در گفتگو با بصیرت مطرح شد

خوش‌چشم: آمریکا طراح، حامی و مجری جنگ با محور مقاومت است

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل آمریکا گفت: وضعیت نشان می‌دهد آمریکا تصمیم می‌گیرد و اسرائیلی‌ها در بی‌تصمیمی محض به سر می‌برند، پس این موضوع می‌تواند نتیجه خطرناکی داشته باشد

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از بصیرت :  گفتگو با سیدمصطفی خوش‌چشم

به گزارش بصیرت؛ از زمان عملیات «طوفان‌الاقصی» تاکنون شاهد تداوم جنایت‌های بسیار سنگین و سنگدلانه رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان بخصوص زنان و کودکان هستیم، زنان و کودکانی که در منازل مسکونی و حتی در بیمارستان زیر بمب‌باران و موشک باران رژیم غاصب صهیونیستی کشته و مجروح می‌شوند. علی رغم اینکه بسیاری از مردم دنیا اعم از مسلمانان یا غیر مسلمانان در منطقه و فرامنطقه حتی در کشور‌های اروپایی و شهر‌های مختلف آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی و نسل‌کشی که در غزه به راه انداخته روزانه دست به تظاهرات‌های گسترده‌ای می‌زنند، اما آمریکا با اعزام دو ناو بزرگ به منطقه و سفر رئیس‌جمهور و نظامیان ارشد آمریکایی به اسرائیل در پیش چشم افکار عمومی نشان داد یگانه حامی سرسخت رژیم صهیونیستی است و علی رغم ادعای دفاع از حقوق بشر اینجا به خوبی نشان داد این ادعا پوچ و بی‌اساس است و حقوق بشر فقط مربوط به خود است. بصیرت در گفتگو با کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه‌ای در این خصوص پرسش خود را مطرح کرده که چرا آمریکا تا این اندازه از رژیم غاصب در نسل‌کشی حمایت می‌کند؟

سید مصطفی خوش‌چشم کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل آمریکا در گفتگو با بصیرت در خصوص وضعیت و نوع نگاه آمریکا به جنگ بین جبهه مقاومت با اسرائیل به ما گفت: در این موضوع کمترین شک و شبهه‌ای وجود ندارد که آمریکا در حال راهبری جنگ غزه است به طوری که امروز خود اسرائیلی‌ها از این میزان حمایت آمریکا از نسل‌کشی و ارتکاب جنایت‌های آنها در بهت به سر می‌برند.

وی در این‌باره خاطر نشان کرد: وضعیت نشان می‌دهد آمریکا تصمیم می‌گیرد و اسرائیلی‌ها در بی‌تصمیمی محض به سر می‌برند، پس این موضوع می‌تواند نتیجه خطرناکی داشته باشد چرا که حمایت همه جانبه آمریکا از جنایت‌های رژیم غاصب می‌تواند آن‌ها را به شدت مستعد تصمیمات عجولانه پرزیان و یا بی‌تصمیمی کند که خطرناک و تنش آفرین است.

سید مصطفی خوش‌چشم در این باره تصریح نمود: در عین حال اینگونه که به نظر می‌رسد حضور ناوگان آمریکا برای بازدارندگی حملات حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی است که قطعاً در این زمینه ناموفق خواهد بود.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی بیان داشت: در حال حاضر حزب الله روزانه چندین درگیری در نوار شمالی اراضی اشغالی با طرف اسرائیلی دارد که البته از آن به عنوان اخطاری به طرف مقابل می‌توان یاد کرد.

سید مصطفی خوش‌چشم در ادامه بحث متذکر شد: قطعاً اگر رژیم صهیونیستی به صورت زمینی حمله به غزه را کلید بزند و به تداوم جنایت‌های خود این بار به صورت زمینی ادامه دهد در این موضوع شکی وجود نداردکه هم گروه‌های فلسطینی داخل اراضی اشغالی کرانه باختری و غزه و دیگر مرز‌ها از جمل مرز جنوب لبنان و حزب الله و گروه‌های دیگر مقاومت وارد این درگیری می‌شوند که قطعاً تبعات بیشماری به رژیم کودک‌کش وارد می‌کند که قابل محاسبه نیست و می‌تواند منطقه را وارد دور تازه‌ای از درگیری‌ها کند.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه‌ای یادآور شد: اگر موضوع تا این حد گسترش بیابد آمریکایی‌ها در این صورت به صورت محدود با استفاده از دو ناوی که به منطقه اعزام کرده‌اند وارد جنگ می‌شوند یعنی آن‌ها بر ضد گروه‌های مقاومت بخصوص حزب‌الله لبنان وارد عمل می‌شوند.

خوش‌چشم در پایان گفتگو خاطر نشان کرد: وقتی آمریکایی‌ها وارد جنگ مستقیم با گروه‌های مقاومت شوند به این معناست که دور جدیدی از درگیری‌ها ایجاد می‌شود، اما مساله حائز اهمیت این است که گروه‌های مقاومت بخصوص حزب‌الله و مقاومت منطقه‌ای مواضع آمریکا را به شدت تحت حمله قرار می‌دهند و آمریکا را دچار زیان‌ها و خسارات متعددی می‌کنند که قابل بحث است.

انتهای پیام/* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.