چرا مردم ایران از سفر فابیوس استقبال نمی کنند؟

نشریه المانیتور نوشت سفر قریب الوقوع وزیر خارجه فرانسه به تهران واکنش های تندی در پی داشته است...

 این نشریه افزود: بعد از این که توافق تاریخی بین گروه پنج بعلاوه یک و ایران حاصل شد ، همه انتظار دارند داد و ستد بین ایران و اروپا از سر گرفته شود. وزیر اقتصاد آلمان به تهران سفر کرد و لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه نیز اعلام کرده است هفته آینده به تهران می رود. به رغم این که فابیوس می گوید ، جواد ظریف او را دعوت کرده است ، برخی در ایران به خبر سفر او واکنش تند نشان داده اند.

مجتبی ذوالنور تحلیلگر ایرانی به خبرگزاری فارس گفت: هفته آینده وقتی فابیوس به تهران می آید ، اتفاقاً هفته حمایت از بیماران هموفیلی نیز هست و این یادآور از دست دادن عزیزانی است که بر اثر خون آلوده وارد شده از فرانسه جان باختند.

اشاره ذوالنور به حادثه ای در دهه هشتاد میلادی است که بسیاری از رسانه های غربی از آن خبر ندارند.در سال 1999 ، فابیوس نخست وزیر سابق و یک وزیر سابق از اتهام به تاخیر انداختن آزمایش خون مورد استفاده بیماران هموفیلی تبرئه شدند. ادموند هروی وزیر بهداشت وقت مقصر شناخته شد اما حکمی برایش صادر نشد.

طبق گزارش وزارت بهداشت ایران ، حدود سیصد ایرانی بر اثر تزریق خون های آلوده به ویروس اچ آی وی مبتلا شدند.برخی ایرانی ها هنوز این حادثه را فراموش نکرده اند.

جهان نیوز نیز نوشت لوران فابیوس برای ایرانی ها یک اسم آشناست. این آشنایی فقط به مذاکرات دو سال گذشته و کارشکنی ها و خدمت به اعراب و صهیونیست ها ختم نمی شود بلکه به زمانی که فابیوس نخست وزیر بود نیز مربوط می شود یعنی وقتی رسوایی خون های آلوده به وجود آمد.

المانیتور نوشت جهان نیوز نوشت که اولین مورد ابتلا به ایدز در ایران ��اشی از ورود خون های آلوده از فرانسه بوده است. و این که فابیوس در حالی به ایران سفر می کند که بابت آن حادثه هیچ عذرخواهی نکرد و به ایران غرامتی پرداخت نکرد.

المانیتور افزود شبکه های اجتماعی ایران نیز با انتشار تصاویر سیاه و سفید از فابیوس او را در حالی نشان دادند که کراواتش آلوده به خون است و عبارت " تحت تعقیب " کنار عکس او درج شده است. در تصاویر دیگر از فابیوس دستان او آلوده به خون است./م

بصيرت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.