قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند:

عوارض خروج از مرز شلمچه حذف شد

قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: عوارض خروج از مرز شلمچه با دستور هیئت رئیسه مناطق آزاد کشور از تاریخ 9 آبان‌ماه 1396 به مدت 10 روز حذف شد.

هادی نیوز: عبدالله کعبی با اعلام خبر حذف عوارض خروج از مرز شلمچه، اظهار کرد: امکانات بالایی برای خدامت‌رسانی به زوار ابا عبدالله الحسین (ع) در مرز شلمچه دیده شده است.

وی وضعیت پایانه مرزی شلمچه را مطلوب عنوان کرد و ادامه داد: با هماهنگی‌های لازم از عصر امروز سه‌شنبه تا پایان ایام اربعین، عوارض خروج از کشور به سمت عراق با  دستور هیأت رئیسه مناطق آزاد کشور و درخواست استاندار از زائران دریافت نمی‌شود.

قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیون روادید تا این لحظه صادر شده و در روز‌های آینده در مرز شلمچه افزایش جمعیت را نیز خواهیم داشت؛ با این حال امکان صدور ویزا در مرز شلمچه وجود ندارد و زائران باید به دفاتر مجاز مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، با دستور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اخذ عوارض خروج از کشور از مرز شلمچه به عراق از تاریخ 9 آبان‌ماه 1396 و به مدت 10 روز لغو شد.

پیش از این زائران اربعین حسینی نسبت به اخذ هزینه 50 هزار تومانی ورودی پارکینگ چذابه و همچنین اخذ مبلغ 12 هزار و 500 تومان برای عبور از منطقه آزاد اروند معترض و گله‌مند بودند.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.