وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی در دشت ایوانکی پرتنش است

فرماندار شهرستان گرمسار با اشاره به افت سطح سفره‌های زیرزمینی گفت: وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی در دشت ایوانکی پرتنش است.

هادی نیوز:  داریوش طاهری   در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید با اجرای پروژه‌های آبخیزداری به کمک سفره‌های آب زیرزمینی شتافت.

وی با تأکید بر لزوم اجرای طرح‌های تعادل بخشی سفره‌های آب زیرزمینی این حوزه آبی گفت: اجرای پروژه‌های مختلف در راستای بهبود وضعیت منابع آبی زیرزمینی در این منطقه سبب حفظ منابع طبیعی می‌شود.

فرماندار شهرستان گرمسار با اشاره به ضرورت همکاری مردم در حفظ عرصه‌های طبیعی گفت: باید برنامه‌های حفاظت از اراضی ملی و مرتعی در جامعه ترویج شده و مردم به حفظ این عرصه‌ها ترغیب شوند.

جوامع محلی برای حفظ عرصه‌های طبیعی مشارکت کنند

فرماندار گرمسار با اشاره به ضرورت مشارکت جوامع محلی برای حفظ عرصه‌های طبیعی گفت: حفظ و احیای عرصه‌ها طبیعی نیازمند مشارکت مردم بوده از این رو باید توانمندی جوامع محلی برای حفظ این عرصه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

طاهری با اشاره به برخی از اهداف اجرای پروژه‌های آبخیزداری گفت: تغذیه سفره‌های زیرزمینی، مدیریت روان‌آب‌ها، کنترل سیل، تقویت منابع آبی و مهار آب باران را برخی از اهداف اجرای پروژه‌های آبخیزداری عنوان کرد.

وی با اشاره به محدودیت منابع آبی در استان و به ویژه در شهرستان گرمسار گفت: با اجرای پروژه‌های آبخیزداری علاوه بر حفظ خاک با خشکسالی نیز مقابله می‌شود.

تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.