رابطه با آمریکا، نتایج وآثار

           

  قطع رابطه با امريكا از سياستهاي اساسي ماست البته ما هيچگاه نگفته  ايم اين رابطه تا ابد قطع خواهد بود بلكه شرايط دولت امريكا به گونه اي است كه ايجاد اين رابطه اكنون به ضرر ملت است و طبعاً آن را دنبال نمي كنيم.

   الف)سابقه د شمنی آمریکا با ملت ایران

دشمن يعنی آن جناح سيطره‏جوی سياست و قدرت‏طلب جهانی، با هر اسمی. البته از نظر من امروز مظهرش دولت ايالات متحده‏ی آمريكاست و بزرگترين شيطان مجسمش آن است.دشمن تصور مي‌كرد بعد از رحلت امام خميني (ره) به عنوان يكي از ستون‌هاي اصلي حفظ نظام، مي‌تواند با يك برنامه‌ريزي دقيق، پايه‌هاي فرهنگي و اعتقادي مردم را سست كند و با تغيير ذهنيت مردم نسبت به انقلاب اسلامي، زمينه‌ي بازگشت مجدد استبداد و سلطه‌پذيري را فراهم كند.

1- تهاجم در همه عرصه ها

دشمن به خيال خود تصور مي‌كرد بعد از اجراي اين محورها(تهاجم فرهنگي گسترده، تهاجم سياسي داخلي، تهاجم سياسي بين‌المللي، برجسته‌سازي برخي افراد ضدانقلاب و پررنگ كردن حضور سياسي برخي افراد غيرمعتقد به نظام اسلامي به عنوان محورهاي اصلي برنامه‌ي ده ساله دشمن بعد از رحلت امام (ره) در مدت ده سال)، با يك جرقه مي‌تواند قشرهايي از مردم را بر ضد نظام بشوراند و ماجراي تير ماه سال 1378 در همين چارچوب قابل تحليل است.

1/1-ایجاد جنگ روانی: كساني كه زندان گوانتاناموي وشكنجه گاه ابوغريب آنان ، عرق شرم را بر پيشاني هر انسان باشرفي مي نشاند ،ايران و هر دولت مخالفشان را به نقض حقوق بشر متهم مي كنند .

 

2/1-جذب نیرو ازداخل:دشمن در طراحي خود حتي تلاش كرد افرادي از عناصر فعال در عرصه‌ي فكري كشور و برخي از كساني را كه در بعضي مسووليت‌ها بودند به سوي خود بكشاند؛ اما در مجموع به دليل بنيه بسيار قوي انقلاب اسلامي و هوشياري مردم و مسوولان، در طراحي خود موفق نشد.

2-ناکامی در تمام توطئه ها

با وجود همه‌ي اين توطئه‌ها، اكنون بعد از گذشت 34سال از پيروزي انقلاب اسلامي، احساسات مردم و دلبستگي آن‌ها به نظام بسيار پرشور و قوي است و همه اين‌ها به دليل عشق و علاقه‌ي آحاد مردم به اسلام و انقلاب است. دشمن از اين پس نيز در تلاش خود براي تغيير ذهنيت مردم نسبت به انقلاب اسلامي موفق نخواهد شد.

ب)ضرورت قطع رابطه با آمریکا

قطع رابطه با امريكا از سياستهاي اساسي ماست البته ما هيچگاه نگفته  ايم اين رابطه تا ابد قطع خواهد بود بلكه شرايط دولت امريكا به گونه اي است كه ايجاد اين رابطه اكنون به ضرر ملت است و طبعاً آن را دنبال نمي كنيم.

1- آمریکا وخصومت با اصول ملت

 برخي ما را به تحريك دشمني آمريكا متهم مي كنند اما خصومت اين كشور با ملت ايران ،دشمني با اصول ملت ايران است و از اول انقلاب وجود داشته است.

2- پیامدهای رابطه با آمریکا

 اولا اين رابطه خطر آمريكا را كاهش نمي دهد چرا كه آمريكا در حالي به عراق حمله كرد كه با آن كشور رابطه سياسي داشت ثانياً ايجاد رابطه ،امكان نفوذ آمريكاييها وزمينه رفت و آمد مأموران اطلاعاتي و جاسوسي آنها در ايران را فراهم مي سازد. وجود رابطه برای آمريكائی‏ها - نه امروز، هميشه اينطور بوده - وسيله‏ای بوده است برای نفوذ در قشرهای مستعد مزدوری در آن كشور. انگليسی‏ها هم همين طور بودند. . حالا مينشينند آقايان وراجی كردن و حرف زدن و استدلال كردن، كه نبود رابطه‏با آمريكا برای ما مضر است. نه آقا! نبود رابطه‏ی با آمريكا براى ما مفيد است.

 به همين علت برخلاف ادعاي برخي افراد پرگو،رابطه با آمريكا در حال حاضربراي ملت ايران نفعي ندارد و مطمئناً آن روزي كه رابطه با آمريكا براي ملت مفيد باشد بنده اولين كسي خواهم بود كه آن را تأييد مي كنم.

 

منبع : بصیرت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.