بیانیه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت سالگرد پذیرش قطعنامه 598؛

دفاع در جبهه‌های نبرد فرهنگی و اقتصادی همچنان ادامه دارد

در بیانیه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت سالگرد پذیرش قطعنامه 598 آمده است: اگرچه جنگ تحمیلی به اتمام رسیده، اما دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد فرهنگی و اقتصادی همچنان ادامه دارد.

هادي نيوز: سی سال پیش در چنین روزهایی قطعنامه 598 از سوی امام خمینی (ره) پذیرفته شد و جنگ تحمیلی پایان یافت؛ جنگی نابرابر و ناخواسته که هشت سال پیش از آن با هدف ضربه زدن به نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران و تجزیه کشور از سوی استکبار جهانی به دست صدام جنایتکار آغاز شده بود.

قطعنامه زمانی پذیرفته شد که ما دشمن را از سرزمین خود بیرون رانده و مرزهای اشغال شده را باز پس گرفته بودیم. امام عزیز که درود خداوند بر او باد، حسب مصالح کلی کشور و با نگاه به تامین نظرات مختلف در آن شرایط حساس، به دلیل استمرار حیات رژیم بعث، به رغم تمایل، قطعنامه را پذیرفتند. امام ‌خمینی‌(ره‌) در فرازی ‌از پیام‌ خویش پس از پذیرش‌ قطعنامه فرمودند: «... و اما در مورد قبول‌ قطعنامه‌ که‌ حقیقتا مساله ‌بسیار تلخ ‌و ناگواری‌ برای‌ همه ‌و خصوصا ‌برای‌ من‌ بود، این ‌است‌ که‌ من ‌تا چند روز قبل ‌معتقد به‌ همان ‌شیوه ‌دفاع ‌و مواضع‌ اعلام ‌شده ‌در جنگ ‌بودم ‌و مصلحت‌ نظام ‌و کشور و انقلاب ‌را در اجرای ‌آن‌ می‌دیدم‌ ولی ‌به ‌واسطه‌ حوادث‌ و عواملی ‌که ‌از ذکر آن‌ فعلا خودداری ‌می‌کنم ‌و به ‌امید خداوند در آینده ‌روشن‌ خواهد شد و با توجه ‌به ‌نظر تمامی ‌کارشناسان ‌سیاسی ‌و نظامی ‌سطح‌ بالای ‌کشور که ‌من ‌به ‌تعهد و دلسوزی‌ و صداقت‌ آنان ‌اعتماد دارم‌، با قبول ‌قطعنامه‌ و آتش‌بس ‌موافقت‌ نمودم‌ و در مقطع‌ کنونی ‌آن ‌را به ‌مصلحت‌ انقلاب‌ و نظام ‌می‌دانم...».

امروز موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همچون یادمانی مدرن در قرن بیست و یکم برای پاسداشت بخشی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان آن دوران بنا شده است و برای یادآوری این موضوع که اگرچه آن جنگ به اتمام رسیده اما دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد فرهنگی و اقتصادی همچنان ادامه دارد.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.