به یاد امام با توصیه‌های امام

 

یکی از ویژگی‌های بسیار برجسته و شاخص مردان بزرگ این است که با احاطه کامل بر مسائل اساسی زمان‌ حیاتشان، توصیه‌های ماندگار و سرنوشت‌سازی برای آیندگان دارند. کسانی که بعدها پا به عرصه وجود می‌گذارند و با پی‌بردن به ارزش این توصیه‌ها به آن‌ها عمل می‌کنند، به موفقیت‌های بزرگ نائل می‌شوند و آن‌هایی هم که با بی‌اعتنایی و نخوت از کنار آن می‌گذرند، خسار‌ت‌های سنگین و بعضاً‌ جبران‌ناپذیری متحمل می‌شوند. امام خمینی(ره) از رهبران و شخصیت‌های بی‌نظیر تاریخ است که بیشترین دغدغه و نگرانی را برای دین، مردم و کشورش، پس از خود داشته است. وصیت‌نامه سرشار از روشنگری، هدایت و توصیه ایشان، شاهد آینده‌نگری و دغدغه ناتمام معظم‌له برای جمهوری اسلامی ایران است. در سالگرد رحلت آن عزیز عزت‌آفرین و روزهای سرنوشت‌ساز انتخابات ریاست‌جمهوری قرار داریم. به‌بهانه هر دو مناسبت و نیز برای استفاده بیشتر از سفارش‌های امام راحل‌(ره) در امر خطیر انتخابات، چند فراز از رهنمودهای هشداردهنده ایشان انتخاب و تقدیم می‌شود:
1- «از آقایان کاندیداها و دوستان آنان انتظار دارم که اخلاق اسلامی انسانی را در تبلیغ برای خود و کاندیداهای خویش مراعات و از هرگونه انتقاد از طرف مقابل که موجب اختلاف و هتک حرمت باشد، خودداری نمایند.»
2- «این وظیفه‌ای است الهی، وظیفه‌ای است ملی، وظیفه‌‌ای است انسانی و وظیفه‌ای است که ما باید به آن عمل بکنیم، همه‌مان باید در انتخابات شرکت بکنیم.»
3- «من احتمال می‌دهم که عوامل و دست‌های ناپاکی بخواهند از رقابت‌های انتخاباتی در رسیدن به آرزوهای خود استفاده کنند و با طرح مسائل پوچ و بی‌معنا، دل‌ها را از یکدیگر جدا سازند.»
4- «وصیت من به ملت شریف آن است که در تمامی انتخابات چه انتخابات رئیس‌جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و... در صحنه باشند و اشخاصی را که انتخاب می‌کنند روی ضوابطی باشد که اعتبار می‌شود. عدم دخالت مردم، از مراجع و علمای بزرگ تا طبقه بازاری و کشاورز و کارگر و کارمند، همه و همه مسئول سرنوشت کشور و اسلام می‌باشند، چه در نسل حاضر و چه در نسل‌های آینده و چه بسا که در بعضی مقاطع، عدم حضور و مسامحه گناهی باشد که در رأس گناهان کبیره است. پس علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد و الا کار از دست همه خارج خواهد شد و این حقیقتی است که بعد از مشروطه لمس نموده‌اید و نموده‌ایم. چه علاجی بالاتر و والاتر از آن نیست که ملت سرتاسر کشور در کارهایی که محول به اوست بر طبق ضوابط اسلامی و قانون اساسی انجام دهد.»

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.