سردار حسن‌زاده: هیچ اقدامی علیه ملت ایران بدون پاسخ نمی‌ماند

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ با پرداختن به موضوع در هم کوبیده شدن مقرهای جاسوسی تروریست‌ها گفت: هیچ اقدامی علیه ملت ایران بی پاسخ نمی‌ماند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم : از شهرداری تهران، سردار حسن حسن‌زاده در دویست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با گرامیداشت یاد ۲۴ هزار شهید پایتخت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ۱۴۰ شهید شهرداری تهران، اظهار کرد: هیچ خطایی حرکت مذبوحانه و اقدام کوچک و بزرگ دشمن مقابل ملت ایران پاسخ قاطع داده می‌شود.

وی افزود: آنها می‌دانند سالیان سال است به واسطه قدرت ایران با پشتیبانی جوانان، در واکنش به هر اقدامی، تمام تار و پود آنها در هم کوبیده می‌شود و دیشب همه شاهد بودند مقرهای جاسوسی تروریست‌ها در هم کوبیده شد، این اتفاق برای آنها این معنا را دارد که تمام تلاش‌های آنها مورد رصد جمهوری اسلامی است.

سردار حسن‌زاده با بیان اینکه باید بدانند برای ادامه حیات معمولی باید خطاهای خود را به صفر برسانند، اضافه کرد: این اقدام ادامه پیدا خواهد کرد و دشمنان نظام جمهوری اسلامی باید به یاس و پشیمانی برسند؛ خدا را شاکریم که سپاه توانست در کوتاهترین زمان ممکن هم دستورهای مقام معظم رهبری را اجرایی و هم به درخواست خانواده‌های شهدای کرمان پاسخ دهد.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند و رو به جلوی شهرداری تهران بویژه در بخش حمل و نقل، گفت: توسعه حمل و نقل ریلی در ماه‌های اخیر با پیگیری شهردار، رییس و اعضای شورای شهر تهران ملموس است و این اقدامات و توجه به روح و کالبد شهر تهران قابل تقدیر است.

سردار حسن‌زاده با بیان اینکه امروز شاهد شورایی اسلامی و متفاوت نسبت به قبل هستیم، تاکید کرد: حضور اعضا بین مردم محرز است و بر اساس ارزیابی‌ها، می‌بینیم که این دوره فعال ترین شورا در ادوار اخیر است و از سوی دیگر شورا تسهیل گر امور اجرایی شهر است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ با تأکید بر تعامل روز افزون بسیج به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی با تمام سطوح شهرداری، یادآور شد: اقدامات شورا در طرح شهید همدانی و اجرای برنامه‌های اثرگذار از جمله راهیان نور جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به تشکیل یک دبیرخانه دائمی و ۲۸ کمیته برای برگزاری کنگره شهدای پایتخت، ادامه داد: پایان اجلاسیه به معنای پایان کنگره نیست و باید در اوج، امور را دنبال و با مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری آنها را پیش ببریم.

سردار حسن‌زاده اظهار کرد: این باعث افتخار ماست که در اقشار مختلف شاهد وجود افتخارات و الگوهایی هستیم و یکی از مدارس منطقه ۱۷ شهر تهران ۱۵۰ شهید تقدیم به انقلاب کرده که این نقش دانش آموزان در دفاع مقدس را نشان می‌دهد.

۵۶۰ بانوی شهید در تهران داریم

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ با اعلام اینکه ۵۶۰ بانوی شهید در تهران داریم، گفت: آنچنان که باید به معرفی شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت پرداخته نشده و ما شهدای بین المللی، رییس جمهور، نماینده مجلس شهید، دانشمند شهید و دانش آموز شهید در تهران داریم.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ خانواده که دارای چند شهید هستند، در تهران زندگی می‌کنند، ادامه داد: آمار ۲۵۰ شهید ادیان توحیدی در تهران به ثبت رسیده و یک هزار و ۳۳۳ نفر در ترور، موشک باران و بمب گذاری‌ها در سطح شهر به شهادت رسیده‌اند.

سردار حسن‌زاده با اشاره به جلسه خود با شهردار تهران در چند ماه گذشته، اظهار کرد: با تدبیر شهردار تهران کمیته فرهنگی کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت با مسوولیت معاونت فرهنگی و اجتماعی و اداره کل فرهنگی، کمیته فضاسازی و المان‌ها با مسوولیت سازمان زیباسازی و کمیته یادمان‌ها با مسوولیت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تشکیل شده است.

وجود ۶۰۳ نقطه محل شهادت در تهران

وی با بیان اینکه ۶۰۳ نقطه محل شهادت در تهران وجود دارد، یادآور شد: باید کسانی که به تهران می‌آیند این موضوع را احساس کنند که در این راستا مقرر شد شهرداری المان‌هایی را در این نقاط ایجاد کند.

سردار حسن زاده با اعلام اینکه پرونده ۲۷ هزار نفر رزمنده تکمیل نبود، تاکید کرد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار برگ سند از شهدا در تهران وجود دارد که این اسناد جمع‌آوری شده و در قالب آلبومی به خانواده‌ها تقدیم خواهد شد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ ادامه داد: فضایی برای نمایش اسناد، مدارک و وسایل شهدا توسط خانواده‌ها به عنوان آثار معنوی فرهنگ مقاومت باید در نظر گرفته شود.

وی افزود: ما هدف گذاری کردیم یک هزار عنوان کتاب در قالب کنگره ۲۴ هزار شهید منتشر شود که ۸۰۰ کتاب به خاطرات و وصیت نامه شهدا اختصاص دارد و ۲۰۰ مورد نیز کتب گردان‌های عملیاتی است و تاکنون ۱۰۳ عنوان کتاب رونمایی شده که به زودی به ۲۰۰ عنوان کتاب خواهد رسید.

سردار حسن‌زاده با بیان اینکه درخواست داریم دستگاه‌های مختلف از جمله شورا و شهرداری برای ساخت آثار فاخر و اثرگذار هنری با محوریت شهدا با ما همکاری کنند، گفت: برای اولین بار در کنگره‌های ملی کشور، سریال ۳۰ قسمتی در آینده نزدیک به مرحله پیش تولید می‌رسد و ساخت هفت فیلم سینمایی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ اضافه کرد: درخواست ما حمایت مستمر از تولیدات فاخر و ماندگار با موضوع شهدا و خانواده آنها است.

برگزاری دهه شهدایی تهران از ۲ تا ۱۲ بهمن ماه

وی با بیان اینکه اجلاسیه تحت عنوان دهه شهدایی تهران از ۲ تا ۱۲ بهمن ماه برگزار خواهد شد، تاکید کرد: تهران را باید به عنوان شهر دارای ۲۴ هزار شهید شناخت و ما باید این میراث معنوی را برجسته کنیم.

سردار حسن‌زاده با اشاره به اجرای سرود با حضور ۲۴ هزار نفر در بهار سال آینده در میدان آزادی، گفت: ۱۲۴ هزار بسته معیشتی، ۲۴ هزار بسته لوازم تحریر و ۲۴ هزار سری جهیزیه ظرف مدت ۴۵ روز توسط محلات و مساجد تهیه شد و این باعث افتخار است که در این تنگنای معیشتی مردم مشارکت کردند.

برپایی یادواره شهدا در ۱۱۰ نقطه

وی افزود: سمفونی ۲۴ هزار شهید ۲۹ دی ماه در تالار وحدت اجرا خواهد شد و همچنین یادواره شهدای انتظامی و یادواره‌های معابر در ۱۱۰ نقطه در دوم بهمن ماه برگزار می‌شود؛ مردم در معابر این یادواره‌ها را خواهند دید و این اقدام، کار جدیدی است که بسیج انجام می‌دهد و کل شهر به یک یادواره تبدیل خواهد شد.

فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ با اشاره به غرس ۲۴ هزار نهال توسط شهرداری، یادآور شد: این طرح در هشتم بهمن ماه رونمایی خواهد شد و برنامه شهر شهدا نیز بهمن ماه امسال در پایتخت برگزار می‌شود که براساس پیش بینی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، بیش از یک میلیون نفر از این برنامه بهره مند خواهند شد.

وی اظهار کرد: انتظار داریم در هفته اول بهمن ماه فرصتی در شهرداری فراهم شود تا مردم بتوانند از خدمات به نحو مطلوبی بهره‌مند شوند و همچنین ما فضایی را برای دبیرخانه دائمی کنگره نیاز داریم که البته شهردار تهران نیز با این موضوع موافق بود.

 انتهای پیام/* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.