بحرین؛ دختری که شوهر کرد و داغش هنوز تازه است +عکس

محمد رضا شاه جدایی بحرین از ایران را تبریک گفت، ایران از عضویت بحرین در سازمان ملل پشتیبانی می کند، محمد رضا پهلوی در دفاع از جدایی بحرین از خاک ایران: اکثریت ساکنان آن جزیره عرب هستند و به زبان عربی سخن می گویند، به لحاظ اقتصادی هم بحرین دیگر اهمیت ندارد!، ایران از عضویت بحرین در سازمان ملل پشتیبانی می کند و ...

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از مشرق :  این ها تیترهایی است که حدود ۵۲ سال پیش بر صفحات روزنامه های ایران زمین نقش بستند و تنها آنانی که می دانستند چه اتفاق تلخی برای ایران و ایرانیان افتاده برای آن اشک ریختند.

یک تکه، یک استان، یک سرزمین، یک وجب خاک، چهاردهمین استان ایران زمین، یک جزیره مملو از مروارید و زیبایی و منابع نفتی و ... که هرچه بگوییم شاید کم باشد از ایران زمین جدا شد!

خبری تلخ اما واقعی که توسط محمد رضا شاه پهلوی به وقوع پیوسته بود و به تعبیر اهالی دربار یکی از دختران ایران شوهر کرد!

این خبر آنقدر تلخ و بهت آمیز است که هنوز که هنوز است جان را می سوزاند و زبان را لال، آنقدر تلخ که حتی هشتگ بحرین در فضای مجازی را داغ می کند و بسیاری نسبت به این واقعه که حدود نیم قرن پیش اتفاق افتاده است واکنش نشان می دهند، حال با یک سطر متن یا یک کاریکاتور و یا تکه ای از روزنامه و تیتر تلخش که در ادامه گزیده ای از این واکنش ها آورده شده است:

فیلم 

انتهای پیام/* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.