه اینکه به‌صورت نقطه به نقطه به آن نگاه کنیم.

سردار سرتیپ پاسدار «عبدالله عراقی» رئیس پژوهشکده دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: زمانی که عملیات کربلای چهار با عدم‌الفتح مواجه شد، دشمن سرمایه‌گذاری زیادی را در این رابطه برای تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داد؛ اما این عملیات سکوی عملیات کربلای پنج برای انهدام ماشین جنگی دشمن شد.

سردار عراقی ادامه داد: در طول تاریخ، جنگ‌ها همراه با شکست و پیروزی بوده، ولی مهم این است که از شکست‌ها درس‌هایی برای پیروزی و غلبه بر دشمن بگیریم که ما با انجام عملیات کربلای چهار و پنج صحت این موضوع را به همگان نشان دادیم.

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس افزود: بعد از عملیات کربلای چهار توانستیم با تغییر مسیر خود، منطقه جدیدی را علیه دشمن با عنوان عملیات کربلای پنج باز کنیم و بدین ترتیب موفق شدیم که ماشین‌ جنگی عراق را در شرق بصره نابود‌ کنیم؛ البته باید دفاع مقدس را به‌صورت کلِ به‌هم پیوسته ببینیم و نه اینکه به‌صورت نقطه به نقطه به آن نگاه کنیم.

وی اضافه کرد: دشمن با تمامی توان خود برای نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران کمر همت بسته بود؛ اما ما توانستیم در پایان جنگ هشت ساله تحمیلی، او را شکست دهیم و بدین شکل، این توطئه دشمنان خنثی شد.

سردار عراقی در پایان گفت: این همایش به‌صورت فصلی برگزار می‌شود که در این رابطه ۵۶۹ گزارش به دبیرخانه نهضت خاطره‌گویی ارسال شده که ۷۷ مورد آن قابل چاپ است؛ همچنین سه عنوان کتاب نیز در رابطه با نهضت خاطره‌گویی منتشر خواهد شد.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.