تکلیف ریاست جبهه اصلاحات روشن می‌شود؟

اصلاح طلبان در دور جدید فعالیت های خود بهزاد نبوی، چریک کهنه کار سیاسی خود را کنار گذاشته و به توصیه «سیدمحمد خاتمی» یک زن را به عنوان رئیس خود انتخاب کرد. درواقع بسیاری مطرح می کنند که «شهیندخت مولاوردی» گزینه اصلی رئیس دولت اصلاحات برای ریاست جریان اصلاحات بود اما بعد از امتناع وی «آذر منصوری» عضو حزب اتحاد ملت به عنوان این سمت در یک انتخابات فرمایشی درواقع منصوب شد.در همین رابطه، انتقادات زیادی بویژه از سوی افرادی چون غلامحسین کرباسچی، محمد قوچانی و محمد علی وکیلی و همچنین خود بهزاد نبوی برای انتخاب فردی تندرو به جریان اصلاحات صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز - گروه سیاسی 

 اصلاح طلبان در دور جدید فعالیت های خود بهزاد نبوی، چریک کهنه کار سیاسی خود را کنار گذاشته و به توصیه «سیدمحمد خاتمی» یک زن را به عنوان رئیس خود انتخاب کرد. درواقع بسیاری مطرح می کنند که «شهیندخت مولاوردی» گزینه اصلی رئیس دولت اصلاحات برای ریاست جریان اصلاحات بود اما بعد از امتناع وی «آذر منصوری» عضو حزب اتحاد ملت به عنوان این سمت در یک انتخابات فرمایشی درواقع منصوب شد.
در همین رابطه، انتقادات زیادی بویژه از سوی افرادی چون غلامحسین کرباسچی، محمد قوچانی و محمد علی وکیلی و همچنین خود بهزاد نبوی برای انتخاب فردی تندرو به جریان اصلاحات صورت گرفت و حتی آنرا کودتای درون جریانی خواندند. با توصیفاتی که منتقدان ریاست منصوری داشتند، انتخاب وی روی موج حوادث سال گذشته صورت گرفته است و درواقع اصلاح طلبان می خواستند با استفاده از فضای روانی سال گذشته و شعارهای زنانه از جمله شعار«زن زندگی آزادی» نظر جامعه را به خود ترغیب کنند. 
اما آنچه در فضای جریان سیاسی اصلاح طلب با ریاست فرد رادیکالی چون آذر منصوری صورت گرفته است سکون و عدم تحرک سیاسی خصوصا در بحبوحه انتخابات است. درواقع نگاهی به کنش های سیاسی رئیس زن جریان اصلاحات که برای افرادی چون «نرگس محمدی» (که با سیاست غرب به عنوان برگزیده جایزه صلح نوبل انتخاب شد،) نامه تبریک آمیز ارسال می کند، حضور و گرم کردن انتخابات برای این جریان خارج نمی شود. درواقع به طور کلی از درون گردونه انتخاب منصوری به عنوان یک فرد رادیکال و همچنین گام گذاشتن درفضای ملتهب سال گذشته چیزی به عنوان شرکت و گرم کردن تنور انتخابات بیرون نمی آید. 
به تازگی مشخص شده که افراد دیگری در این راستا در حال فعالیت هستند.«محمدرضا عارف» برای اهداف انتخاباتی با تعدادی از استانداران دیدار و گفت و گو کرده است.
«محمدرضا خباز» از نمایندگان ادوار اصلاحات در مجلس شورای اسلامی نیز درباره فعالیت های محمدرضا عارف برای انتخابات مجلس گفت: «ما جلساتی داریم که تعدادی از استانداران به عنوان شورای مشورتی آقای عارف حضور دارند و ایشان مایل است لیستی که مورد قبول اصلاح‌طلبان و مردم است ارائه شود.»
همچنین « جواد امام» سخنگوی این جبهه با اعلام خبر تشکیل «کمیته تعامل» در درون جبهه اصلاحات ایران گفت، این کمیته‌ برای تقویت درون‌تشکیلاتی، هم‌افزایی، انسجام بیشتر و رایزنی با دبیران کل و شخصیت‌های تأثیرگذار درون جبهه اصلاحات تشکیل شده است، وی همچنین تاکید کرد، ریاست کمیته تعامل بر عهده بهزاد نبوی است.
با این شرایط به نظر می رسد برخی از چهره های اصلاح طلب سعی کرده اند کم کاری رئیس این جبهه را جبران کنند و برای حضور اعضای این جریان در انتخابات شرایط را مهیا کنند. منتها آنچه مشخص است جریان اصلاحات با این دست فرمان نمی تواند چندان ادامه دهد و قطعا اصلاح طلبان باید فکری به حال ریاست تشکیلاتی خود کنند؛ چراکه منصوری نشان داده که چندان به فعالیت جریانی اصلاحات و حضور درفرآیندهای دموکراتیکی مانند انتخابات باور ندارد و بیشتر رویکرد اپوزیسیونی دارد و از این طریق اصلاح طلبان نمی توانند به مقاصد خود به عنوان یک جریان سیاسی برسند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.