تداوم تبلیغات لابی صهیونیسم علیه توافق هسته‌ای ایران

خبرگزاری آسوشیتدپرس 15 آگوست 2015 (۲۴ مرداد) در مقاله‌ای به جریان مخالفت‌ها با توافق هسته‌ای ایران در میان اعضای کنگره آمریکا پرداخت و نوشت: ...

 

 مخالفان توافق هسته‌ای ایران تلاش کرده‌اند، این هفته تنور تبلیغات مخالفت‌آمیز را گرم‌تر کنند و با این تبلیغ تلویزیونی که می‌گوید، درصورتی‌که سیاستمداری شبیه وی از توافق حمایت کند، «دستانش به خون آغشته» خواهد بود، بر جان تستر، سناتور دموکرات که همچنان تصمیم‌‌ نگرفته است، تمرکز کنند؛ تبلیغ علیه سناتور تستر کاملاً شدید است، اما تلاش‌های اصلی را شاخه‌ای از کمیته آمریکایی اقدام سیاسی اسرائیل[رژیم صهیونیستی] صورت می‌‌دهد که در تلویزیون سراسری آمریکا و در ایالت‌های دموکرات‌هایی که همچنان تصمیم‌گیری نکرده‌اند، تبلیغات می‌کند؛ جو ماچین از ویرچینیای غربی، کریس کوونس از دلاور و مارک وارنر از ویرجینیا، از جمله این دموکرات‌ها هستند.

در ادامه مقاله آمده است: به نظر می‌رسد، مجلس نمایندگان و سنای آمریکا ماه آینده توافق هسته‌ای ایران را رد خواهند کرد. احمد باطبی، فعال حقوق‌بشر [مخالف] حکومت ایران می‌گوید: «ایران پیمان منع شکنجه را امضا کرده بود؛ اما آن را نقض کرد... حال نیز آنها توافقی را درباره منع ساخت تسلیحات هسته‌ای امضا کرده‌اند؛ اما تأسیسات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک خود را حفظ کرده‌اند». تبلیغات گروه «شهروندان برای ایران عاری از هسته‌ای» که مورد حمایت آیپک است، موضعی شدیدتر دارد؛ اما تبلیغات آن از بینندگان نمی‌خواهد که اقدامی شبیه درخواست از سناتورها یا اعضای مجلس نمایندگان انجام دهند. سخنگوی سناتور ماچین با تشریح اینکه آقای ماچین به حمایت از توافق گرایش دارد، می‌گوید: «به هیچ وجه فشاری وجود ندارد... می‌دانم وی از تبلیغات و کارزارها مطلع است؛ اما وی درباره آنها از رأی‌دهندگان چیزی نشنیده است». تبلیغ علیه تستر را گروهی موسوم به «کهنه‌سربازان علیه توافق» تولید کرده‌اند؛ این تبلیغ کهنه‌سرباز جنگ عراق را نشان می‌دهد که با بمب ساخت ایران به شدت زخمی شده است. رابر بارلت، نظامی بازنشسته که جراحات صورتش آشکار است، می‌گوید: «هر سیاستمداری که در این مسئله دخیل است، مسئول خواهد بود. آنها دست‌های‌شان به خون آغشته خواهد بود».

در پایان مقاله آمده است: این تبلیغ توجه جدی پایگاه‌های اینترنتی محافظه‌کار را به خود جلب کرده است. سناتور تستر که انتخاب مجددش یکی از پرهزینه‌ترین مبارزات انتخاباتی را داشته است، می‌گوید: «هزینه‌های سیاسی نامتعارف به‌طور مشخص هیچ تأثیری بر تصمیم من نگذاشته است». سناتور تستر روز پنج‌شنبه گفت، از توافق حمایت می‌کند. وی طی بیانیه‌ای اعلام کرد، «مشخص است که این توافق تنها گزینه‌ای است که در حال حاضر ایران را از ساخت تسلیحات هسته‌ای دور نگاه می‌دارد». گروه متحد آیپک در بازار رسانه‌ای فیلادلفیا نیز تبلیغات به راه انداخته است که هدف آن اثرگذاری بر تصمیم سناتور بارک کسی، کوونس و کوری بوکر است. سخنگوی سناتور کوونس می‌گوید: «سناتور کوونس توجه بیشتری به درخواست‌ها، ایمیل‌ها و نامه‌هایی می‌کند که به دفتر حوزه انتخابیه‌‌اش فرستاده می‌شوند».

اخبار و تحلیل‌ها: صهیونیست‌ها که از تأثیرگذاری بر مقامات کاخ سفید درباره «برجام» کاملاً ناامید شده‌اند، برای به شکست‌کشاندن جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 و همچنین، بالابردن هزینه اوباما تک‌تک نمایندگان و سناتورهای خوب دموکرات را هدف گرفته‌اند و برای موفق‌شدن، روش‌های تبلیغاتی تأثیرگذار و پرهزینه‌ای را برگزیده‌اند. با اینکه اوباما و یارانش قدرت را در آمریکا در اختیار دارند، نفوذ تبلیغاتی و سرمایه صهیونیست‌ها، کار را برای اوباما سخت و وی را نگران سرنوشت «برجام» کرده است.

 

بصيرت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.