ایران با پشت سر گذاشتن رقبای نفتی جایگاه سوم تولید اوپک را تصاحب کرد

ایران از ابتدای امسال با افزایش تولید بیش 500 هزار بشکه ای که 50هزار بشکه آن در ماه گذشته بود، گام به گام رقبای خود را کنار گذاشت و جایگاه سوم قبلی تولید اوپک را دوباره تصاحب کرد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از  فارس :   بر اساس آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ایران طی یکسال گذشته جایگاه تولید از دست رفته سالهای گذشته را دوباره به دست آورده و جایگاه خود را به عنوان سومین بزرگ تولید کننده در بین کشورهای عضو اوپک با تولید سه میلیون و 100 هزار بشکه در روز تثبیت کرده است.

تولید نفت ایران پس از تحریم‌های بین المللی علیه صنعت نفت،  به حدود دو میلیون بشکه در روز رسیده بود که ما را در جایگاه پنجم بین 14 عضو اوپک قرار داد، اداره اطلاعات انرژی آمریکا امروز گزارش داده که ایران طی یکسال گذشته 500 هزا ربشکه تولید نفت خود را افزایش داده که 50 هزار بشکه افزایش تنها در ماه اکتبر صورت گرفته است.

بر اساس آمارها ایران در یکی دو ماه گذشته جایگاه سوم را به دست آورده بود که آمارهای امروز اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد که این موقعیت طی سه ماه اخیر تثبت شده است.

کنار گذاشتن گام به گام رقبای نفتی از سوی ایران از ماه آوریل انجام شد که با تولید بیشتر از کویت عبور کرد و جایگاه چهارم را تصاحب کرد پس از آن در مرداد از امارات پیشی گرفت و اکنون جایگاه سوم خود را پس از عربستان و عراق تثبت کرده است.

بررسی آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که تولید نفت ایران در 9 ماه گذشته میانگین ماهانه 55 هزار بشکه در ماه رشد داشته است.

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.