رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خبر داد؛

برگزاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب/ بیش از ۳۷ هزار نفر حافظ قرآن داریم

حجت‌الاسلام «عباس محمد حسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از برگزاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه خبر داد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال‌های نخستین پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به قرآن پناه آورده و در ارتش، بیش از ۳۷ هزار نفر حافظ قرآنی داریم.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا : حجت‌الاسلام «عباس محمد حسنی» امروز در نشست خبری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: این کنگره بین المللی با حضور نخبگان و اندیشمندان داخلی و بین‌المللی این حوزه و با همکاری جامعه‌المصطفی‌العالمیه(ص) قم در روز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه جامعه المصطفی العالمیه(ص) اقدام بسیار ارزشمندی در برگزاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) انجام داده که جای تشکر و قدردانی دارد تصریح کرد: کنگره اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود؛ این کنگره سطوح مختلف دارد و سازمان‌ها و نهادهایی نظیر ارتش جمهوری اسلامی ایران، در برگزاری آن نقش‌آفرینی دارند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: در برگزاری این کنگره، تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و جامعه المصطفی العالمیه(ص) منعقد و تقسیم وظایف انجام شده است؛ همچنین برابر وظایف تعیین‌شده، دو طرف وارد کار عملیاتی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در برگزاری بهتر این کنگره اقدامات بسیار خوبی انجام شده است تاکید کرد: برای برگزاری کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه‌ای، اهداف متعددی در نظر گرفته شده است؛ برای تعیین مقالات برتر و شایسته تجلیل، سازوکار و داوری تعیین شده و پس از بررسی و تعیین سطح، در روز برگزاری کنگره، از مقالات برتر قدردانی خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی ادامه داد: اگر بخواهیم از یک جامعه‌ی تراز انقلاب اسلامی برخوردار شویم، باید قرآنی شویم و در این عرصه، دنبال‌رو کسانی باشیم که اشراف کامل به حوزه قرآنی و معارفی دارند. وی با تاکید بر اینکه نظریات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه‌های قرآنی و معارفی جزء استثنائات هستند افزود: رهبر انقلاب در حوزه قرآن و معارف، جزء دردانه‌های قرن هستند و نظریات معظم‌له در اداره‌ی جامعه نورانی و قرآنی، منحصر به فرد است.

وی با اشاره به لزوم آشنایی نسل جوان با دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد: عناصر فعال در حوزه قرآنی و معارفی وظیفه دارند که دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را به اطلاع جامعه‌ی هدف برسانند؛ البته در این زمینه جامعه المصطفی العالمیه(ص) پرچمداری می‌کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه درباره فعالیت‌های قرآنی ارتش گفت: یکی از سازمان‌های فعال در کشور که ارتباط نزدیکی با قرآن دارد، ارتش است و ادعا دادیم یکی از پیشتازان بخش قرآنی در کشور هستیم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال‌های نخستین پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به قرآن پناه آورده و بیش از ۴۳ دوره مسابقه قرآنی برگزار کرده است. وی با بیان اینکه خانواده‌های ارتشی از حافظان و قاریان قرآنی در سطوح مختلف هستند افزود: در ارتش جمهوری اسلامی ایران، بیش از ۳۷ هزار نفر حافظ قرآنی داریم و کلاس‌ها و فعالیت‌های قرآنی با استقبال خانواده‌های ارتشی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.