دریادار ایرانی: رزمایش آیونز سال آینده برگزار می‌شود/ سپاه دفاع از مظلوم را به عنوان یک رسالت ادامه خواهد داد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ما با حضور در مناطق مختلف علاوه بر دریانوردان خودمان آرامش را برای آن منطقه و جهان فراهم می‌کنیم، گفت: اکنون بیش از یک هزار نفر لژیونر داریم که ماموریت سنگین اسکورت شناورها را انجام می‌دهند.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به برنامه‌های آینده این نیرو گفت: دریا به عنوان یک نعمت بی‌بدیل است که امروز کشورمان در شمال و جنوب و به نوعی در غرب نیز از آن بهره‌مند است و جمهوری اسلامی ایران در جغرافیایی سیاسی به عنوان یک کشور دریایی در معادلات منطقه‌ای و جهانی محسوب می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از برنامه این نیرو برای افزایش و تقویت سکوهای شناوری در حوزه‌های سطحی و زیرسطحی خبرداد و افزود: دیگر برنامه ما تداوم حضور در عمق دریاها و هر نقطه‌ای که در وهله اول منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آنجا قرار دارد و حتماً باید از آن محافظت کنیم.

دریادار ایرانی با بیان اینکه ارائه فرهنگ ایران اسلامی بر مبنای عشق به بشریت در دستور کار ما قرار دارد، تصریح کرد: ساده‌ترین کار ما در عرصه دریا نمایش پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران است. هنگامی که شما این نماد را به نمایش در می‌آورید اقتدار و توان دانش و صنعت خود را به نمایش می‌گذارید به ویژه وقتی که حضور شما یک حضور الهام‌بخش باشد نه همراه با تعدی و یا نگاه بالا و پائین.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به نقش این نیرو در حوزه دیپلماسی اقتصادی بیان کرد: ما از ابتدای دفاع مقدس در این حوزه حضور داشتیم و هنوز هم این حضور را ادامه داده و قطعاً در آینده هم حضور خواهیم داشت چراکه امنیت، پایه اصلی توسعه و شکوفایی اقتصادی است.

وی با بیان اینکه هنگامی که سخن از اقتصاد دریامحور مطرح می شود حتماً نیروی دریایی نقش اصلی را در آن دارد، ادامه داد: امروز اسکورت شناورهای ما در همه پهنه‌های اقیانوسی در حال انجام است. در حال حاضر ما به زبان فوتبالی بیش از یک هزار نفر لژیونر داریم که این ماموریت سنگین را انجام می‌دهند و آرامش را برای دریانوردان خودمان و با حضورمان در مناطق مختلف برای آن منطقه و جهان فراهم می‌کنیم.

دریادار ایرانی با اشاره به حضور نیروی دریایی ارتش در رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش تاکید کرد: ما با حضور در رزمایش‌ها به دنبال ارزیابی خود هستیم و در کنار آن به دنبال حضور در یک میدان جنگ واقعی نیز هستیم که باید نیروهای جوان ما تجربه کب کرده و آماده شوند. البته رزمایش‌ها به ما کمک می‌کنند تا تجهیزات خود را ارزیابی کنیم.

وی افزود: ما در رزمایش‌ها متناسب با چگونگی آرایش دشمن و نحوه اتخاذ آرایش متناسب با آن از سوی ما و همچنین، پیاده‌سازی تاکتیک‌های خود در رزمایش ها را انجام می‌دهیم. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش اولین‌های بسیاری داشت، تاکید کرد: رزمایش امسال نسبت به رزمایش‌های گذشته تفاوت‌های بسیاری داشت و با اولین های بسیاری نیز همراه بود؛ چه در حوزه موشکی که بیشترین پرتاب را به ویژه در حوزه برد بلند داشتیم و چه در حوزه زیرسطحی با بیشترین پرتاب اژدر را از زیرسطحی‌ها ‌و انواع مین.

وی ادامه داد: رصد توان زیرسطحی ما برای دشمن بسیار سخت است یعنی برخلاف توان سطحی و موشکی ما آن‌ها در رصد و شناسایی آن چنین دسترسی وجود ندارد. 

دریادار ایرانی با بیان اینکه ما تمرینات مختلفی را در رزمایش ذوالفقار 1401 انجام دادیم، بیان کرد: ما در حوزه کار مشترک با سایر نیروها اعم از نیروی زمینی، نیروی هوایی و پدافند هوایی و تکرار و تمرین عملیات بسیار پیچیده آبی خاکی که ابتکار ابداع آن متعلق به ایرانی ها است و همچنین در حوزه پهپادی نیز همه فضای محدوده رزمایش را با پهباد رصد کردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ناودسته پهپادبر گفت: ما یک ناودسته پهپادبر را در ماه‌های اخیر به نیروی دریایی الحاق کردیم که پهپادهای مختلفی با بردها و توانمندی‌های مختلف در حوزه شناسایی، جنگالی، انهدامی و رزمی دارد.

دریادار ایرانی بیان کرد: برای اولین بار در رزمایش‌ها، ما دو ناوگروه در دو اقیانوس متفاوت داشتیم که آن‌ها در رزمایش شرکت داشتند و مأموریت‌هایی در هر سه حوزه زیرسطحی، سطحی و پروازی با محوریت پهپادی به آن‌ها واگذار شده که توسط آن‌ها انجام شد.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان با اشاره به برنامه این نیرو برای برگزاری رزمایش‌های مرکب تصریح کرد: به زودی رزمایش مرکب را در پیش خواهیم داشت که هر سال با حضور سه کشور ایران، روسیه و چین برگزار شده است. اما، امسال تلاش داریم تا با حضور کشورهای علاقه‌مند به این حوزه برگزار شود.

وی افزود: ما برای سال ۱۴۰۲ رزمایشی را از آیونز طلبکار هستیم که باید برگزار کنیم که این رزمایش با شرکت کشورهای حاشیه اقیانوس هند برگزار خواهد شد. ما به دنبال این هستیم که بتوانیم رزمایش امداد و نجات را با شرکت‌ کشورهای دریای خزر برگزار کنیم.

امیر ایرانی در مورد قرار گرفتن نام سپاه پاسداران اسلامی در لیست تروریست‌ها توسط اروپا گفت: در تاریخ به وضوح می‌بینیم که هرجا ما به نوعی صاحب قدرت شدیم، مورد هجمه قرار گرفیتم. امروز این کار به صورت پیچیده و با تمام ظرفیت در حال انجام است. با در اختیار داشتن رسانه انجام چنین کارهایی به جر آزار رساندن به گوش بقیه، نفع دیگری نخواهد داشت. چهار دهه است که برادران ما در سپاه پاسداران اسلامی، دفاع از مظلوم می‌کنند و این را به عنوان یک رسالت ادامه خواهند داد.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.