دو سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق مجازات کدام جرم تتلو است؟

سخنگوی قوه قضائیه صبح امروز از صدور رای غیابی در خصوص دو پرونده از امیرحسین مقصودلو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس : مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه درمورد آخرین وضعیت اتهامات امیرحسین مقصودلو (تتلو) و اینکه به غیر از شکات خصوصی، مدعی العموم نیز وارد شدند یا خیر و بحث فساد فی الارض مطرح است یا خیر گفت: این فرد چند پرونده در حوزه قضایی استان تهران مدنظر رسیدگی دارند که یکی از آن‌ها پرونده‌ای در ناحیه ۳۳ دادسرای عمومی انقلاب تهران در مرحله تحقیقات مقدماتی است و با تفهیم اتهام در مورد این فرد قرار بازداشت موقت صادر شده و این فرد در حال حاضر در زندان به سر می‌برد. 

وی ادامه داد: در مورد پرونده‌های دیگر این فرد یکی از پرونده‌ها به اتهامات مقید در پرونده تحقیقات صورت گرفته و تفهیم اتهام به عمل آمده و کیفر خواست صادر شده است و پس از بازگشت وی به کشور، بازپرس در موقعیت او حاضر شده و پرونده با کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شده است؛ پرونده در این موضوع هم متضمن قرار بازداشت موقت است. 

ستایشی گفت: نسبت به دو پرونده دیگر این فرد رای غیابی صادر و به وی ابلاغ شده است و اگر اعتراضی از سوی وی انجام شود اطلاع رسانی خواهد شد.

در همین رابطه میثم حیدری، یک فعال رسانه ای در حوزه قضائی در صفحه شخصی‌اش نوشت: سخنگوی دستگاه قضا امروز از صدور رای غیابی در خصوص دو پرونده قضائی برای امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو خبر داد. به نظر می‌رسد که یکی از این محکومیت‌ها مرتبط با اظهار نظر وی در رابطه با قتل آتنا اصلانی در پارس آباد مغان باشد که به شلاق، حبس و جریمه نقدی محکوم شده بود. 

آتنا اصلانی که بود؟ 

آتنا دختر هفت ساله بود که ۲۹ خرداد ماه خبری در شبکه های مجازی مبنی بر گمشدن او در شهرستان پارس آباد منتشر شد. پدر آتنا سال‌ها بود که در خیابان پزشکان پارس آباد دستفروشی می‌کرد. روز حادثه آتنا کنار بساط پدرش بود. آن روز وقتی پدر مشغول گفت‌وگو با مشتری می‌شود آتنا آنجا را ترک کرد و دیگر هرگز بازنگشت. تلاش‌ها برای یافتن او ادامه داشت تا اینکه حدود بیست روز پس از این اتفاق یعنی ۱۹ تیر ماه، پلیس جسد او را در خانه یک مظنون کشف کرد.  این فرد،‌ دختر هفت ساله پارس آبادی را پس از تجاوز در منزلش مخفی کرده بود اما کمتر از سه ماه پس از کشف جسد این دختربچه در تاریخ ۲۹ شهریورماه ۱۳۹۶ به دار مجازات آویخته شد و به سزای اعمالش رسید.

تتلو آن زمان در اینستاگرامش نوشته بود: «... اینها گناه پدر و مادر و بدحجابى هستن. صد دفعه گفتم حجاب مهمه حتى واسه بچه کوچیک. والله به خدا این بچه اگه حجاب داشت چشم بد دنبالش نمی‌افتاد. مردم!! چشماتون رو باز کنید. جورى که بچه‌هاى امروز حرف میزنن و برخورد میکنن یعنى به تکامل ذهنى رسیدن و باید حجاب داشته باشن تا در خطر نباشن.» 

این پست تتلو بازتاب های زیادی داشت که در نهایت پدر آتنا اصلانی از او شکایت کرد و برای تتلو به جرم نشراکاذیب رای صادر شد.  تتلو در این پرونده که مربوط به سال ۹۷ است، به تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و از بابت نشر اکاذیب به وسیله سامانه یارانه ای و مخابراتی به تحمل دو سال حبس تعزیری و پرداخت ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده بود که اجرای یک فقره مجازات اشد (دو سال حبس و پرداخت ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی) قابلیت اجرا دارد. 

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.