برندگان و بازندگان انتخابات 24 خرداد

الف) برندگان:

اصلي ترين برنده انتخابات 24 خرداد مردم ايران است که با حضور بيش از 72 درصدي خود بار ديگر بصيرت سياسي خويش را به نمايش كشيدند و در سايه نظام مردم سالاري ديني، براي تعيين سرنوشت خويش پاي به حوزه هاي انتخابيه گذاشتند و ظرف يک روز برنامه‌هاي طولاني مدت کاخ سفيد جهت کاهش مشروعيت سياسي از طريق ناکارآمدي اقتصادي را به بن بست کشاندند.دومين برنده انتخابات «نظام پويا و ماناي جمهوري اسلامي ايران» است که با پايبندي خويش به الزامات مردم سالاري ديني، رقابتي نفسگير و غير قابل پيش بيني را با حضور گروه هاي مختلف سياسي رقم زد و بار ديگر نشان داد قادر به برگزاري دموکراتيک ترين انتخابات بوده و به نتیجه آن که همان خواست ، پاي‌بند است.

رهبري نظام اسلامي را بايد بزرگترين برنده انتخابات 92 دانست که با نامگذاري سال جاري «حماسه سياسي و حماسه اقتصادي» نقشه راه کشور جهت ناکارآمدسازي تحريم هاي غرب از طريق خلق حماسه سياسي و ايجاد بستر لازم جهت حماسه اقتصادي را ترسيم و با مهارت به مرحله اجرا درآورد.دستگاه هاي متولي انتخابات که با عمل به مر قانون، انتخابات سالمي را به نمايش گذاشتند که عملا کذب بودن ادعای تقلب در فتنه 88 را اثبات کرد و تلاش ها براي بي اعتمادي به نظام را ناکام گذاشتند.رسانه هاي جمعي به ويژه رسانه ملي هم با برنده انتخابات است که جهت خلق حماسه سياسي به ايفاي نقش پرداخته و نقش بسزايي در کاهش هزينه تبليغاتي کانديداها و ايجاد شور و نشاط انتخاباتي داشتند. گروه هاي سياسي که جهت خلق حماسه ضمن ايجاد شور انتخاباتي، نامزد هاي خود را معرفي و براي دستيابي به قدرت جهت حل مشکلات جامعه تلاش کردند.نامزد هايي که جهت معرفي خود به مردم ساعت ها تلاش شبانه روزي به عمل آورده و با تقبل هزينه هاي مالي و سياسي به تشکيل ستادهاي انتخابات اقدام نمودند به ويژه آن دسته از آقاياني که اصل شکل‌گيري حماسه و مشارکت حداکثري را بر منافع گروهي و شخصي خويش ترجيح داده و ضمن رقابت با حريفان خود، از عدم حضور احتمالي يک جريان به دليل نداشتن اميد به پيروزي نگران بودند.

نامزد هايي که براي پيروزي جريان خود صحنه را ترک کردند تا با افزايش شانس دوستان خود و افزايش احتمال پيروزي آنها در واقع هواداران آنها را به صحنه فراخواندند.

ب) بازندگان

1- اولين بازنده حماسه 24 خرداد غرب و ايالات متحده هستند که تصور مي کردند در سايه فشارهاي اقتصادي، مردم ايران حمايت خود از نظام اسلامي را برداشته و پاي صندوق هاي رأي حاضر نخواهند شد. اما مردم ثابت کردند از منظر آنها دو مقوله دين و دنيا، انقلاب اسلامي و معيشت متفاوت بوده و راه تغيير وضع موجود هم به دست خود آنها بايد صورت گيرد نه به اراده اجانب.

2- بازنده ديگر انتخابات يازدهم رياست جمهوري همه مخالفان ومعاندان نظام اسلامي بودند که با اتخاذ راهبرد تحريم، تلاش زيادي کردند تا مردم در پاي صندوق هاي رأي حضور نيابند اما به وضوح دريافتند که وزن قابل توجهي در ايران امروزي ندارند.

3- سومين بازنده انتخابات را کساني به خود اختصاص مي دادند که پس از طرح موضوع تقلب و راه اندازي فتنه 88، بارها سخن از ناسالم بودن ساز و کار هاي انتخاباتي نظام به ميان آورده و با تصوير ديوار بي اعتمادي چنين وانمود مي کردند که ديگر کسي در پاي صندوق هاي رأي حضور نخواهد يافت اما کذب ادعاي خود را عملاً اعلام داشته و از ديوار خود ساخته عبور کردند.

4- انتخابات 24 خرداد بازنده ديگري هم داشت و آن کساني بودند که براي بر هم زدن امنيت و آرامش سياسي و اجتماعي کشور برنامه ريزي کرده و مترصد راه اندازي فتنه ديگري بودند. برگزاري انتخاباتي ايمن و بدون حاشيه، تمکين همه گروه‌ها و نامزدها به قانون و پذيرش نتيجه انتخابات بدون هرگونه شائبه و اعلام حمايت همگاني از منتخب ملت، رکورد تازه‌اي از اين حيث بر جاي گذاشتند.

5- آخرين بازنده اين حماسه هم کساني بودند که با متوهم کردن خود و نامزد هاي خويش هم به تخريب رقباي خويش پرداخته و هم از تحليل شرايط به ويژه شناخت رقيب اصلي بازماندند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.