اسرائیل بعد از غزه سراغ دیگر بخش‌های مقاومت می‌رود

سالار نامدار در توئیتر خود نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از مشرق : 

آنچه که دیشب وزیر امور خارجه نسبت به آن هشدار دارد، احتمال بالای سرایت بحران در اراضی اشغالی در صورت تداوم حملات نامتناسب رژیم صهیونیستی است. کاربرد مفهوم اقدام پیشدستانه ناظر بر ماهیت دفاعی هرگونه اقدام احتمالی توسط جبهه مقاومت است. بخوانید:

دو مفهوم «اقدام پیشدستانه» و «اقدام پیشگیرانه» در ادبیات روابط بین الملل به اقدامات دفاعی قبل از وقوع حمله اطلاق می شوند و پیش از این توسط آمریکایی ها مورد استفاده قرار گرفته اند. اقدام پیشدستانه زمانی است که «اطلاعات موثقی» از عزم دشمن برای حمله قریب الوقوع در دست باشد و کشور هدف برای دفع حمله پیش از وقوع آن اقدام می کنند. تفاوت آن با اقدام پیشگیرانه این است که در این حالت حمله قریب الوقوع نیست اما تحرکات دشمن برای آمادگی جهت حمله مشهود است. لذا اقدام پیش دستانه بیشتر ناظر بر دفع حمله قریب الوقوع و اقدام پیشگیرانه با هدف از بین بردن ظرفیت دشمن برای حمله انجام می شود.

در مورد اسرائیل، تحلیل و داده های موثقی وجود دارد که نشان می دهد پس از غزه، نوبت به تهاجم علیه دیگر بخش‌های محور مقاومت خواهد رسید. اقدام پیشدستانه اشاره شده در صحبت های وزیر امور خارجه ناظر بر دفاع در برابر اسرائیل در چنین حالتی است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.