حزب‌الله در فهرست گروه‌های تروریستی حامیان تروریسم!

 

اتحادیه اروپا روز گذشته شاخه نظامی حزب‌الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد. اروپا برای رسیدن به این هدف، راهی طولانی را طی کرد و در نهایت در سایه برخی تحولات، دست به این کار زد. از حدود یک سال پیش، رژیم صهیونیستی و انگلیس، تلاش برای متقاعد کردن اعضای اتحادیه اروپا به این تصمیم را آغاز کردند و آنچه را که محور فشار بر اتحادیه اروپا قرار دادند، حادثه انفجار اتوبوس صهیونیست‌ها در شهر «بورگاس» بلغارستان و نسبت دادن آن به حزب‌الله بود که در آن، پنج صهیونیست‌ کشته شدند. نقش و فشار آمریکایی‌ها نیز برای این اقدام اتحادیه اروپا برجسته بود. با اینکه تلاش اولیه برای برخورد با حزب‌الله از یک‌سال پیش آغاز شده بود، اما به‌نظر می‌رسد در این باره دو موضوع تعیین‌کننده بود:

1- افزایش فزاینده قدرت نظامی حزب‌الله؛ مواجهه سیاسی و نظامی قدرتمند حزب‌الله با رژیم صهیونیستی، این رژیم را نسبت به حوادث آینده و موقعیت خودش بسیار نگران کرده و در تلاش است به هر وسیله‌ای، وضع موجود را به نفع خودش تغییر دهد.

2- ضربه سنگین در سوریه؛حضور هوشمندانه حزب‌الله در جنگ محدود و مقطعی تصرف شهر بسیار مهم «القصیر» ضربه هولناکی نه‌تنها به تروریست‌ها که به ارکان برنامه براندازانه غرب در سوریه بود.

اروپا با قرار دادن حزب‌الله در فهرست گروه‌های تروریستی، نشان داد که این عمل، واکنش به سقوط «القصیر» و افزایش قدرت نظامی حزب‌الله و عمق ضربه‌ای است که غرب از سقوط «القصیر» خورده است. با اینکه اصلی‌ترین فشار اقدام اروپا بر شبکه مالی حزب‌الله است؛ اما در این راستا نیز اروپا با مشکلی به نام نامشخص بودن شاخه نظامی حزب‌الله روبه‌رو است؛ زیرا حزب‌الله مانند حماس، شاخه نظامی آشکاری را معرفی نکرده است. یقیناً این حرکت اتحادیه اروپا که کاملاً دربردارنده منافع صهیونیست‌ها و تروریست‌های سوریه است، با واکنش هوشمندانه حزب‌الله مواجه می‌شود که قاعدتاً سوگیری آن، تقویت بیشتر بنیه نظامی حزب‌الله خواهد بود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.