قدس شريف و يادگار ماندگار حضرت روح‌الله

قدس شريف، قبله نخستين مسلمانان و سرزمين اصلي و مادري ميليون‌ها آواره فلسطيني است كه حدود 67 سال قبل با توطئه استعمارگران غربي به اشغال صهيونيست‌هاي كودك‌كش و جنايت‌پيشه درآمد و همچنان در اشغال شب‌پرستان قدرت‌طلب قرار دارد.

صهيونيست‌ها پس از اشغال سرزمين فلسطين،‌ رؤياي حكومت نيل تا فرات را در سر پرورانده و در مسير توسعه نفوذ در ساختارهاي كشور‌هاي اسلامي روند توسعه قدرت با حمايت‌هاي همه‌جانبه جبهه استكبار جهاني را دنبال كردند. در چنين روند و شرايطي بود كه در جهان اسلام و خصوصاً در ميان دولت‌هاي عربي و برخي از گروه‌هاي فلسطيني خط سازش و تسليم براساس واقعيت‌ها بر خط مبارزه، مقاومت و ايستادگي در برابر رژيم اسرائيل غاصب برتري يافت و كمپ ديويد نقطه آغاز اين حركت ذليلانه و خفت‌بار شد. اما به ناگاه با پيروزي انقلاب اسلامي و استقرار جمهوري اسلامي در ايران ورق برگشت و ملت مظلوم و ستمديده فلسطين پشتيبان قدرتمندي چون حضرت روح‌الله و ملت مسلمان و انقلابي ايران پيدا كردند.
حضرت امام خميني (ره) با شناخت عميق و صحيح از دشمنان اسلام و مسلمين و توطئه‌هاي آنان، از رژيم صهيونيستي به عنوان يك غده سرطاني در پيكره جهان اسلام ياد نمودند و بر همين اساس راهبرد محو اسرائيل غاصب از صفحه روزگار را مورد توجه و تأكيد قرار دادند. از جمله ابتكارات حضرت روح‌الله براي پياده‌سازي اين راهبرد، اعلام روز جمعه آخر ماه مبارك رمضان به عنوان روز جهاني قدس، با هدف همدل و همزبان كردن تمامي مسلمانان و آزاديخواهان جهان روي مسئله فلسطين است. رهبر كبير انقلاب اسلامي در بخشي از پيام صادره به مناسبت اعلام روز قدس، هدف و فلسفه اين نامگذاري را اينچنين اعلام مي‌دارند: «من از عموم مسلمانان جهان و از دولت‌هاي اسلامي مي‌خواهم  كه براي كوتاه‌كردن دست اين غاصب و پشتيبانان آن، به هم بپيوندند و جميع مسلمانان جهان را دعوت مي‌كنم آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را كه از ايام قدر است و مي‌تواند تعيين‌كننده سرنوشت مردم فلسطين نيز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب و طي مراسمي همبستگي بين‌المللي مسلمانان را در حمايت از حقوق قانوني مردم فلسطين اعلام نمايند. اينك با گذشت 36 سال از اين ابتكار راهبردي، حكيمانه و دورانديشانه، آرمان رهايي قدس شريف از اشغال صهيونيست‌ها به يك مطالبه بين‌المللي تبديل شده و اين مطالبه جهاني، صهيونيست‌ها را به شدت در تنگناي استراتژيك قرار داده است.
روز قدس از يادگارهاي ماندگار و گران‌سنگ حضرت روح‌الله، نه تنها براي فلسطين و آزادي قدس شريف و مسلمانان، بلكه براي تمامي بشريت و مستضعفين به عنوان يك الگوي حيات‌بخش و اميدآفرين براي رهايي از مستكبران است. حضرت امام (ره) با الهام از آموزه‌هاي ديني و اصل ثابت «كونوا لظالم خصماً و للمظلوم عوناً...» با اعلام روز قدس پرچم دائمي حمايت از ملت مظلوم فلسطين را از يك سو و مقابله با رژيم صهيونيستي از سوي ديگر برافراشت و اين پرچم تا رهايي قدس شريف از اشغال و نابودي رژيم‌كودك‌كش در اهتزاز خواهد بود. از بركات روز جهاني قدس طي 36 سال گذشته شكل‌گيري جبهه مقاومت ضدصهيونيستي در منطقه و بيداري اسلامي در غرب آسيا و شمال آفريقا است. محور مقاومت با پيروزي‌هاي شگفت‌انگيز و معجزه‌آسا در خلال جنگ‌هاي 33روزه، 22 روزه، هشت روزه و 51 روزه، نظريه شكست‌ناپذيري نظامي رژيم صهيونيستي را باطل ساخت و افق فروپاشي اين رژيم از يك طرف و پيروزي ملت فلسطين و آزادي قدس شريف از طرف ديگر را نمايان ساخت و آينده اسرائيل غاصب و امنيت آن اكنون دغدغه اصلي صهيونيست‌ها و حاميان منطقه‌اي و بين‌المللي آنان است. روند بيداري اسلامي و روند قدرت‌يابي محور مقاومت، خواب را از چشمان غاصبان قدس شريف گرفته و آنان در تلاشند به هر شكل ممكن اين روندها را متوقف و به نفع خود و به ضرر جهان اسلام معكوس سازند. طي 36 سال گذشته توطئه‌ها، دسيسه‌ها و فتنه‌انگيزي‌هاي بسياري از سوي جبهه استكبار با كمك همدستانش در جهان اسلام با هدف كم‌رنگ ساختن روز قدس و به حاشيه راندن قضيه فلسطين طراحي شده و به مرحله اجرا درآمده؛ لكن تمامي اين اقدامات و برنامه‌ها با شكست و ناكامي مواجه شده است. 
تا به امروز هيچ مسئله‌اي نتوانسته روز قدس را به فراموشي بسپارد و همه ساله حضور مسلمانان در سراسر جهان در راهپيمايي روز قدس باشكوه‌تر از سال قبل برگزار مي‌شود. در سال‌هاي اخير نقشه شوم و خطرناكي با هدف بر هم ريختن جهان اسلام از طريق جنگ‌هاي مذهبي و قومي از سوي دشمنان اسلام طراحي شده و در حال اجرا است. هدف راهبردي اين توطئه‌ خطرناك تأمين امنيت رژيم صهيونيستي و تداوم حضور استعمارگران غربي در كشورهاي اسلامي از طريق تضعيف محور مقاومت و به بن‌بست رساندن جريان بيداري اسلامي است. 
شكل‌گيري داعش و ديگر گروه‌هاي تكفيري در كشور‌هاي عراق و سوريه و همچنين حمله آل سعود به كشور مظلوم يمن، بخشي از اين نقشه خطرناك است. روز قدس فرصت مغتنمي است تا تمامي آزاديخواهان جهان و ملت‌هاي مسلمان با حضوري حماسي در صحنه با وحدت و همدلي و همزباني ضمن اعلام همبستگي با ملت مظلوم فلسطين و اعلام انزجار از جنايت‌هاي روزافزون رژيم صهيونيستي در سرزمين‌هاي اشغالي با نقشه‌هاي خطرناك جبهه استكبار عليه مسلمانان بيش از پيش آشنا شده و آن را محكوم كنند و خنثي سازند./م

 

منبع : روزنامه جوان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.