وزیر بهداشت: حادثه تروریستی کرمان 32 مصدوم بدحال و 10 مجروح خیلی بدحال دارد

وزیر بهداشت با اشاره به مجروحان حادثه تروریستی کرمان، از بستری بودن 101 تن در بیمارستان‌های کرمان خبر داد و گفت: 32 بیمار از این مجموع بدحال و در بخش‌های ویژه بستری هستند و 10 بیمار از این تعداد هم خیلی بدحال هستند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز بهر نقل از  فارس از زنجان، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، حادثه تروریستی کرمان را آزمایشی برای همکاران این حوزه دانست و اظهار کرد: حادثه‌دیدگان این واقعه به 12 بیمارستان که سه بیمارستان اصلی محسوب می‌شدند انتقال داده شدند که در مدت زمان کوتاهی نزدیک به 110 عمل جراحی حیاتی انجام شد، ضمن اینکه با اعلام نیاز دانشگاه همکاران کرمان داوطلبان در محل حاضر شده بودند و دیگر نیازی به اعزام نیرو نبود، ولی برای احتیاط 17 نیروی تخصصی و فوق تخصصی اعزام شدند.

وزیر بهداشت از بستری بودن 101 بیمار در بیمارستان‌های کرمان در حال حاضر و بعد از ترخیص‌های چند روز گذشته خبر داد و افزود: 32 بیمار از این مجموع بدحال و در بخش‌های ویژه بستری هستند و 10 بیمار خیلی بدحال هستند.

وزیر بهداشت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را اولویت دولت دانست و تصریح کرد: در شهرستان قیدار هم بیمارستان رسول اکرم با 20 درصد پیشرفت فیزیکی در آغاز کار دولت ادامه پیدا کرد و امروز به حدود 45 درصد پیشرفت رسیده است.

وی از پیش‌بینی تصویب 300 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه بیمارستان رسول اکرم قیدار در سفر استانی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با تامین بودجه احداث این پروژه تسریع شود و تکمیل آن از اولویت‌ها است، ضمن اینکه بیمارستان امیرالمؤمنین با 160 تخت در این شهر فعال است.

عین‌اللهی اجرای پویش ملی را سلامت را یکی از اقدامات قابل توجه دانست و تاکید کرد: این طرح در راستای شناسایی بیماران قبل از ورود به چرخه بیماری اجرا می‌شود که 36 میلیون 610 هزار نفر در پویش ملی سلامت مشارکت کرده‌اند که خود رکود شکنی محسوب می‌شود.

وزیر بهداشت از شناسایی 705 هزار و 768 بیمار جدید داری فشارخون در طرح ملی پویش خبر داد و گفت: 404 هزار و 949 بیمار مبتلا به قند خون هم در این طرح شناسایی شده‌اند که خودشان از بیماری خود خبر نداشتند که نوعی پیشگیری محسوب می‌شود و در این میان آمار مشکوک هم 8 میلیون نفر مشکوک به فشار خون و 2.5 میلیون نفر مشکوک به قند خون هستند که نوعی علامت خطر است.

وی آمار ارائه شده را مربوط به شهرها دانست و تاکید کرد: کم‌تحرکی و عدم توجه به تغذیه هم‌وطنان شهرنشین را تهدید می‌کند و در واقع همه باید سبک زندگی خود نسبت به‌سلامتی خودتنظیم کنند.

عین‌اللهی به افتتاح‌های انجام شده در بیمارستان امیرالمومنین شامل سی‌تی‌اسکن و ماموگرافی اشاره و تصریح کرد: بیمارستان امیرالمومنین نیازمند رسیدگی بیشتر از جمله بخش سی‌سی‌یو است که قرار شد با کمک دانشگاه علوم پزشکی زنجان این بخش به لحاظ تجهیزات و فضای فیزیکی کمک شود.

وزیر بهداشت به افتتاح آزمایشگاه مرکز قیدار اشاره کرد و گفت: این افتتاح مشکلات مربوط به این حوزه را برای مردم این شهرستان حل خواهد کرد، ضمن اینکه 24 خوابگاه واحد بهورزی افتتاح می‌شود.

وی مجموع اعتبارات هزینه شده در پروژه‌های سلامت‌محور خدابنده را 40 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ضمن یک مرکز جامع سلامت الگو در سلطانیه بازدید شد که همه امکانات موردنیاز که خیرساز هم بود به بهره‌برداری رسید.

عین‌اللهی با بیان اینکه 350 میلیارد تومان اعتبار در 13 پروژه سلامت محور هزینه شده است، ادامه داد: این مراکز شامل مرکز جامع سلامت، آزمایشگاه، مرکز بهورزی و همچنین مرکز سوانح سوختگی که البته در آستانه افتتاح است که با تجهیز کامل به زودی بیمار پذیرش خواهد کرد.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه پروژه‌هایی که به‌صورت کامل آماده نشده باشند، افتتاح نمی‌شوند تا کارهای تکمیلی آن‌ها هم انجام شود، ادامه داد: مرکز سوانح سوختگی و همچنین خوابگاهی در زنجان مشمول این پروژه‌ها هستند که بعد از تکمیل‌شدن در چند ماه آینده بهره‎برداری می‌رسند.

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.