برخورد آمریکا با کودتا در مصر!

 

آمریکا پس از چند روز بازی با زمان و واژگان و فرار از اظهارنظر درباره تحولات مصر، روزگذشته در موضع‌گیری‌ تمسخرآمیزی اعلام کرد ‌عزل «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنار شده مصر را کودتا نمی‌داند چرا که اصطلاح کودتا پیامدهای مشخصی را به‌دنبال دارد. «جی‌ کارنی» سخنگوی کاح سفید در ادامه این موضع‌گیری افزود: آمریکا باید وقایع صورت‌گرفته در مصر را مجدداً بررسی کرده و همچنین بر تلاش‌ها برای یافتن یک راه فراگیر و دموکراتیک برای حرکت روبه‌ جلو، نظارت داشته باشد. یقیناً کسی به این موضع بسیار مسخره اعتنا نمی‌کند و متوجه می‌شود که آمریکا به دو دلیل با موضوع این‌گونه برخورد کرده است. این دو دلیل عبارتند از:

1- حمایت از کودتا، آن هم در زمان حاضر، یک ننگ و رسوایی بزرگ است و همه جهان از آن متنفرند و حامیان کودتاچیان در نزد جهانیان جایگاهی همچون کودتاگران دارند.

2- بر اساس قانون، دولت آمریکا مجاز نیست به دولت هر کشوری که رئیس ‌منتخب آن در یک کودتا یا حکم نظامی برکنار شده و ارتش در این میان، نقشی تعیین‌کننده ایفا کرده باشد، کمک کند و این در حالی است که آمریکا به کمک نظامی به ارتش مصر، مصر است.

اما آنچه که حقیقت این موضوع را روشن می‌سازد، نظر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی است که در واکنشی تعجب‌برانگیز ولکن آشکارساز از آمریکا خواست کمک نظامی به ارتش مصر را قطع نکند! حالا باید جایگاه رژیم صهیونیستی را در این کودتا پیدا کرد!

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.