«جنگ دروغ»؛ دست و پا زدن‌های اسرائیل برای نمایش تصویر خیالی از پیروزی در غزه بعد از ۵ ماه

صهیونیست‌ها که بعد از ۵ ماه دست و پا زدن تنها دستاوردی که در جنگ غزه کسب کرده‌اند نشان دادن ماهیت وحشی خود به جهانیان بوده، بعد از شکست در تحقق همه اهداف خود، برای رسیدن به تصویر کوچکی از پیروزی به «جنگ دروغ» متوسل شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم : بعد از گذشت حدود 5 ماه از جنگ غزه، رژیم صهیونیستی که حتی در ارائه یک تصویر کوچک از پیروزی برای خود هم ناکام بوده و عملا هیچ دستاورد میدانی نداشته، همچنان در حال دست و پا زدن برای نشان دادن یک دستاورد راهبردی در جنگ است.

اسرائیل و «جنگ دروغ» برای نمایش تصویر خیالی از پیروزی

نابودی حماس و بازگرداندن اسرای اسرائیلی با عملیات نظامی از غزه 2 هدف اصلی و اعلام شده صهیونیست‌ها در این جنگ بود که هیچ چشم‌اندازی برای تحقق آنها وجود ندارد. همه این‌ها معنایی جز شکست اسرائیل و ارتش و نهاد سیاسی آن در جنگ غزه که وارد یک مرحله فرسایشی عمیق شده است، ندارد.

از همین رو طی روزهای گذشته اشغالگران برای توجیه شکست خود و ارائه نمایش ساختگی از پیروزی، به «جنگ دروغ» روی آورده و با طرح ادعاهای دروغین و مضحک سعی در آرام کردن افکار عمومی اسرائیلی‌ها دارند.

در همین زمینه اخیرا «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اشغالگر مدعی شد که ارتباط «یحیی السنوار» رئیس حماس در نوار غزه با مقامات و نیروهای حماس از چند هفته قبل قطع شده و رهبری حماس در خارج به دنبال یک جایگزین برای السنوار است تا غزه را اداره کند.

گالانت در ادامه گزافه‌گویی‌های خود در جلسه ارزیابی وضعیت فرماندهی ارتش اسرائیل در جنوب فلسطین اشغالی مدعی شد که عدم وجود رهبری از حماس در نوار غزه، مقامات این جنبش را وا داشته تا به دنبال یک جایگزین جهت اداره این منطقه باشند.

طبق گزارش وبسایت عبری «وای‌نت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد که گردان خان یونس حماس شکست خورده و ساختار نظامی آن از هم پاشیده و از حماس در این منطقه چیزی جز نیروهای پراکنده در وسط اردوگاه‌ها باقی نمانده است، همچنین ارتش اسرائیل تصمیم خود را برای نابودی گردان رفح حماس گرفته و هیچ چیز نمی‌تواند مانع آن شود.

این ادعاهای گالانت که تناقض زیادی با واقعیت روی زمین دارد در سایه ادامه تهدیدات صهیونیست‌ها برای حمله به رفح مطرح می‌گردد؛ اقدامی که اسرائیل از خلال آن به دنبال رسیدن به تصویر دستاوردی خیالی است.

اما سوال مهمی که درباره ادعاهای مذکور گالانت به وجود می‌آید این است که اگر ارتش اشغالگر واقعا توانسته عملیات‌های خود را در خان یونس با موفقیت تکمیل کند و به هدف اصلی خود یعنی نابودی گردان‌های حماس در این منطقه برسد، پس اسرای اسرائیلی و رهبران و فرماندهان حماس که ارتش اسرائیل به دنبال آنها بود کجا هستند و چرا نتوانسته آنها را پیدا کند؟

هیچ کس فراموش نکرده که چگونه مقامات صهیونیست از جمله شخص «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر فریاد می‌زند که اکثر اسرای اسرائیلی به خان یونس منتقل شده‌اند و همراه با رهبران و فرماندهان اصلی حماس از جمله یحیی السنوار در داخل یک تونل در این منطقه هستند.

پیش از این هم مقامات صهیونیست از شکست و نابودی گردان‌های مقاومت فلسطین در شمال نوار غزه خبر داده بودند اما در نهایت این خود اسرائیلی‌ها بودند که مجبور شدند از شمال غزه عقب نشینی کنند و مقاومت همه مقرهایی که نیروهای صهیونیست در آنجا بودند را مورد هدف قرار داده و منهدم کرد.

بنابراین «جنگ دروغ» راهبرد تازه‌ای در ارتش اسرائیل برای توجیه ناکامی‌ها و ارائه تصویر ساختگی از پیروزی نیست و صهیونیست‌ها از ابتدای جنگ غزه به این روش نخ‌نما شده متوسل شده‌اند. هم‌زمان با این ادعاهای وزیر جنگ رژیم اشغالگر درباره خان یونس، دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی از توافق درباره طرح کلی بازگشت ساکنان سدیروت و شهرک‌های النقب غربی در نزدیکی غزه خبر داده و اعلام کرد که ساکنان این مناطق از ماه آینده می‌توانند به خانه‌هایشان برگردند.

این درحالی است که ارتش رژیم صهیونیستی با وجود سانسور نظامی شدیدی که علیه رسانه‌ها اعمال کرده و اجازه انتشار آمار واقعی تلفات خود را نمی‌دهد، هر روز مجبور است به هلاکت تعداد زیادی از نیروها و افسران ارشد خود در محورهای مختلف غزه اعتراف کند. ارتش رژیم صهیونیستی همین امروز -دوشنبه- به کشته شدن یکی از افسران خود در جریان نبردهای روز گذشته در جنوب نوار غزه اعتراف کرد.

همچنین طبق گزارش شبکه 12 تلویزیون رژیم اشغالگر، ارتش اسرائیل مجبور شده تعداد پرسنل یگان اضطراری را که در شهرک‌های «غلاف غزه» در ارتش ذخیره استخدام شده بودند کاهش دهد. بنابراین حتی نظامیان صهیونیست‌ هم با انواع سلاح و تجهیزات قادر به ماندن در غزه و مناطق اطراف آن نیستند؛ چه برسد به اینکه شهرک‌نشینان صهیونیست بخواهند به شهرک‌های نزدیک غزه برگردند.

جنگ شدید در کابینه جنگ اسرائیل و افزایش درخواست‌ها برای سرنگونی نتانیاهو

این درحالی است که نتانیاهو نشست خود با نمایندگان خانواده‌های اسرای اسرائیلی را که قرار بود امروز برگزار شود لغو کرد و لازم به ذکر است که طی دو روز گذشته تظاهرات‌های گسترده‌ای در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی به راه افتاده و تظاهرات کنندگان شعارهایی با هدف سرنگونی کابینه نتانیاهو و برکناری وی از قدرت سر می‌دادند.

از طرف دیگر اختلافات در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی و کابینه سیاسی همچنان در حال گسترش بوده و این اختلافات تنها مربوط به مدیریت جنگ و پرونده اسرا نیست؛ بلکه اختلافات زیادی میان مقامات سیاسی و نظامی صهیونیست درباره اداره مرحله آینده در قدس و کرانه باختری و اراضی اشغالی 1948 هم وجود دارد.

در همین حال شاباک و ارتش اسرائیل درباره محدودیت‌های اعمال شده علیه فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان هشدار داده و اعلام کردند که این اقدامات اسرائیل می‌تواند کل منطقه را شعله‌ور کند.

همچنین شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی به اختلافاتی که در آخرین جلسه کابینه اسرائیل میان اعضای این کابینه رخ داد اشاره کرد؛ جایی که گالانت، نتانیاهو را مورد هجمه قرار داد و گفت که نخست‌وزیر از سطح امنیتی فراتر رفته است. بنی گانتس، دیگر عضو ارشد کابینه جنگ نیز به نوبه خود به نتانیاهو حمله کرده و گفت که این اتحاد و کابینه نیست و این روشی نیست که ما بتوانیم طبق آن عمل کنیم.

بعد از انتشار اطلاعات مربوط به موافقت نتانیاهو با پیشنهاد «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر برای اعمال محدودیت‌های شدید علیه فلسطینیان در ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی، بنی گانتس اعلام کرد که «هنوز تصمیمی درباره اعمال محدودیت علیه نمازگزاران مسلمان در مسجدالاقصی در ماه رمضان اتخاذ نشده است». همین صحبت‌های متناقض مقامات صهیونیست با یکدیگر موید وجود اختلافات عمیق میان آنهاست.

کابینه جنگ اسرائیل که به فاصله کوتاهی از آغاز نبرد طوفان الاقصی تشکیل شد متشکل از 3 عضو اصلی یعنی نتانیاهو و «یوآو گالانت» وزیر جنگ و بنی گانتس در کنار 2 وزیر ناظر شامل گادی آیزنکوت و روبن درمر است. با وجود اینکه کابینه جنگ با هدف مدیریت جنگ غزه در راستای تحقق اهداف رژیم صهیونیستی در این جنگ تشکیل شده بود اما این کابینه از روز اول تاکنون صحنه اختلاف و جنگ میان اعضای آن بوده و آنها حتی درباره اهداف جنگی هم تفاهم ندارند.

از طرف دیگر درحالی که آمریکا مدعی شده قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد، وزرای صهیونیست مخالفت خود را با هر طرحی در این زمینه اعلام و حتی آمریکا را تهدید به لغو توافق‌های «اسلو» کرده‌اند.

انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.