جنسیت بحران جدید کشورهای غربی/ برخورد فمنیست با جنسیت؛ حل مسئله یا مسئله سازی تنش آمیز

موضوعی که به نظر می رسد بیشتر غرب را با مشکلات جدی مواجه سازد و برخی آنرا یک انقلاب جنسی مخرب توصیف کرده اند. با این اوصاف با نوع برخوردی که غرب نسبت به موضوع جنسیت دارد بیشتر آن را به چالش می کشد تا بخواهد آنرا حل کند و به جای حل مساله به مساله سازی تنش آمیز منجر شده است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از  خبرگزاری زنان ایران - امیر حمزه نژاد: رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به دوقطبی های کاذب انتقاد کرده اند و در گفتارشان نیز بعضا نسبت به پدید آمدن اصطکاک‌های غیر معقول تذکر داده‌اند. یکی از دوقطبی‌های کاذبی که کشورهای مختلفی را درگیر خود کرده است و با فمنیست افراطی تشدید شده است، مقابل هم قرار دادن زن و مردم است. این درحالی است که در دین اسلام مرد و زن مکمل یکدیگر و در کنار هم و نه در مقابل هم آمده اند و به طور کل این رویکرد با سرشت وجودی زن و مرد نیز مطابقت دارد. چه اینکه در این موضوع هیچ برتری جنسیتی نسبت به هم تعریفی و جایگاهی ندارد و در تفسیر اصلی به جای برابری جنسی، عدالت جنسیتی مورد توجه قرار گرفته است.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با اقشار مختلف زنان مواجهه اسلام با مسئله زن را درست برعکس برخورد غرب، منطقی و استدلالی خواندند و بیان کردند: «مسئله زن یکی از نقاط قوت اسلام است و نباید تصور شود که ما باید در مسئله زن پاسخگو باشیم.»
رهبر انقلاب اسلامی برابری زن و مرد در مسئله کرامت و ارزشهای انسانی را از مؤلفه‌های منطق قوی و عقلانی اسلام دانستند و گفتند: «در ارزش‌های انسانی و عروج معنوی، زن و مرد مطلقاً بر یکدیگر ترجیح ندارند و هر دو با استعداد مشابه و به میزان همت خود قادر به طی کردن مراتب عروج معنوی هستند.»
بنابراین ایشان وظایف خانوادگی را مقوله‌ای دانستند که زن و مرد با توجه به امکانات و ظرفیت‌های جسمی و روحی خود وظایف متفاوتی دارند و افزودند: «بر این اساس شعار «برابری جنسیتی» که برخی به صورت مطلق بیان می‌کنند غلط، و آنچه صحیح است «عدالت جنسیتی» است.»
با این اوصاف وجود هر یک از زنان و مردان در جامعه برای تعالی آن مفید است و هر فردی بر اساس ظرفیت، استعداد و توانایی خود باید در جامعه ارتقاء یابد و این موضوعی است که چه برای مرد نباید یک امتیاز تلقی شود و برای زن نیز به سبب اینکه آنان خود را محق می دانند نباید یک رانت و امتیاز ویژه تلقی گردد.
از این روست که شایسته سالاری که بر اساس عدالت است، جای خود را به هر نوع امتیاز جنسیتی اعم زن و مرد بودن می دهد. فضای فمنیستی که در غرب وجود دارد بعضا باعث می شود که استعدادهای افراد نادیده گرفته شود و فضا به صورتی رقم بخورد که بی عدالتی به سبب جنیست افراد رقم بخورد. درواقع در غرب دو رویکرد افراطی نسبت به زنان وجود دارد. یک رویکرد جنسی و اروتیک و ابزاری نسبت به زنان است و از سوی دیگر رویکرد فمنیستی است که بعضا آنقدر افراطی می شود که خود به ابزاری شدن زنان مبدل می شود.
اما در غرب موضوع جنسیت در حال تبدیل شدن به یک معضل و حتی یک بحران جدی است. فمنیست تا حدی به طور افراطی در این حوزه رسوخ کرده و بدون توجه به تفاوت های افراد بر اساس جنسیت با آنان برخورد کرده است که بعضا دیده می شود جنسیت در غرب به قهقرا رفته است و در حال ایجاد یک سرکوب جنسی جدید در غرب هستیم و بسیاری از افراد را با چماق جنسیتی می رانند بویژه اینکه جنسیت‌های جدیدی نیز در این کشورها تولید شده است و همجنسبازی نیز به طور افراطی و اجباری در حال تحمیل به جوامع غربی است تا جایی که بسیاری از کارشناسان نسبت به موضوع همجنسبازان و جنیست های عجیب و غریب مابین زن و مرد در سال جدید 2024 هشدار جدی می دهند.
نکته اساسی اینجاست که موضوع جنسیت ورای تفاوت های ذاتی و استعدادهای درونی افراد آنقدر مورد توجه و به صورت یک موضوع حاد در آمده است که کارکردهای زنان و مردان در اجتماع با یک زلزله شدید روبرو شده و جا به جا شده است و در خصوص رفتارها و وظایف زن و مرد در جامعه بر اساس استعدادها و توانایی هایشان تشکیک شدید بوجود آمده است.
موضوعی که به نظر می رسد بیشتر غرب را با مشکلات جدی مواجه سازد و برخی آنرا یک انقلاب جنسی مخرب توصیف کرده اند. با این اوصاف با نوع برخوردی که غرب نسبت به موضوع جنسیت دارد بیشتر آن را به چالش می کشد تا بخواهد آنرا حل کند و به جای حل مساله به مساله سازی تنش آمیز منجر شده است.
انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.