برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به زنجان چه خواهد بود؟

در جریان سفر روز جمعه رئیس جمهور به استان زنجان، طرح های عمرانی مختلفی در این استان افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایسنا : محسن افشارچی استاندار زنجان گفته است که در دور اول سفر رئیس جمهور، چهار هزار میلیارد تومان برای استان مصوب شد که تعهدات دولت ۹۰ درصد و با در نظر گرفتن تعهدات وزارتخانه ها ۶۰ درصد آن محقق شده است.

آبگیری سد بلوبین برای تامین آب شرب دو شهر و ۹۱ روستا، افتتاح یا احیای چندین شرکت تولیدی، تحویل ۱۵۰۰ واحد مسکن به متقاضیان و افتتاح ده ها طرح ورزشی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، آبرسانی، گازرسانی بخشی از طرح هایی است که با حضور رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در درو دوم سفر استانی محقق می شود.

در ادامه بخشی از طرح های مهم در استان زنجان که با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود را مرور می کنیم:

آغاز آبگیری سد بلوبین سد بلوبین

یکی از طرح های استان زنجان است که با حضور رئیس جمهور، آبگیری آن رسما آغاز می شود. سد مخزنی بلوبین شهرستان ایجرود در ۵۵ کیلومتری جنوب شهر زنجان قرار دارد. هدف احداث سد بلوبین، کنترل سیلاب ها و تامین آب شرب ساکنین شهرهای زرین‌آباد و حلب و ۹۲ روستای مسیر است. حجم کل مخزن این سد حدود ۳۰ میلیون مترمکعب است. ارتفاع سد ۴۷ متر از بستر رودخانه و ۷۳ متر از پی است. طول تاج سد ۲۹۵ متر و عرض آن ۱۲ متر است. این سد نیاز محیط‌ زیست منطقه، شرب و صنعت منطقه را تامین می کند.

عملیات اجرایی سد بلوبین از سال ۹۱ شروع شده است. تا آغاز دولت سیزدهم این طرح ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و از ابتدای دولت سیزدهم به ۸۳ درصد پیشرفت رسیده است. ۱۷ کیلومتر خط لوله انتقال آب به شهرهای حلب و زرین آباد نیز در حال اجراست. با تخصیص هزار میلیارد تومان دیگر، این سد تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل می شود.

تولید فلزی ارزشمند از روی

گروه صنعتی معدنی زرین به فناوری تولید فلز کبالت از روی دست یافته است. این گروه صنعتی روزانه ۶۵ تن شمش روی تولید می کند. در فرایند تولید روی، پسماندهای مختلفی ایجاد می شود که این شرکت با استفاده از دانش بومی و پژوهشکده دانش بنیان خود توانسته به این فناوری برسد که از پسماند روی، فلز کبالت با عیار ۹۹/۹۶درصد تولید کند. فلز کبالت در صنایع دفاعی کشور کاربرد زیادی داشته و فلزی ارزشمند محسوب می شود.

دستیابی به این فناوری دو سال زمان برده است. رئیس جمهور قرار است از این کارخانه بازدید کند. هدف مسئولان این کارخانه این است که ظرفیت تولید خود را افزایش دهند. سرمایه گذاری در این شرکت به صورت مشارکت صندوق نوآوری و سرمایه گذاری بخش خصوصی است. اکنون دیگر تولید روی پسماند نداشته و خطری برای محیط زیست ندارد.

احیای شرکت سرجین بافت

شرکت سرجین بافت که با شعار از پنبه تا پوشاک تاسیس شده بود، چند سال به دلیل مشکلات با بانک ها از فعالیت باز مانده بود که با دستور رئیس جمهور و پیگیری معاون اجرایی او، این شرکت احیا شده و تولید پوشاک خود را از سر گرفته است.

تمام مراحل تبدیل پنبه به نخ و پارچه و تولید پوشاک در این مجموعه انجام می شود. در حال حاضر ۶۰۰ کارگر در این مجموعه تولیدی مشغول به کار هستند ولی اگر سایر فازهای سرجین بافت افتتاح شود تا ۲۰۰۰ کارگر می توانند رد این مجموعه مشغول به کار شوند. ۵۱ میلیون یورو هزینه ماشین آلات سرجین بافت است که ۳۱ میلیون دیگر توسط صندوق توسعه ملی و ۲۰ میلیون یورو توسط سهامداران تامین شده است. ۲ هزار میلیارد تومان نیز سرمایه مربوط به ساختمان ها و تاسیسات سرجین بافت است که در ۱۶۳ هزار متر مربع و ۷۰ هزار متر مربع زیربنا دارد.

تحویل کلید مسکن ملی

با حضور رئیس جمهور در زنجان، ۱۵۰۰ خانواده صاحب منزل می شوند. در َطرح نهضت ملی مسکن قرار است ۱۹ هزار مسکن در استان زنجان ساخته شود که در سفر رئیس جمهور به این استان، ۱۵۰۰ واحد تکمیل شده تحویل داده می شود. این واحدها که در چهار طبقه ساخته شده، عمدتا ۸۵ متری هستند.

متقاضیان در این طرح برای منازل ۸۵ متری، بین ۴۳۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان آورده داشته و ۵۵۰ میلیون تومان هم وام دریافت می کنند. البته به جز بانک مسکن، تجارت و ملی، سایر بانک ها همراهی مناسبی در این طرح نداشته اند.

افتتاح فاز دوم تولید کارخانه شیشه و بلور

فاز دوم تولید کارخانه شیشه و بلور زنگان پارس با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود. این کارخانه از سال ۹۶ با ۱۴۰ کارگر کار خود را شروع کرد و الان ۳۸۰ کارگر دارد.

زنگان پارس ۷ خط تولید شیشه و بلور دارد که فاز دوم این کارخانه با حضور رئیسی افتتاح خواهد شد تا ظرفیت تولیدش دو برابر شود.

شرکت سرجین یافت، شیشه زنگان پارس، فولاد آسین ابهر، سیمین نخ ظریف، آندیا فولات، شرکت داشن بنیان آیرما، فاز اول و دوم مجتمع فولاد البرز غرب از مهمترین طرح هیا صنعتی در استان زنجان هستند که یا افتتاح می شوند یا احیا. حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان برای افتتاح و احیای این شرکت ها هزینه شده است که اشتغال حداقل ۲هزار نفر را تامین کرده است. در جریان سفر رئیس جمهور به استات زنجان همچنین ده ها طرح در زمینه آبرسانی، گازرسانی، تاسیس بیمارستان، مراکز درمانی و خانه بهداشت، فاضلاب و طرح های اموزشی، فرهنگی و ورزشی افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.