افسانه با حرف حقیقت نمی‌شود!

 

پیامدهای حضور رئیس‌جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل همچنان ادامه دارد. در همین راستا، روز گذشته محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، به دعوت برنامه خبری « این هفته» شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی آمریکا در این برنامه حضور یافت و به پرسش‌های طرح شده پاسخ داد. دکتر ظریف از فرصت صحبت مستقیم با مردم آمریکا استفاده کرد و با بهر‌ه‌گیری از تسلط به زبان انگلیسی، با بسترسازی مجری برنامه در سه محور مهم سخن گفت. محور اول، بحث هولوکاست بود که به نقل از بی‌بی‌سی وی گفت:«هولوکاست افسانه نیست، کسی در مورد افسانه حرف نمی‌زند.» از نگاه مردم ایران، هولوکاست افسانه است و دو دلیل از ده‌ها دلیل موجود برای اثبات افسانه بودن آن کافی است: 1- هیچ تلاش پژوهشی وقوع آن را اثبات نکرده است. 2- تحقیق برای تشخیص صحت و سقم آن ممنوع است. بنابراین صرف ادعای وقوع هولوکاست از سوی هر کس که باشد «افسانه»، «حقیقت» نمی‌شود. جا داشت دکتر ظریف پاسخ سنجیده‌تری به این پرسش می‌داد.

در محور دوم که ادامه محور اول بود، ظریف گفت ایران کشتار مردم بی‌گناه را محکوم می‌کند «چه در آلمان نازی اتفاق افتاده باشد، چه در فلسطین.» دکتر ظریف با کشاندن بحث به حوزه فلسطین با انتقاد شدید از رژیم صهیونیستی گفت که هولوکاست نباید توجیهی باشد برای پایمال کردن حقوق مردم فلسطین به مدت شصت سال.

ظریف در محور سوم به موضوع هسته‌ای پرداخت و تأکید کرد که ایران قصد ساخت سلاح اتمی ندارد و اظهار امیدواری کرد که بی‌اعتمادی میان ایران و آمریکا به‌تدریج و از جمله از طریق حل‌وفصل اختلافات بر سر برنامه اتمی ایران از میان برود. مهم‌ترین بخش صحبت ظریف درباره موضوعی بود که دنیا درباره آن حساس شده و سفر آقای روحانی به نیویورک، حساسیت آن را افزایش داده است. موضوعی که بسیاری از رسانه‌های غربی با اشاره به رویکرد جدید ایران خواستند با فشارهای تبلیغی رسانه‌ای در آن، حق ایران را تضییع کنند. این موضوع دیدگاه قطعی ایران درباره فعالیت‌های هسته‌ای بود که ظریف رسماً اعلام کرد حق غنی‌سازی اورانیوم در ایران قابل گفت‌وگو نیست. به نظر لازم بود پس از آن‌همه جوسازی مسموم و ارائه تصویر نادرست از مشی جدید ایران، موضع رسمی ایران مستقیماً برای جهانیان و از جمله مردم آمریکا بازگو می‌شد تا توهمات ایجاد شده از بین می‌رفت و دنیا نظر قطعی و نهایی ایران را به‌وضوح می‌شنید که دکتر ظریف، آن را انجام داد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.