افشای جزئیات جدید درباره دامنه جاسوسی‌های آلمان

افشای جزئیات جدید درباره دامنه جاسوسی‌های آلمان

خبرگزاری آلمان با استناد به ارزیابی کمیسیون پارلمانی آلمان برای نظارت بر سرویس‌های مخفی، جزئیات جدیدی از وسعت و دامنه جاسوسی‌های سازمان اطلاعات امنیت آلمان از متحدان خود در ناتو و اتحادیه اروپا را فاش کرد.

 رسانه های آلمانی ابعاد تازه‌ای از جاسوسی های سازمان اطلاعات امنیت آلمان علیه متحدان و دوستان خود را منتشر کردند.

بر اساس گزارش های منتشر شده جزئیات جدیدی درباره وسعت اقدامات جاسوسی سازمان اطلاعات امنیت آلمان تا اکتبر سال 2013 منتشر شده است.

بر اساس ارزیابی کمیسیون پارلمان آلمان برای نظارت بر سرویس های مخفی (PKGr) که خبرگزاری آلمان آن را ارائه داده است، شمار زیادی از کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا توسط سازمان اطلاعات امنیت آلمان شنود می شده اند که تعداد آن ها عددی دو رقمی را نشان می دهد.

در بین قربانیان جاسوسی های سازمان اطلاعات امنیت آلمان، سران دولت ها و وزا و محیط اطراف آن ها از جمله محل اقامت رسمی یا دفتر و همچنین تاسیسات نظامی قرار داشته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری آلمان ده ها مورد از این گونه جاسوسی ها وجود داشته است.

همچنین سازمان اطلاعات امنیت آلمان به صورت فشرده از نمایندگان دیپلماتیک کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا در سراسر جهان جاسوسی می کرده است. در این دسته از اهداف، بیش از دو سوم از مجموع 3.300 هدف جاسوسی در ارتباط با ناتو و اتحادیه اروپا که سازمان اطلاعات امنیت آلمان تا تقریبا پایان سال 2013 مد نظر داشته است قرار داشتند.

علاوه بر آن تعداد زیادی از سازمان ها و تاسیسات غیر دولتی و یا اقتصادی هم در لیست این جاسوسی ها قرار داشتند. به عنوان مثال در زمینه های مناطق مربوط به هوا فضا، تسلیحات، حمل و نقل، رسانه ها و مشاوره هم جاسوسی هایی وجود داشته است.

به نوشته نشریه "فوکوس" افشای جزئیات جدید درباره دامنه جاسوسی های سازمان اطلاعات امنیت آلمان می تواند صدر اعظم آلمان و دولت ائتلافی وی را با چالش های جدیدی مواجه کند. با توجه به شرایط دشوار بعد از همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و بحران پناهندگان، دولت آلمان بر یک همکاری و شراکت بیشتر در اتحادیه اروپا تاکید دارد.

بر اساس افشاگری های جدید علاوه بر دیپلمات های اروپایی بسیاری از افراد هم در کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا هدف حملات جاسوسی آلمان قراار گرفته اند.

حزب سبز آلمان سازمان اطلاعات امنیت کشورش را به نقض قوانین و قراردادهای بین المللی متهم کرده است.

تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.