نمونه‌هایی از شیرین‌ترین خدمات

 

چند روزی است که در بین اخبار متنوع و گوناگون در عرصه‌های مختلف، اخبار مربوط به اقدامات بسیج جامعه پزشکی، زیباترین و وجدآورترین است. شاید در ایجاد شور و شعف معنوی چیزی با شنیدن این خبر برابری‌ نکند که کاروان بسیج جامعه پزشکی با حضور در یکی از مناطق محروم ایلام با جراحی رایگان چشمان نوجوانی که کم‌بینا بود، نعمت مشاهده روشن و شفاف آفرینش خداوند را به وی ارزانی کردند؛ یا شنیدن این خبر که بسیج جامعه پزشکی استان کردستان آب‌مروارید چشم‌ ده‌ها نفر از ساکنان مناطق این استان را که حتی از امکان بهبودی و معالجه چشمانشان هم بی‌خبر بودند، عمل جراحی کرد و با نورانی کردن چشمانشان، نور امید و زندگی را نیز بر دلشان تاباند و مشابه این اخبار درباره استان سیستان و بلوچستان و یا سایر مناطق.

یکی از اصیل‌ترین آموزه‌های دین مبین اسلام در امور اجتماعی، توجه و کمک به همنوع و دستگیری از نیازمندان است. در یکی از مأثورات ترغیب‌کننده به این امر، از امام رئوف، امام رضا(ع) نقل شده که فرمودند: «ان‌لله عباداً فی‌الارض یسعون فی حوائج الناس هم الامنون یوم القیامه. خداوند در زمین بندگانی دارد که پیوسته در حال تلاش برای برآورده کردن نیاز مردم هستند. اینان روز قیامت ایمنی دارند.»

این توصیه جدی تا زمانی که در حدود فعالیت برخی از افراد نیکوکار قرار دارد، از یک میزان اثر و شعار برخوردار است و زمانی که در دایره حکومت و نهادهای آن واقع می‌شود، شمولیت و فراگیری آن نیز گسترده‌تر می‌گردد. یکی از شئونات اصلی حکومت‌های دینی، توجه به این دست از امور است که اجازه نمی‌دهد افراد نیازمند و ضعیف از مواهب اصلی زندگی برخوردار شوند. اگر حکومت‌های دینی به این ظیفه ذاتی عمل کنند، یکی از نتایج قطعی آن، که حکومت‌های غیردینی برای رسیدن به آن، هزینه‌های گزافی متحمل می‌شوند، تقویت و استحکام پایگاه مردمی حکومت است. در وضعیت حاضر با اقدامات صورت گرفته، بسیج جامعه پزشکی یکی از نهادهایی است که در این باره، بخشی از این وظیفه سنگین را به عهده گرفته که بنابر اخبار متعدد و متکثر، به بهترین نحو نیز از عهده آن برآمده است. در آستانه ماه مبارک رمضان خداند به تمام نهادها و افراد عادی که از امکان خدمت‌رسانی به محرومان برخوردارند، توفیق چنین خدماتی را عنایت فرماید تا مقداری از بار سنگین مشکلات محرومان کاسته شود. ان‌شاء‌الله

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.