تنفیذ حکم و تدبیر حکومتی

 

مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حجت الاسلام حسن روحانی

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) روز گذشته در مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری دکتر روحانی به اقتضای جلسه، بیانات مختلفی ایراد کردند که دو محور آن در رابطه با مسائل جاری کشور دارای ضرورت آنی است. این دو محور عبارتند از:

1- استحکام ساخت داخلی؛ «درس بزرگی که ما از این فشارهای اقتصادی دریافت کردیم، این است که هر چه می‌توانیم، باید به استحکام ساخت و داخلی قدرت بپردازیم. هر چه می‌توانیم، در درون خودمان را مقتدر کنیم؛ دل به بیرون نبندیم. آن‌هایی که دل به بیرون ظرفیت ملت ایران می‌بندند، وقتی با یک چنین مشکلاتی مواجه شوند، خلع سلاح خواهند شد. ظرفیت‌های ملت ایران خیلی زیاد است. ما باید بپردازیم به استحکام ساخت درونی اقتدار ملی- که آن روز به مسئولان کشور عرض کردیم- درجه اول، مسائل اقتصادی و مسائل علمی است که باید با جدیت دنبال شود.»

2- کمک همه‌جانبه؛ «همه سعی کنند کمک کنند. من از همه جریان‌های گوناگون سیاسی درخواست می‌کنم و اصرار دارم و همچنین از همه شخصیت‌های متنفذی که دارای نفوذ کلمه هستند، دارای حوزه تأثیرگذاری در میان ملت هستند، درخواست می‌کنم به مسئولان، به دولت، به رئیس‌جمهور کمک کنند تا ان‌شاء‌الله بتوانند وظایف سنگینی را که برعهده دارند، به‌خوبی انجام دهند و توقعاتی را که وجود دارد و مردم دارند، ان‌شاء‌الله به بهترین وجهی برآورده کنند.»

رفتار دشمن پس از انتخاب ریاست‌جمهوری ایران، حاکی از آن است که تلاش می‌کند آن را به فرصتی برای فشار بیشتر به ایران تبدیل کند. به‌نظر می‌رسد دشمن از این برنامه دست برنمی‌دارد مگر اینکه جامعه ایرانی را در عمل به آنچه که در دو فراز فوق آمده، مصمم ببیند. مقدمه ضروری برای عمل به اشارات دقیق در فراز مذکور، ابتدا باور به دشمنی دشمن و اینکه باید محکم و به قصد پیروزی در برابر آن ایستاد و جدی گرفتن دو توصیه امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) است. پس از آن باید هر چه سریع‌تر درباره ابعاد دو موضوع فوق و راه‌های تحقق آن، بحث‌های دقیق کارشناسی و کاربردی شود. سنجش و مقایسه توانایی‌های ایران و آمریکا برای پیش‌بینی نتیجه این رویارویی برخلاف ظاهر که آمریکا را جلوتر نشان می‌دهد، حاکی از آن است که دست برتر را ایران دارد؛ زیرا عوامل اصلی تعیین‌کننده نتیجه این رویارویی، در حوزه عملیاتی ایران و در اختیار ایران است و میزان دسترسی آمریکا به آن‌ها با همه ادعاهایش، بسیار اندک و ناچیز است؛ آمادگی مردم برای تطبیق‌پذیری با وضعیت‌های جدید، از نمونه‌‌های آن است. با توکل به خدا و اراده محکم و عزم راسخ، عبور از این گردنه هم میسور است. ان‌شاء‌الله

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.