گوشزدهای ضروری انتخاباتی

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) فرمانده معظم کل‌قوا، روز گذشته با حضور در آیین دانش‌آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع) در بیاناتی به چند محور درباره انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو پرداختند و نکات مهمی را متذکر شدند؛ از جمله:
1-«مردم باید کسی را ترجیح دهند که زمینه‌ساز عزت برای آینده انقلاب و کشور باشد و توانایی حل مشکلات و ایستادگی قدرتمندانه در مقابل جبهه معاندان و الگو کردن جمهوری اسلامی در چشم مستضعفان جهان را داشته باشد.»
معظم‌له در فراز فوق به ویژگی‌های چهارگانه‌ای اشاره داشتند که افزون بر ویژگی بودن، محورهای کلان کاری رئیس‌جمهور آینده نیز محسوب می‌شوند و عبارتند از: 1- «زمینه‌ساز عزت برای آینده انقلاب و کشور»؛ 2- «توانمند در حل مشکلات»؛ 3- «توانمند در ایستادگی در برابر دشمنان»؛ 4- «توانمند در الگو ساختن نظام در نزد مستضعفان». راه‌های پی‌بردن به این ویژگی‌ها در نزد نامزدها، موضوعی است که در زمان لازم بیشتر به آن پرداخته می‌شود، ان‌شاء‌الله.
2- «تفاوت تشخیص‌ها و علاقه‌مندی‌های متفاوت به نامزدها نباید منجر به رو در رو قرار گرفتن افراد شود.» این نکته و نکته بعدی، از مسائلی است که دشمن به آن امید بسته و برایش حساب باز کرده است. ایجاد شور و نشاط انتخاباتی که دیگران را نیز به حضور در صحنه ترغیب کند، کار ارزشمند و لازمی است مشروط بر اینکه از دایره عقلانیت خارج و اسیر احساسات افراطی و قابل ‌بهره‌برداری‌های سوء نشود. معیار انجام این کار «تلاش برای اثبات خود و پرهیز از نفی دیگری» است. چنانچه افراد به این اصل منضبط‌کننده رفتار توجه داشته باشند و آن را رعایت کنند، راه‌های نفوذ و استفاده دشمن مسدود می‌ماند.
3- «برای انتخاب و گزینش عالی‌ترین مقام اجرایی کشور که بسیار حساس و مهم است، در کشور سازوکار قانونی وجود دارد و براساس آن عمل خواهد شد، بنابراین اختلاف‌نظرها نباید موجب بروز کدورت شود.» طی چند هفته اخیر برای چندمین بار است که امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بر رعایت قانون تأکید می‌کنند. رعایت قانون از اصول زندگی اجتماعی است و همیشه و در همه موارد باید لحاظ شود؛ اما توجه و پایبندی به آن در انتخابات از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا انتخابات محل و موعد مواجهه آرای نامزدها و طرفداران آن‌ها است و چون میلیون‌ها انسان با دیدگاه‌های متفاوت در یک دوره زمانی محدود درباره رسیدن به تنها یک منصب تلاش و رقابت می‌کنند و دشمن هم سعی دارد خودش را در لابه‌لای این خیل عظیم پنهان نگه‌دارد و توطئه‌آفرینی کند، احتمال تشدید اختلاف بالا است؛ از این رو برای اجتناب از این وضعیت خطرناک، همگان بدون استثنا باید کار را به قانون واگذارند و مطیع و پذیرای نظر آن باشند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.