بازی خطرناک غرب در اوکراین!

یکی از فعالان توئیتری در واکنش وضعیت این روزهای اوکراین و ارسال بمب‌های خوشه‌ای از سوی آمریکا به این کشور متنی را با عنوان بازی خطرناک غرب در اوکراین منتشر کرد:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از مشرق: از فوریه ۲۰۲۲ تا به امروز حدود یک سال و نیم از آغاز جنگ اوکراین میگذرد؛ ۲۰ درصد از خاک این کشور کماکان در اشغال روسیه است؛ جبهه غربی عملا بازی را باخته و هیچ دستاورد ملموسی نداشته است.

آمارها از تلفات سنگین در طرف اوکراینی حکایت دارند تجهیزات اهدایی غرب به ارتش زلنسکی غالبا منهدم شده اند، و بنا به اعتراف ناخواسته ی بایدن آمریکا برای ارسال تسلیحاتِ بیشتر با محدودیت مواجه است، ضمن اینکه انبارهای مهمات در اروپا نیز ته کشیده اند!

با این وجود جنگ، یک جنگ حیثیتی است و شکست غرب در این جبهه به شکل گیری نظم نوین جهانی و دنیای چند قطبی سرعت میبخشد؛ موضوعی که آمریکا، انگلیس و ناتو را عذاب میدهد! شکست روسیه در دسترس نیست و ادامه این نبرد فرسایشی جز تضعیف اروپا و غرب دستاوردی نخواهد داشت.

اکنون آمریکا بر سر یک دو راهی قرار دارد؛ ادامه جنگی که دشوار است، یا پذیرش شکست در برابر روسیه و تحمل خفت های پی در پیِ ناشی از تغییر در نظم نوین جهانی که احتمالا به بلوک شرق در معادلات دنیا وزن بیشتری خواهد داد؟!

تصور چنین وضعیتی برای کسانی سالهای سال نبض دنیا را در دست داشته اند دیوانه کننده مینماید. چه باید کرد؟!

معتقدم بازی شکل خطرناکی به خود گرفته و کوچکترین حماقت میتواند فاجعه بیافریند. فعلا صحبت از تحویل موشک های دوربرد و بمب های خطرناک خوشه ای به اوکراین است. تحلیل این اقدام واقعا سخت نیست و از همین تصمیم میشود به عمق شکست آمریکا و ناتو پی برد.

آنها اگر مجبور نبودند وارد این فاز از ماجرا نمیشدند، کما اینکه خودشان در ابتدای جنگ استفاده از سلاحی چون بمب خوشه ای را مذمت کرده بودند. شاید آن موقع فکر نمیکردند کار به اینجا برسد؛ تصورشان احتمالا این بود که خیلی زود روسها را تحت فشار گذاشته و شکست میدهند. اما حالا و پس از یک و نیم سال نه تحریم روسیه کارا بوده و نه در حوزه نظامی به موفقیت رسیده اند.

اکنون این پرسش مطرح است:

اگر بمب خوشه ای هم بازی را تغییر نداد [که نمیدهد] گام بعدی چیست؟!

این یک پرسش بسیار مهم است.

آیا به سمت سلاح های خطرناکتری خواهند رفت یا با پذیرش شکست دنیا را غافلگیر میکنند؟

پایان این نبرد هرکدام که باشد دنیا را شوکه خواهد کرد!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

  •  

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.