زلنسکی؛ قهرمان یا خائن؟!

یکی از کاربران توئیتری در رشته توئیتی پیرامون موضوع جنگ میان دو کشور روسیه و اوکراین مطلبی را با عنوان زلنسکی؛ قهرمان یا خائن؟ را منتشر کرد:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از مشرق :نمیدانم؛ ولی اگر مردم اوکراین یک بار دیگر فرصت این را می یافتند تا برای مملکت خود تصمیم بگیرند، شاید زلنسکی و امثال زلنسکی را به شکلی فجیع اعدام میکردند.

کمدینی که کاخ سفید او را بر سرنوشت یک ملت مسلط ساخت تا اینگونه آتش به خرمنشان بیافکند!

مثال زلنسکی مثال فرد احمقی است که خانه خود را به آتش میکشد و پس از آن تلاش میکند قهرمانانه با حریق مبارزه کند، که البته موفق هم نمیشود.

امروز وقتی این دلقک را احمق خطاب میکنیم، آمریکا پرستان ایرانی ما را حامی روسها معرفی میکنند و میگویند زلنسکی احمق نیست، بلکه قهرمانی است که برای کشورش میجنگد!

ما اگر قرار بود چشم و گوش بسته از روسها حمایت کنیم و حق مردم اوکراین را نادیده بگیریم، حاکمیت روسیه بر کریمه و لوهانسک و دونستک را به رسمیت میشناختیم.

نقد ما بعنوان یک ایرانی که ناظر جنگ اوکراین است، به دو بخش تقسیم میشود: یکی حماقت دولت اوکراین و ولودیمیر زلنسکی که عملا مجری طرح ویرانگر آمریکایی شده، مملکت خود را خراب، و مردمش را آواره و مجروح و هلاک کرده است؛ و دیگری سلطه طلبی آمریکا و غرب که کوشیدند با عضو کردن اوکراین در ناتو، به گسترش این سازمان به سمت شرق و بیخ گوش روسیه، این کشور را به مرور محاصره و تضعیف نمایند!

این در حالی است که بر اساس توافق های قبلی قرار نبود چنین اتفاقی بیفتد، اما همگان دیدند که نقض عهد صورت گرفت و روسها مجبور شدند در اقدامی پیشدستاته از خود دفاع کنند؛ موضوعی که غرب و غربگرایان امروز آن را تجاوز به اوکراین میدانند و اگر ما بگوییم زلنسکی حماقت کرده که بازیچه آمریکا شده، خواهند گفت شما حامی تجاوز ارتش پوتین به اوکراین هستید. خب اگر واقعیت ها را نمیفهمید و برای فهمش تلاش هم نمیکنید ما چه گناهی کرده ایم؟ گناه ما چیست که شما غرب گرایان آمریکا پرست همیشه در تحلیل هایتان دچار اشتباهید و به درهای بسته میخورید؟!

بگذریم اما روسیه بر اساس کدام منطق دست به اقدام پیشدستانه زد؟ آیا اساسا حمله پیشدستانه وجهه قانونی دارد؟!

پاسخ این است که منشور ملل متحد بندی بنام دفاع مشروع دارد که کشورها در شرایط خاص میتوانند با برخی از روش ها از خود دفاع کنند، اما در هیچ کجای آن حمله پیشدستانه نیامده است!

در این زمینه دیشب مطلبی به قلم جواد ظریف و فرد دیگری بنام محمد آهنی امینه در یکی از سایت های تحقیقاتی دانشگاه آزاد خواندم که در آن، مطلب فوق تایید شده و آمده بود دفاع مشروع پیشدستانه اولین بار از صندوقچه نظری آمریکایی ها پس از ۱۱ سپتامبر بیرون آمده است!

وقتی آمریکا به خود حق میدهد خلاف مقررات بین المللی عمل کند و با خلق یک اصطلاح جدیدِ غیرقانونی تحت عنوان دفاع پیشدستانه به عراق و افغانستان حمله نماید، چطور انتظار دارید روسیه در حالی که خطر همین آمریکا را بیخ گوش خود حس میکند دست به این کار نزند؟!

زلنسکی میتوانست جلوی این جنگ خانمانسوز را بگیرد؛ روسیه هم قرار نبود به اوکراین حمله کند، اما سرسپردگی دلقک اوکراینی به آمریکا و اجرای مو به موی دستورات کاخ سفید سبب شد تا مملکت خود را ویران و تحت اشغال ببیند، حال آنکه آمریکا و ناتو نیز، دیگر قادر نیستند کاری را از پیش ببرند!

او از طریق بازی در زمین آمریکا و اصرارش بر ادامه این روند بزرگترین خیانت را در حق اوکراینی ها کرد؛ حماقت زلنسکی میلیونها نفر را آواره و بی خانمان کرد؛ ده ها شهر را ویران ساخت؛ ۲۰ درصد خاک اوکراین را به تصرف روسها در آورد، هزاران مرد جان باختند، هزاران زن بیوه شدند، هزاران کودک یتیم گشتند، و جمعیت اوکراین به نصف رسید!

چنین فردی آیا احمق نیست؟

او اگر احمق نیست پس چیست؟

فراتر از احمق فردی که منافع قدرتها را بر مصالح کشور و مردم خود ارجح میداند، حتی میتواند خائن تلقی شود.

امروز اوکراین بعنوان یک کشور ویران حاصل عملکرد رئیس جمهوری بی اراده و دلقک است که خود در نابودی کشورش بیشترین سهم را دارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.