روز قدس و لزوم بازگشت ملت ها به مسير اصلي مبارزه

به نظر مي رسد شرايط به گونه‌اي پيش رفته است که به دلايل متعددي فلسطين از اولويت اول جهان اسلام خارج ‌شود...

سال پيش به خاطر حمله حماقت آميز رژيم صهيونيستي به غزّه، افکار عمومي منطقه اي و جهاني به شدت تحت تأثير قرار داشت و بستر رسانه اي مناسبي براي بزرگداشت باشکوه روز جهاني قدس شکل گرفته بود. ولي امسال به حسب ظاهر جنگي بين رژيم صهيونيستي و مردم فلسطين نيست .از طرف ديگر اولويت بسياري از ملت‌هاي مسلمان منطقه، از مسئله رژيم اشغالگر صهيونيستي به سمت مسائل داخلي کشيده شده است.ناامني ودرگيري هاي شديد در عراق،سوريه ،يمن و لبنان تنها نمونه اي از اين ماجراست.جريانات تکفيري و گروه‌هاي تروريستي،کشورهاي اسلامي را به شدت مشغول خودشان کرده اند و درگيري ها را از سطح مبارزه با اسرائيل به سطح چالش با گروه‌هاي تکفيري تنزل داده است.برخي رسانه هاي غربي- عربي نيز بيش از گذشته روي خط ايجاد اختلاف در داخل فلسطين و آنچه دعواي فلسطيني - فلسطيني خوانده اند،متمرکز شده اند.در سطح داخلي نيز عده اي مغرضانه با بهانه کردن مذاکرات هسته اي، سعي دارنددر اذهان عمومي ملت هاي منطقه و دنيا، به غلط اين طور جا بيندازند که حتي جمهوري اسلامي که همواره به عنوان مدافع ملت فلسطين شناخته مي شود اين روزها پاي ميز مذاکره با حاميان اصلي رژيم صهيونيستي است.آري دست‌هاي زيادي پشت پرده وجود دارد تا عقربه قطب نماي امت اسلامي را از فلسطين به سوي موضوعات درجه دو و سه منحرف کند. اما بايد به چند نکته دقت کنيم:اول اينکه در علوم سياسي اصلي وجود دارد به نام تحليل کلان يا استراتژيک .اگر ما فاقد اين تصوير کلان از شرايط منطقه باشيم نمي توانيم رفتارهاي اتفاق افتاده را درک کنيم و به طور مداوم اين تحولات براي ما مبهم تر و پيچيده تر مي شود.داعش با جنايت هاي خود پازل رژيم صهيونيستي را در سطح منطقه تکميل مي ­کند؛ چراکه وارد مبارزه با دشمنان اصلي رژيم صهيونيستي در منطقه شده است و به جاي مبارزه با رژيم صهيونيستي به‌عنوان دشمن مسلمانان، اهداف آن را اجرايي مي کند. در واقع داعش و ديگر گروه­ هاي تکفيري براي رژيم صهيونيستي بيشتر از اين‌که يک تهديد نظامي باشند، يک ابزار دستيابي به اهداف مهم بوده و هستندو دور کردن اذهان از مسئله فلسطين نيز ازجمله اين اهداف مشترک داعش با رژيم صهيونيستي است.

 

در همين راستا ودر عرصه رسانه اي نتانياهو در صفحه توييتر خود کارتوني را منتشر مي کند که در آن داعش و ايران اولويت اصلي معرفي شده اند. ارتش رژيم غاصب صهيونيستي نيز کليپي را منتشر کرده است که سربازان اين رژيم داعش را مهمترين مشکل مسلمانان معرفي مي کنند و براي نابودي داعش دعا مي کنند! از اين روتلاش رسانه هاي استکباري تغيير اولويت جهان اسلام از مسئله فلسطين به مسئله داعش شده است.دوم اينکه نبايد فراموش کنيم که موضوع مذاکرات هسته اي هيچ تأثيري بر عزم و اراده نظام اسلامي و ملت ايران در پشتيباني از مقاومت اسلامي در فلسطين ندارد.

 

همانطور که رهبر انقلاب تأکيد کردند :«اسرائيل روز به روز ناامن تر خواهد شد، چه توافق هسته اى بشود چه نشود. ». راهبرد اعلام شده انقلاب اسلامي هم «تسليح کرانه باختري» است که به معناي پيگيري استراتژي نابودي رژيم صهيونيستي در منطقه است. البته در راستاي اجرايي شدن اين استراتژي، مهم است که مردم و مسئولان اجرايي چه اقداماتي را انجام مي دهند. براي مسئولان مهم است که در جهت گيري ها و سياست گذاري هاي کلان خود اين استراتژي را نشان دهند و آن جايي که به مردم مربوط مي شود نيز فردا همه شاهد آن خواهيم بود؛ شرکت فعال در راهپيمايي روز قدس فرصتي است که بتوانيم بخشي از مسئوليت انساني و اسلامي مان را در قبال مسئله فلسطين انجام داده و نشان دهيم که حل مسئله فلسطين و آزادي قدس شريف که در چنگال رژيم کودک کش اسرائيل اسير است، کليد حل ساير مشکلات منطقه از عراق و سوريه تا بحرين و يمن و... است.از همين رو، يعني به دليل نشان دادن جهت گيري عليه رژيم صهيونيستي که معضل اصلي منطقه و جهان اسلام است، روز قدس امسال در لابه لاي تحولات مهم منطقه اي و بين المللي اهميتي مضاعف دارد. چرا که اثبات مي کند، رويکرد اصلي بايد اجتناب مسلمانان از اختلافات و جنگ هاي داخلي و تاکيد بر نبرد با دشمن اصلي يعني رژيم صهيونيستي باشد؛ اتفاقي که به عزمي جدي در ميان ملت هاي مسلمان نياز دارد تا بتواند قطار مبارزه را در ميان مسلمانان به ريل اصلي خود بازگرداند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.