مقدم‌فر: دانشجویان با معرفی ماهیت اسرائیل به ملتهای دنیا خودآگاهی جهانی علیه صهیونیستها را سرعت می‌بخشند

مقدم‌فر تحلیلگر مسائل راهبردی با بیان "امروز ذات رژیم صهیونیستی برای همه دنیا آشکارتر شده است"، گفت: دانشجویان می‌توانند با معرفی بیشتر ماهیت این رژیم، نقشی تاریخی در رفع ظلم از منطقه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم : ویژه‌برنامه گرامیداشت روز دانشجو با سخنرانی حمیدرضا مقدم‌فر مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل راهبردی و انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع) در سالن شهید گمنام برگزار شد.

مقدم‌فر در این برنامه ضمن اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، منطقه و جهان در شرایط بسیار حساس و فوق‌‌العاده‌ای قرار دارد و به‌تبع آن نیز جنبش دانشجویی نیز در یکی از حساس‌ترین برهه حیات خود قرار گرفته است، اظهار داشت: دو مؤلفه پدیدآورنده این شرایط برای جنبش و حرکت دانشجویی را باید مدنظر قرار داد؛ اول اینکه دانشجو به‌عنوان جوان نخبه از ابتدای پیروزی انقلاب نقش پیش‌برنده‌ای در عرصه‌های مختلف و صحنه‌های گوناگون داشته است؛ بی‌تردید طی 4 دهه اخیر هرجا موفقیت و پیروزی برای انقلاب اسلامی رقم خورده است، جوانان و خصوصاً نخبگان جوان موتور پیشران این موفقیت بودند.

وی هدف‌گذاری و سرمایه‌گذاری دشمنان انقلاب برای ایجاد انحراف، انفعال و بی‌عملی در جنبش دانشجویی را یادآور شد و گفت: دشمنان اسلام می‌دانند یکی از عناصر اصلی پیشران انقلاب، دانشجویان هستند؛ آنان قشری هستند که روحیه انتقادی دارند، جوان و پرانرژی هستند لذا این گروه را مورد هدف ویژه قرار داده‌ و روی آنان تمرکز و برنامه‌ریزی کرده‌اند.

این تحلیلگر مسائل راهبردی با تأکید بر شرایط بسیار فوق‌العاده که انقلاب اسلامی در جهان دارد، به نقش مهمی که دانشجوی انقلابی می‌تواند در این حرکت ایفا کند اشاره و خاطرنشان کرد: بدیهی است که دشمن به‌عنوان یک اولویت در مقابله با جمهوری اسلامی باید سراغ دانشجویان برود و این موتور پیشران کشور را از کار بیندازد.

مقدم‌فر با توجه به واقعه شهادت سه تن از دانشجویان در 16 آذر سال 1332 گفت: 70 سال قبل دانشجوی انقلابی در ایران به‌دنبال راه ندادن نیکسون معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دانشگاه تهران در اعتراض به کودتای آمریکایی 28 مرداد بود ولی امروز دانشجوی انقلابی ما همراه با هسته‌های مقاومت به‌دنبال بیرون کردن آمریکا از کل منطقه غرب آسیاست و این مصداق خودآگاهی و بیداری و بصیرت مثال‌زدنی است.

وی اضافه کرد: در سال 1332 مصدق که شخصیتی ضدانگلیسی داشت، فریب آمریکا را خورد و کودتای آمریکایی‌ها او را سرنگون کرد ولی امروز دانشجوی انقلابی آمریکا را شریک رژیم کودک‌کش اسرائیل و او را در رأس نظام ظالمانه سلطه می‌داند.

این تحلیلگر مسائل راهبردی وظایف و ضرورت‌های جنبش دانشجویی در زمان حاضر را برشمرد و گفت: اولین نکته داشتن بصیرت و دشمن‌شناسی است؛ یعنی خودآگاهی و هوشمندی و هوشیاری نسبت به حوادث و رویدادها داشته باشند، دومین وظیفه مراقبت از خود و خودنگهداری و دوری از آلودگی‌های اجتماعی و سیاسی و داشتن تقوا برای در مسیر حق بودن است و سومین نکته تلاش علمی، درس خواندن و نقش‌آفرینی در پیشرفت کشور و تولید علم است.

مقدم‌فر در پایان درباره دستاوردهای اخیر عملیات نظامی نیروهای حماس علیه اسرائیل خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین دستاوردهای جنگ اخیر، آگاهی و خودآگاهی و بصیرت جهانی بود که نسبت به رژیم غاصب کودک‌کش ایجاد شد. بصیرت یعنی دشمن‌شناسی و امروز دنیا آمریکا و اسرائیل و اعمال جنایتکارانه آنها را به‌خوبی شناخت.

انتهای پیام/م

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.