روز قدس و تغییری که ایجاد نشده است

شواهد نشان می دهد در اصل خصومت و دشمنی غرب هیچ تغییری حاصل نشده و اگر مذاکره ای انجام می شود در راستای نیازی است که غرب به خصوص آمریکا بر میز مذاکره با ایران دارد...

بر اساس اسناد به دست آمده از یکی از اتاق فکرهای آمریکا، هدف نهایی آمریکا از مذاکرات هسته ای کاهش حس تنفر مردم ایران نسبت به ایالات متحده ذکر شده است. این در حالی است که با آغاز مذاکرات هسته ای میان ایران و غرب به ویژه پس از مقطعی که آمریکا به عنوان یک عضو به کشورهای مذاکره کننده اضافه شد، نه تنها نشانه ای دال بر حسن نیت کاخ سفید مشاهده نشده بلکه در نگاه عده ای که بخشی از بی اعتمادی میان ایران و آمریکا را به کوتاهی دستگاه دیپلماسی کشورمان جهت بهبود روابط فی ما بین نسبت می دادند نیز تغییراتی ایجاد شد. نتیجه نظرسنجی های رسمی نشان می داد که از ابتدای مذاکرات تاکنون حدود 30 درصد بر تعداد کسانی که به آمریکایی ها اعتماد نداشتند افزوده شده است. روز قدس امسال هم با شکوه تر از همیشه به خیابان ها خواهیم آمد تا آمریکا ببیند که نفرت ملت ایران بر اساس بصیرت و آگاهی از رفتار کینه توزانه و خوی برتری جویانه آن ها است و تا زمانی که در این منش و ذات استکباری تغییری حاصل نشود، در احساس و شور ضد آمریکایی مردم با شعور ایران، تحولی ایجاد نخواهد شد.

درست همین روزهایی که مردم ایران برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس تصمیم می گیرند و نیت کرده اند محکم تر از همیشه فریاد «مرگ بر آمریکا» را سر دهند و با صدای بلند، آمریکا را عامل و ریشه همه مشکلات منطقه، به ویژه کشتار بی گناهان یمن و جنایات هولناک داعشی ها در عراق و سوریه معرفی کنند، مقامات آمریکا در سر میز مذاکرات، با زیاده خواهی همچنان کارشکنی کرده و به رغم توافقات صورت گرفته به طرح مسائل جدیدی می پردازند تا مانع لغو تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران شوند.

مردم ایران می دانند که اگر توافقی صورت نگیرد، آمریکا جمهوری اسلامی را عامل شکست مذاکرات معرفی می کند و اگر هم به توافقاتی برسیم، غربی ها در قالب عملیات روانی، خود و آمریکا را برنده توافقات معرفی کرده و اعلام می دارند که با موفقیت از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کرده اند.

 این کشورها در گام دوم نشان خواهند که در دوره پسا توافق هم همچنان به کارشکنی بر سر اجرای بندهای توافق به بهانه های مختلف خواهند پرداخت و تغییری در اصل سلطه جویی شان ایجاد نشده است.

آنچه عزم مردم ایران را جهت حضور هرچه باشکوهتر در مراسم روز قدس جدی تر می کند، رفتار سران رژیم صهیونیستی است که پیشاپیش خشم خود را از هر گونه توافقی که به لغو تحریم ها علیه ملت ایران منجر شود، نشان داده و به منظور آغاز دور جدیدی از تلاش علیه ملت مسلمان ایران، با سران وهابی حکومت عربستان هم پیمان شده اند؛ پیمانی که بی هیچ تردیدی همچنان مورد حمایت آمریکا خواهد بود.

 شواهد نشان می دهد در اصل خصومت و دشمنی غرب هیچ تغییری حاصل نشده و اگر مذاکره ای انجام می شود در راستای نیازی است که غرب به خصوص آمریکا بر میز مذاکره با ایران دارد و اگر توافقی حاصل شود از آن روست که استکبار جهانی خود را در برخورد با مردم ایران دچار استیصال می بیند و ناگزیر به تمکین به بخشی از خواسته های مردم ایران شده است. تا این وضعیت ادامه دارد، و تا ماهیت سلطه گری آمریکا تغییر نکند، قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین و غزه همچنان در سایه حمایت آمریکا و غرب از رژیم صهیونیستی زیر فشار، محاصره، ظلم و تهاجم صهیونیست ها هستند و وظیفه هر مسلمانی در این زمان حمایت همه جانبه از مردم فلسطین است./ م

منبع: بصیرت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.