نامه ده‌ها نهاد آمریکایی به بایدن درباره ایران

ده‌ها سازمان مردم‌نهاد در نامه‌ای به رئیس‌جمهور آمریکا خواستار عقب‌نشینی سفیر آمریکا از اظهاراتش درباره ایران شدند.

چهل و پنج سازمان مردم‌نهاد در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از او خواسته‌اند مخالفتش را با اظهارات «تام نایدز»، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی اعلام کند.

تام نایدز» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی روز یک اسفندماه گفته بود که واشنگتن از هر اقدام رژیم صهیونیستی علیه ایران حمایت خواهد کرد.

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی گفت: «همانطور که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته ، ما کنار نخواهیم ایستاد که شاهد دستیابی ایران به سلاح اتمی باشیم. همه گزینه ها روی میز است و اسرائیل می‌تواند و باید هر کاری که برای مقابله با آن نیاز دارد انجام دهد و ما از آنها حمایت کرده‌ایم.»

۴۵ سازمان مردم‌نهاد در نامه‌ای خطاب به بایدن نوشته‌اند: «حیاتی است شما برای تأمین امنیت منطقه، حفظ دیپلماسی در آینده و احترام به مسئولیت قانونی کنگره در خصوص اختیارات جنگی روشن کنید که این اظهارات منعکس‌کننده سیاست آمریکا در قبال ایران نیست.»

این نهادها ابراز نگرانی کرده‌اند که رژیم اسرائیل ممکن است اظهارات تام نایدز را به عنوان مجوز غیرمستقیم آمریکا به تل‌آویو برای اقدام نظامی در ایران تلقی کند. آنها گفته‌اند که انجام چنین اقدامی مغایر با منافع امنیتی آمریکا خواهد بود و مانع دیپلماسی با ایران خواهد شد.

در این نامه آمده است: «ما به عنوان خانواده‌هایی که طی ۲۰ سال گذشته در زمان جنگ در ارتش خدمت کرده‌ایم می‌گوییم که اجتماع ما از جنگیدن در درگیری‌هایی طولانی‌مدتی که امکان پیشگیری از آنها وجود دارد خسته است.»

بسیاری از کارشناسان مسائل نظامی می‌گویند رژیم صهیونیستی علی‌رغم لفاظی‌های جنگ‌طلبانه توان اقدام نظامی در ایران را ندارد و ادعاهای اغراق‌آمیز این رژیم با هدف فضاسازی رسانه‌ای علیه تهران انجام می‌شود.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.